Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard Hidden Fears-Generate

    Zo....eindelijk weer een nummer afgemixt. Het is een lang nummer dus ga er maar eens even goed voor zitten! (biertje, chips....). Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

    https://soundcloud.com/mrestpas/gene...rs-gavmixfinal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Kan het zijn dat ik wat Pink Floyd invloeden hoor?

    De mix vind ik matig in die zin dat de bassdrum overheersend doorklinkt en en er eigenlijk helemaal geen bas(gitaar)partij hoorbaar is.
    FYI, de afluistering is hier Quad Q34 / Q405 versterker en Dynaudio Focus 140 luidsprekers.

    edit: ja, alleen in het instrumentale stuk vanaf 5:35 hoor ik even een baspartij en vanaf 6:08 verzuipt ie weer.
    Laatst gewijzigd door Plant; 23 februari 2019 om 00:57
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Leuk dat je weer wat post Pasqal.
    Het intro doet wel erg aan PF denken, alsof je een ander riffje speelt met dezelfde geluiden.., dan word het net leuk en dan komt de zang erin waar je ook alweer PF in herkent...(hoor wie het zegt)
    En daarna word het toch steeds mooier en beter. Vind het echt mooi qua spel en productie. Ik hoor overigens wel een basgitaar, maar die zou wel wat prominenter en dieper mogen klinken van mij. Maar hele toffe progressie later in het nummer. Met veel plezier geluisterd.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Kan het zijn dat ik wat Pink Floyd invloeden hoor?

    De mix vind ik matig in die zin dat de bassdrum overheersend doorklinkt en en er eigenlijk helemaal geen bas(gitaar)partij hoorbaar is.
    FYI, de afluistering is hier Quad Q34 / Q405 versterker en Dynaudio Focus 140 luidsprekers.

    edit: ja, alleen in het instrumentale stuk vanaf 5:35 hoor ik even een baspartij en vanaf 6:08 verzuipt ie weer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Leuk dat je weer wat post Pasqal.
    Het intro doet wel erg aan PF denken, alsof je een ander riffje speelt met dezelfde geluiden.., dan word het net leuk en dan komt de zang erin waar je ook alweer PF in herkent...(hoor wie het zegt)
    En daarna word het toch steeds mooier en beter. Vind het echt mooi qua spel en productie. Ik hoor overigens wel een basgitaar, maar die zou wel wat prominenter en dieper mogen klinken van mij. Maar hele toffe progressie later in het nummer. Met veel plezier geluisterd.
    Die basgitaar...ja, in eerste instantie was ie veel dieper en daarom is er juist wat laag uitgehaald en een beetje hoog toegevoegd.
    Hoe dan ook, het blijft een kwestie van voorkeur en wat je denkt dat het beste is. We hebben vanavond de uiteindelijke mix gemaakt met z'n drieën (Hans - toetsenist, Gavin - de man van de opnames, en ik ). We hebben eerst een aantal voorlopige mixen gehad de afgelopen weken en van daaruit heeft ieder bandlid opmerkingen en voorstellen verzameld en dit is allemaal gebundeld en verwerkt ( zo ver als mogelijk natuurlijk ). De basgitaar klonk over de studio boxen uitstekend. Anyway, bedankt voor jullie feedback

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Die toetsenisten houden allemaal van de zelfde soort geluiden

    Ik vind het erg goed een beetje Frankie goes to Hollywood meets Pink Floyd
    Stevig nummertje, goeie stem ik hou wel van zon soort geluid.
    Mix vind ik goed. Waar je wel mee op moet passen ( je moet niets natuurlijk ) is dat wanneer je teveel verschillende geluiden gebruikt dat ten koste gaat van de rust in een nummer.
    Dus mijn enigste puntje van kritiek is eigenlijk,.. het is een beetje druk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Die toetsenisten houden allemaal van de zelfde soort geluiden

    Ik vind het erg goed een beetje Frankie goes to Hollywood meets Pink Floyd
    Stevig nummertje, goeie stem ik hou wel van zon soort geluid.
    Mix vind ik goed. Waar je wel mee op moet passen ( je moet niets natuurlijk ) is dat wanneer je teveel verschillende geluiden gebruikt dat ten koste gaat van de rust in een nummer.
    Dus mijn enigste puntje van kritiek is eigenlijk,.. het is een beetje druk
    Thanx Ben!
    Grappig dat je over die geluidjes begint...
    Hans (keys) heeft een jaar geleden 1 van zijn synths vervangen voor een Yamaha dinges of zo maar heeft niet de tijd/gelegenheid om er eens fatsoenlijk in te duiken met als resultaat dat alles ongeveer hetzelfde klinkt als van te voren.
    Dit is echt iets waar we mee aan de slag moeten in de toekomst! Vooral de leadtones...
    Anyway, gaat goedkomen! We zijn er ons van bewust...
    Maar erg fijn dat je het mooi vind

    Over een week of 2 á 3 komt nog een nummer uit van een slordige 10 minuten. Die gaan we 13 maart mixen.

  7. #7

    Standaard

    De vraag is natuurlijk waarom die dame haar vingers in de oren houdt... Net als bij Benwave liggen de vergelijkingen, vooral in het begin, erg voor de hand. Maar goed eigenlijk wil ik die niet maken, want op dit forum vergelijkt iedereen altijd alles met alles. Dat komt mij meestal wat te gemakkelijk over, want te vaak is dat dan met een negatieve grondtoon, zo van: 'je kan het wel willen, maar...'. Ja, dah! Niet in het commentaar op dit nummer van overigens. Ik heb er bewondering voor hoe je deze compositie in mekaar hebt gezet en opgenomen, ofschoon er wel heel veel uit de kast wordt gehaald waardoor bombast op de loer ligt. Ik zou het liever wat ingetogener houden, maar zo ben ik van nature. Dat geldt ook voor de lyrics.
    Laatst gewijzigd door Charlie McD.; 24 februari 2019 om 13:04
    Een tweede jeugd, met een punt. Geen punt!
    Charlie McD Sr

    Lyrics & Music on Youtube

  8. #8

    Standaard

    Niet helemaal mijn eerste favoriet, maar prettig genoeg.
    Pink Floyd doet me niet veel, maar hierna kijk ik toch wel een beetje uit naar de volgende.
    net als CMcD ben ik iets minder gecharmeerd van het grotegebaar en de bakken vol echo (er is een break en de gitaar echoot vrolijk door - da’s een keuze vermoed ik) vind ik een beetje afbreuk aan het lied doen.
    Maar goed, mij houdt het niet tegen.
    Lamaarkome die volgende. Met andere bliep bliep dingetjes uit de toetsen. Dan neemt ie maar een snipperdag.
    Vriendelijke groet, Gus

    Met zulke nagels in je oren?
    Geen wonder dat al die musici zo’nkort leven hebben. ‘t is een serieus gezondheidsdingetje.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 24 februari 2019 om 17:54
    In Tartiflette we trust…..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    @Charly en Dusjaak: dat bombastische en echo dingetjes zijn inderdaad keuzes. Ach ja, je kunt het niet iedereen naar de zin maken
    Over een week of 3 komt nog een lied jullie kant op. Deze moet nog gedeeltelijk gemixt worden. Details zeg maar... Een kort stukje van zo'n 10 minuutjes.
    Bedankt voor het luisteren!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top