Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Die Helix HX lijkt me prijstechnisch interessant, zeker icm met een amp zoals de TS hem wil gaan gebruiken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Die Helix is ook nog best tweaken hoor, totdat -ie écht goed klinkt. Maar is dat niet met elk apparaat? Verder ken ik de Fractal niet, dus het zou wat mij betreft goed kunnen dat de tweak-curve wat stijler is dan de andere apparaten .
    Klopt, iedere multi effecten bak zal je moeten tweaken maar Fractal heeft veel meer parameters en geavanceerde menu's. Die hoef je niet perse te gebruiken. Maar voor een eenvoudig chorus effect heb je bijvoorbeeld al meer dan 10 'knoppen' die je kan instellen. dat maakt het uitgebreider maar ook wat ingewikkelder. Ik heb het idee dat dat bij de Helix wat minder is qua instelmogelijkheden. Voor sommige mensen die snel resultaat willen zonder al te veel in te stellen zal dat beter werken.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Dude,

    Jij koopt op basis van gelikte, onbetrouwbare reclame / endorser filmpjes effectendozen (zonder te proberen) van + 1000 euro?

    Er is 4e optie:

    1. Fractal AX8
    2. Helix line 6 of ...
    3. Headrush
    4 losse effecten
    Met losse pedalen zit je ook al heel snel over de 1000 euro, zeker met flightcase en kabels en een paar boutique erbij. En genoeg mensen die losse pedalen kopen naar aanleiding van filmpjes, zonder ze van te voren te hebben uitgeprobeerd.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Met losse pedalen zit je ook al heel snel over de 1000 euro, zeker met flightcase en kabels en een paar boutique erbij. En genoeg mensen die losse pedalen kopen naar aanleiding van filmpjes, zonder ze van te voren te hebben uitgeprobeerd.
    Zo één ben ik er dus. Van de naar schatting 20 pedalen die ik uitsluitend op basis van filmpjes heb gekocht (meestal 2e hands, soms nieuw) zat ik 18 keer goed en twee keer was het een foute inschatting. Fout was de MXR Uni Vibe en de Subdecay Liquid Sunshine.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vraag me eigenlijk af of er in NL wellicht veel meer Helixen verkocht zijn dan fractals.
    Indien ja, dan zegt het aantal helixen dat op MP verschijnt misschien niet zo veel?
    Zal een kern van waarheid in zitten. Maar als ik naar de gebruikers kijk en een beetje rondkijk op podia zie ik vaak Kemper en Fractal in een bepaalde niveau scene. Al dan niet als effectunit op hun amps.

    Ik wil niemand overtuigen dat iets beter is ofzo, maar zat toevallig met dezelfde vragen als de topic starter en ik ben eruit dat het een fractal wordt. Vandaar mijn reacties hier.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Heey Bates,
    Thnx voor de reactie. Ik ben blij dat niemand voor zover echt geprobeerd heeft iets te promoten, het zijn voornamelijk eerlijke bevindingen geweest, en niet echt in de zin "dit is het beste dit moet je beslist pakken..."
    Ik heb decennia lang losse stompboxes gehad en net zoals sure thing zei, met redelijke succes.
    Enige missers,voor mij dan wel te verstaan ,waren Home brew screamer, (maar ander en half uur in mijn bezit na het openen van de verpakking), en Ibanez ts dx...
    Grote gedeelte van pedalen arsenaal waren helaas one trick pony pedalen zoals Whammy, Leslie rotary simulation en wah... Uiteindelijk dacht ik dat het tijd aangebroken was om wat modernere effecten opties uit te testen. Heb geen zin om zomaar ergens mee te beginnen. Of goed spul, of niks. Het klopt wat fractal betreft, legio instel mogelijkheden, veel tweak opties, maar gezien de goede reviews, denk ik dat dit niet een eff.processor is die je gauw weg zal doen...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Welke van de drie....?

    Alledrie zijn het leuke en goeie units.
    Je kan er volgens mij geen foute keuze in make, maar ik zou ze dan toch alledrie eens willen proberen voor je zo’n aankoop doet.
    Ikzelf ben voor de Helix gegaan en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Regelmatig komt hier ook een nieuwe gratis update voor uit die de unit telkens nog wat extra meegeeft. Op zich ook wel leuk.
    Maar zoals reeds gezegd: het zijn alledrie toffe bakken waar je veel plezier aan zal beleven.
    Kris

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Zal een kern van waarheid in zitten. Maar als ik naar de gebruikers kijk en een beetje rondkijk op podia zie ik vaak Kemper en Fractal in een bepaalde niveau scene. Al dan niet als effectunit op hun amps.
    Dat is waar.
    In die groep zijn er ook nogal wat figuren die in de tijd van Fractal naar Kemper zijn gegaan. Of dat gewoon "verandering van spijs doet eten" is, of misschien vanwege iets meer plug & play wellicht...geen idee.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Alledrie zijn het leuke en goeie units.
    Je kan er volgens mij geen foute keuze in make, maar ik zou ze dan toch alledrie eens willen proberen voor je zo’n aankoop doet.
    Gebruiksgemak kun je wel redelijk afzonderlijk van elkaar beoordelen, maar vwb sound is het bijna niet te doen volgens mij. Apparaat A klinkt direct uit de doos op alle fronten beter dan B, en apparaat C blijkt na twee maanden tweaken toch beter aan te sluiten bij je wensen, terwijl apparaat B clean toch weer beter blijkt dan C, mits je de IR's van partij X gebruikt.
    Dat is op voorhand toch niet te testen?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Precies Dennis, dat is wat ik ook denk dat meestal bij iedereen gebeurt. Je vindt eigen goed, maar bij de andere zijn andere features makkelijker of delay net iets beter....bij mij gaat het zich om dat relatie amp/speaker simulaties in combi met redelijke effecten gewoon meteen goed is.
    Ik denk ook dat als je in de financiële situatie zit dat je je bepaalde spullen kunt veroorloven, dat je toch moet doen.
    Ik heb nogmaals erg vaak op de forum goede adviezen van collega's muzikanten gehad, ik durf te zeggen dat ik in 99,9% van situaties erg mee werd geholpen.....Bij deze zal ik precies dezelfde doen. Je weet hoe ze het zeggen...never change a winning team😉👍🎸

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Alex, heb je de Line 6 M13 al eens overwogen? In combinatie met je aanvullende pedalen kan dit ook te gek klinken over een versterker.
    Soren Andersen gebruikt dit in onderstaand filmpje:



    Vanaf 15:00 geeft hij een uitleg.
    Laatst gewijzigd door pasqual; 2 maart 2019 om 21:08

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top