Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard Pedalboard vraagje , welke booster voor pure clean boost , zonder toegevoegd hoog of

    Dag allemaal,

    Mijn setup is nu als volgt, fender amp icm overdrive pedaal op vrij heftige gain setting, mijn clean bereik ik door het volume op mijn gitaar op ongeveer standje 5/6 te zetten. Daarnaast heb ik na het overdrive pedaal nog een tc electronics spark mini booster voor een volume boost en slight gain boost.

    Nu zit ik met het volgende, wij spelen ook nummers waarin de solo’s een wat cleanere sound vereisen. Ik zou eigenlijk mijn cleane sound (dus met het overdrive pedaal aan en mijn gitaarvolume op 5) puur in volume willen boosten zonder dat er gelijk een bak gain bij komt of dat er iets aan de eq verandert (die spark mini booster voegt wat hoog toe)

    Weten jullie een pedaaltje wat dat doet, gewoon nog een spark mini booster vooraan de chain zetten? Of een eq pedaaltje misschien puur als volume boost? Let me know! Het liefst niet te duur.
    Grtz
    Michael

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Als je enkel je volume wil verhogen dan zet je dus een booster ACHTER alles aan.

    Je amp krijgt dan wel een hoger signaal te zien (duh) dus daar kan de boel gaan oversturen.

    We hebben net ergens een draadje gehad waarbij iemand het volume uit zijn amp komende wilde manipuleren.
    'Harder' lijkt iets simpels maar het is een heel lang draadje geworden.
    Gitaristen.
    Jouw oplossing is ook niet de mijne kwa ingewikkeldheid, de ervaring leert hoe meer parameters hoe meer koppijn. Maar de een zijn koppijn is de ander zijn lol.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Op zich is mijn setup vrij simpel denk ik. Misschien leg ik het wat lomp uit.

    Overdrive standaard aan, clean = gitaarvolume omlaag, en optioneel nog een boostertje achteraan de chain voor een extra solo boost . De booster staat dus al achteraan.

    Maar die booster die ik heb (tc electronic spark mini) met alleen een level knop, doet toch wat onaangenaams met het geluid wanneer ik het ding wil gebruiken om mijn "cleane" sound te boosten, dus ik heb mijn gitaarvolume op 5 , met het overdrive pedaal aan, dan heb ik een soort van clean geluid, en dat geluid wil ik dus boosten, zonder dat er iets verandert in de gain structuur of dat er bijvoorbeeld nog wat hoog bij komt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Ok, als je dus al een booster achteraan hebt is het meer een kwestie van de JUISTE booster lijkt me.
    Ik gebruik voor die functie de Xotic EP.
    Is eigenlijk niet waar, het ding klinkt zo lekker dat ie altijd aan staat waardoor ik die boost functie niet meer heb.
    Heel fijn.
    Maar goed, je totaal volume full range versterken doet ie dus beter dan andere boosters van me maar dat zal persoonlijk zijn.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Drive uit en gitaar volume vol aan is dan niet genoeg neem ik aan? Een clean boost lijkt voor de hand liggend maar die geven in veel setups toch wat pinnig hoog erbij. Een low tot medium gain overdrive en dan met de gain laag en volume wat hoger is in mijn ervaring een simpele oplossing. Kan bijna clean klinken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Met de drive uit is het gitaar volume te zacht helaas.
    Ik heb al een hele felle amp (fender blues jr tweed) en een felle gitaar (fender ej strat) dus moet er echt niet nog meer hoog bij hebben.
    Een ander drive pedaaltje voor een meer cleane boost is opzich wel een optie als ik de levels op elkaar afstem.
    Wel een beetje een pain in the ass aangezien ik het zo fijn vindt om alles met 1 / max 2 pedaaltjes te doen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Voor een puur cleane booster gebruik ik de RC booster van Xotic, die heeft een bass en treble regeling waar je eventueel je sound wat mee kan aanpassen. Als je die helemaal achteraan zet denk ik dat je een heel eind komt.
    Een goedkopere oplossing is misschien een GE7 EQ van boss achter alles, daar kan je een behoorlijke boost mee verkrijgen en ook je sound wat aanpassen naar wens. Eventueel tweedehands kopen, werkt het niet voor jou dan kan je hem gewoon doorverkopen.

  8. #8

    Standaard

    TC Electronics Rush
    Houdt alles zoals het is en voegt max 20dB toe. Werkt top.

    https://www.bax-shop.nl/booster-buff...booster-pedaal

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    MXR micro amp


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    MXR micro amp


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Plus 1. De EP-Booster doet dat trouwens ook best goed, alleen die kleurt wel iet, plus dat je er ook wat extra bas bij krijgt. Ik heb hier nog een TC Electronic four knob Spark Boost liggen die redelijk neutraal is af te stellen. PM maar ingeval van interesse.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top