Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Een poging to wat melodischer soleren.

    Opgenomen tijdens de repetitie gisteravond, en ook al ge-edit, besloot ik deze video hier te posten.
    Vond het eigenlijk best wel een leuke solo, sound was ik het niet helemaal mee eens, maar ik heb mezelf weer eens positief verrast met een solo die wat anders is dan de 9/10 pentatonische dingen die ik speel.

    Feedback iemand?


  2. #2

    Standaard

    Als ik met zulke irritante gasten moest spelen, speelde ik nooit weer in dat bandje. Man man man. Kunnen ze niet het respect opbrengen even hun muil te houden?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Niet echt een eenheid dit bandje. De ideeen die je hier speelt zijn echt wel ok, maar die sound.... hoe krijg je het voormekaar uit zo’n dikke marshall zo’n iel geluidje te lepelen. Alsof er iets defect is.
    Ik zou trouwens als ik jou was leukere muzikanten zoeken die echt energie en enthousiasme hebben!

  4. #4

    Standaard

    Die Marshall was ook niet helemaal jofel meer. Maar ik speelde ook op de brug pick-up en had 'm op het crunch kanaal staan (Enige kanaal wat het nog deed..)

    Ben het er wel mee eens dat het vervelend is als er door een gitaarsolo heen getetterd word. Toegegeven, het is *maar* repetitie, maar toch. Heb dit al eens aangegeven en dan moet ik mij niet zo aanstellen. Het is ook altijd de zanger die er doorheen praat/zingt/fluit, normaliter is de blonde dame stil.

    De drummer/bassiste/gitarist/ik hebben veel energie (Speel vaak met de drummer samen en dat is een brok energie en passie, heel gaaf!) alleen de rest zien het repeteren vooral als "erbij" terwijl de rest het wel ziet als echt iets leuks waar we tijd in steken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die drummer is ok, de rest zou ik af laten zinken.

  6. #6

    Standaard

    Maar het moet gezegd; de solo is wat meer melodieus. Hoor 1 klein foutje er in maar wat wil
    je ook als ze er zo tussen door staan te kwaken?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  7. #7

    Standaard

    Drummer en ik zijn echt 2 handen op 1 buik, zijn zó goed op elkaar ingespeeld, en het is waanzinnig om met'm te spelen, hij is erg strak en weet precies wat waar te spelen.

    De solo zit inderdaad ergens een klein foutje in, maar het was ook wel een beetje afleidend.
    Normaliter liet ik weten hier niet van gediend te zijn door -als er gefloten werd of gezongen werd door de solo heen- mijn volumeknop uit te draaien, of door gewoon akkoorden te gaan spelen... Maar dat hielp ook niet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Qua feel en frasering vind ik het goed maar je staat te zacht, en die andere lui moeten hun muil houden als je soleert.
    @arjan, denk dat die zo'n iel geluidje uit die marshall haalt omdat die amp veels te groot is voor de ruimte / je veel te zacht staat.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Tja... dan weet ik niet of dat je muziekmakkers moeten zijn. Maar leuk gedaan hoor. Weet je, een booster die wat meer body en mids geeft, pept je cleane sologeluid aardig op. Zelf gebruik ik een EP-Booster icm met wat delay voor cleane sololijntjes.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gewoon je eigen amp meenemen. Shitload aan gear wat uit repetitie hokken komt is vaak defect of goedkope modelling meuk.
    En over je band, ik zou andere muzikanten zoeken. Heb je veel meer aan want dit blijft toch een oefenruimte bandje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top