Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45
  1. #1

    Standaard Yamaha Revstar ervaringen?

    Heeft iemand ervaringen met de Revstar serie van Yamaha? Met name de 720B met de tron achtige pick-ups heeft mijn interesse. Ik hoor er graag wat over, heb alles op het net wel gelezen en gezien.
    https://youtu.be/KtOxL-piiwE

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Ziet er tof uit, jammer van die effecten tijdens een demo.

    Maar sjezus wat heeft die vent lange vingers of lijkt dat maar...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3

    Standaard

    lol. misschien is het maar een heel klein gitaartje?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Geen ervaring met Revstar, wel diverse Yamaha's gehad. Allemaal goede gitaren voor het geld. Die 720B is trouwens geen koopje meer voor een gitaar uit Indonesië.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Geen ervaring mee.
    Niet bespeeld.
    Wel gezien, zien er goed uit.
    Zat pas een rig rundown te kijken van de Afghan Whigs laatste tour.
    Die interim gitarist gebruikt een Revstar als backup.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik vind het een van de beste gitaarseries van de afgelopen jaren. Tijdloos ontwerp (vind ik), veel smaken, veel prijsklassen en schitterende kleuren (vind ik). Ik ben vooral gek van het relatief goedkope P90 model. Geef mij een Yamaha Revstar met P90's (RS502) en ik heb 3 jaar lang een stijve. Ze mogen me bellen voor een endorsementdeal. Mijn vader had tenslotte ook een endorsementdeal met Yamaha, dus waarom niet?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Ik heb er vorig jaar redelijk wat van getest (502, 620, 720B, 820 en RSP20). 502T helaas niet op voorraad. Vond ze allemaal top eigenlijk, maar ik had eigenlijk de minste klik met de 720B (heb ook nooit een bigsby gehad, misschien moest ik er te veel aan wennen). Verder vond ik ze het fijnst en mooist van duur naar goedkoop (logisch waarschijnlijk), maar was toch bijna met de 620 thuisgekomen, zeer fijne gitaar, zeker voor het geld. (502 vond ik ook echt top voor het geld, maar was niet op zoek naar een P90 gitaar). Maar een mooie deal op een tweedehands ibanez RC720 heeft het uiteindelijk gehaald.
    Niet dat ik denk dat dit verhaal je veel verder helpt...

  8. #8
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard





    Dit ziet er toch gaaf uit. Jammer dat Yamaha altijd zo ondergewaardeerd wordt. Terwijl ze altijd meer dan goede gitaren maken. Voor het geld krijg je een mooi ontwerp, degelijk gebouwd, degelijke onderdelen gebruikt. Maar blijkbaar is de naam niet sexy genoeg om het massaal te kopen.
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ooit een SG1000 gehad, topding maar loeizwaar! En ik ben geen fan van Humbuckers.
    Heb al 2 P90 gitaren maar ben altijd bang dat ik nog eens met ernstige noise te maken krijg, vandaar de overweging om iets Tron-achtigs te proberen.

    Filmpje van de Afghan Wigs was eigenlijk best interessant, feit dat ze de Revstars alleen als back-up gebruiken zegt ook iets.(heeft ook met sponsors te maken denk ik zo? )

    @ Jasses: Waar heb jij ze kunnen testen? dat zou ik ook wel willen ( ik ben niet zo van het bestellen en weer terugsturen)
    Wat typisch dat Ibanez ook een 720 heeft(ook een prachtding btw), staat dat ergens voor? (ik ben alleen bekend met 4:20 :P )

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind het maar kutgitaren. Ze zijn er niet eens linkshandig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top