Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard Welke van de drie....?

    Stel je hebt genoeg centen en bent op zoek naar een redelijke multieff. pedalboard. Welke van de drie zou qua klank, mogelijkheden, prestaties het beste keuze zijn :
    1. Fractal AX8
    2. Helix line 6 of ...
    3. Headrush

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    In die volgorde. Bij Fractal moet je nog wel floorboard erbij kopen. Ze zijn alledrie tof, in deze volgorde vind ik. Ik ben uiteindelijk voor nummer 2, de LT versie gegaan. Want floorboard model, niet al te bizar veel parameters per effect/amp, en valt makkelijk in de mix. Dus

  3. #3

    Standaard

    +1 voor helix! Zeer uitgebreide routing opties, maar ook heel gebruiksvriendelijk. Met twee parallele paden kan ook nog een tweede gitarist/basist/zanger gebruik maken van dezelfde unit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Hier ook een erg tevreden helix gebruiker.
    Ik denk dat ze alle drie nogal dicht bij elkaar in de buurt komen, maar helix had mijn voorkeur.
    Voor mij persoonlijk was de headrush de minste van de drie.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik denk dat de AX8 (sorry was in de war, de AX8 heeft/is natuurlijk een floorboard) 'beter' klinkt dan de Helix, als zijnde dat ie beter de originele amps simuleert, meer instelmogelijkheden heeft om te tweaken etc. Maar de Helix klinkt al gelijk zo makkelijk zo goed (al lijkt t dan nog wat minder op de originele amps), dat dat eigenlijk niet veel uitmaakt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb die Helix LT en dat is echt een topapparaat! Afgelopen dagen toevallig een hele plaat mee ingespeeld en de hoeveelheid sounds die je kunt maken is echt oneindig! Én het klinkt allemaal gewoon heel erg goed. Ik heb geen ervaring met Fractal, maar wel met de Headrush. Maar die Line 6 vond ik toch betrouwbaarder overkomen omdat Line 6 gewoon een retegoed merk is.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik denk dat de AX8 de best klinkende en meest uitgebreide is. Maar de Line 6 het meeste plug and play. Dus als je niet echt van tweaken houdt is dat waarschijnlijk de beste optie.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Heey guys
    Enorm bedankt voor jullie input, tweaken is geen probleem, daar houd ik van.
    Gebaseerd op jullie suggestie icm wat YT filmpjes ben ik van overtuigd dat Fractal AX8 hem zal worden.
    Nu nog zoeken waar die te halen is....
    Cheers

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    G66 punt eu is de enige die ze verkoopt. Loont de moeite om de site regelmatig te bezoeken. Ze willen wel een B-stock hebben. Ik ben ook vam mening dat de fractal het beste klinkt. Of het de ax8 wordt of de fxII is nu nog een budget dingetje.

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Dude,

    Jij koopt op basis van gelikte, onbetrouwbare reclame / endorser filmpjes effectendozen (zonder te proberen) van + 1000 euro?

    Er is 4e optie:

    1. Fractal AX8
    2. Helix line 6 of ...
    3. Headrush
    4 losse effecten
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top