Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Effect op de podium monitor..hoe ???

    Hallo

    Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen
    We zouden graag wat effect op de podium monitoren willen maar krijgen dit maar niet voor elkaar

    Ons mengpaneel (soundcraft soundspirit live 4)

    We krijgen wel effect op de publiek speakers maar toch willen we dit ook op de zang hebben .

    Voor de effect die we nu gebruiken gebruiken we aux uitgangspunt en dan weer terug het mengpaneel in .

    Als het mogelijk is ? Zou iemand mij hier een heldere uitleg over kunnen geven

    M.v.g johannes

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als het om een reverb gaat, die heeft 2 output meestal (stereo) en dan zou je er eentje naar de return van de monitor aux kunnen laten gaan.

    Echter..... reverb op de monitor biedt een hoop nadelen. Je hoort jezelf minder duidelijk, je timing wordt moeilijker, bij monitor speakers is de kans op feedback groter, met reverb creëer je ruimte oftewel je zet je monitorgeluid wat meer naar achteren in het podiumgeluid.

  3. #3

    Standaard

    Wij werken met "in ear" hemel van verschil.. gedaan met feedback..gedaan met ellende als publiek iets te luidruchtig is en dat je zelf de monitors niet meer hoort...nooit meer sound check nodig voor monitoring. eens ingesteld nooit meer praktisch bijregelen. en de ingebouwde effecten van het mengpaneel kan je er gerust naar toe sturen!!!
    Laatst gewijzigd door RoryVDW; 16 maart 2019 om 12:20

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    gedaan met ellende als publiek iets te luidruchtig is en dat je zelf de monitors niet meer hoort
    Haha...dat heb ik zonder in ear ook nog nooit gehad

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    TS wil galm op z'n monitors, geen IEM. Aan de andere kant blijft het behoorlijk stil vanuit TS.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Als je nou terug het mengpaneel in gaat, gebruik je dan een fx return of een kanaal? Als je een kanaal gebruikt dan kan je de return toch gewoon in de monitor aux omhoog draaien? Fx return is 99.9 % alleen naar L/R

  7. #7

    Standaard

    Ik ga van aux 5 naar een kanaal terug dan krijg ik het voor elkaar dat ik op de main wel effect heeft maar de andere auxen niet(monitors) nou heb ik nog de keuze post fade en pre fade of zo zou het daar door kunnen ?

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat zou post-fade moeten zijn maar dat kun je toch binnen 10 tellen uitproberen...?
    Trouwens.... een paar honderd euro uitgeven voor een digitaal mengkameel met dit soort mogelijkheden en nog veel meer en een stuk beter geluid.... zou dat wat zijn..?

  9. #9

    Standaard

    Ja dat zou wel wat zijn maar band budget is niet groot en kreeg dit mengpaneel bijna gratis mee .. vandaar dit mengpaneel wou ik eigenlijk gewoon in de oefenruimte gebruiken .. maar zouden toch graag wat reverb op je zang monitor willen . Maar krijg dit gewoon niet voor elkaar . Of we doen echt wat fout of het kan gewoon niet


    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    In welke plaats oefenen jullie? Misschien dat iemand een keer langs kan rijden.

    Vanuit een aux terug naar een kanaal met auxen noet gewoin werken. Als je naar een line-in kanaal gaat is het zo dat somige mengpanelen die alleen naar L/R terug sturen. Op de live 4 moet je dus terug (fx out) naar een mono kanaal of 2 voor stereo. Dan heb je alle auxen beschikbaar. Aux 5 blijft dan dicht op de return kanalen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top