Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Tja....dan zal ik de geschiedenis toch in moeten gaan als die dudedude die een effectenbakkie op basis van gelikte, onbetrouwbare reclame / endorser filmpjes effectendozen (zonder te proberen) van + 1000 euro ging kopen...😱

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Misschien wat laat maar is het vooral de bedoeling om het als pedaalbord te gebruiken of als volledige rig, dus met de modeling amps en speakersims?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Volledig te gebruike D....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Dude,

    Jij koopt op basis van gelikte, onbetrouwbare reclame / endorser filmpjes effectendozen (zonder te proberen) van + 1000 euro?

    Er is 4e optie:

    1. Fractal AX8
    2. Helix line 6 of ...
    3. Headrush
    4 losse effecten
    Ja want aaaaaaaaaaaaaaalle reviews en turotials etc van bovengenoemde 3 producten zijn gelikte, onbetrouwbare reclame cq endorsee filmpjes

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik denk dat de AX8 de best klinkende en meest uitgebreide is. Maar de Line 6 het meeste plug and play. Dus als je niet echt van tweaken houdt is dat waarschijnlijk de beste optie.
    Die Helix is ook nog best tweaken hoor, totdat -ie écht goed klinkt. Maar is dat niet met elk apparaat? Verder ken ik de Fractal niet, dus het zou wat mij betreft goed kunnen dat de tweak-curve wat stijler is dan de andere apparaten .
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Dude,

    Jij koopt op basis van gelikte, onbetrouwbare reclame / endorser filmpjes effectendozen (zonder te proberen) van + 1000 euro?

    Er is 4e optie:

    1. Fractal AX8
    2. Helix line 6 of ...
    3. Headrush
    4 losse effecten
    Het argument van 'losse effecten zijn beter/betrouwbaarder/klinkt beter/veelzijdiger/meer keus/makkelijker te tweaken/noem maar op...' vind ik altijd een non argument. Ik denk dat heel veel gitaristen zowel een DI modeler (Fractal/Kemper/Line 6) hebben als een buizenamp met een zwik pedalen. Het dient gewoon verschillende doelen.
    Ik was wel heel blij dat ik begin deze week bij Helix bij me had in de studio. Je kunt gewoon in 5 minuten een totaal andere sound hebben die klaar is om opgenomen te worden en het klinkt ook gewoon heel erg goed.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Zo had ik het ook begrepen inderdaad, dan vallen losse pedalen sowieso af.
    Ze klinken eigenlijk allemaal goed hoor vind ik, alleen komen de ampsims van de AX8 wat dichter bij de sound van de amps die ze moeten nabootsen, bij de helix hebben de amps eveneens een super sound vind ik maar komen ze wat minder in de buurt van de originelen. Wat voor mij niet persé een slecht ding is, ik gebruik de helix niet om één of andere amp na te bootsen maar gewoon om een sound erin te draaien die ik goed vind en bij de mix past, en welke ampsim dat is maakt me niet zoveel uit.

    Puur op amp imitatie wint de fractal imo, maar voor mij won de helix het qua effecten en mogelijkheden.
    Het maakt ook wel verschil als je bijvoorbeeld van plan bent om ir's te gaan gebruiken.
    Ik krijg goede sound uit de helix met de stock cabs, maar met ir's is er echt een grote verbetering vind ik, maar ja, deze moet je dan weer apart aankopen. de stock cabs van de AX8 zijn dan weer beter dan de helix.

    En het maakt dan ook weer verschil uit waar je de dingen op aansluit, mengtafel of powered monitors of frfr speakers.

    Misschien eens proberen of je kan vergelijken ergens he.
    Fusion heeft beide gehad dacht ik dus dhij kan misschien wat meer vertellen.
    In ieder geval succes met de zoektocht

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Thnx guys
    Ben van plan om deze gewoon via mijn Mesa F30 te gebruiken. Of het nou om een 4km of 1 zal gaan weet ik niet, dat zal ik zelf moeten uitzoeken wat ik het beste vind klinken. Verder ook al heb ik het niet uitgeprobeerd, durf ik die gok te vagen puur op basis wat mijn medeforumers Brothers in arms beweren en je kunt inderdaad filmpjes manipuleren en polijsten, maar er zitten ook gasten bij die het gewoon presenteren zonder toeters en bellen aan te hangen.
    Misschien stom gedacht maar er is ook een duidelijke pijler van de kwaliteit...Fractal AX8 zie je amper tweedehands aangeboden voorbij komen. Helix zal ongetwijfeld ook redelijk goede zijn, maar hiermee word je vaker gebombardeerd dan met AX8...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Fractal is goed genoeg om haast niet op MP te staan. Ik heb tijdens de release vam de fx3 een aantal fx2 gezien, maar dat is weer bijna helemaal opgedroogd. Dat zegt iets over de levensduur imo.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aca Ilic Bekijk bericht
    Fractal AX8 zie je amper tweedehands aangeboden voorbij komen. Helix zal ongetwijfeld ook redelijk goede zijn, maar hiermee word je vaker gebombardeerd dan met AX8...
    Ik vraag me eigenlijk af of er in NL wellicht veel meer Helixen verkocht zijn dan fractals.
    Indien ja, dan zegt het aantal helixen dat op MP verschijnt misschien niet zo veel?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top