Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard Versterker die alles kan vs leuk studie project

    Hey Allemaal,
    Een aantal jaar geleden heb ik voor het eerst een kit gebouwd (Ampmaker P1800), alles deed het zoals het moest en ik wilde meer bouwen! Dus, begon ik te researchen, de Ampmaker kit te modificeren, een Tweed Champ kit te bouwen en gemene delers en verschillen te zoeken in "beroemde" versterker schema's. Na veel schema's tekenenen waar van alles in geschakeld kon worden begon ik te bouwen vanaf nul (niet gehinderd door enige "serieuze" kennis).
    Ergens vorig jaar was ie klaar en heeft Frans van Amps Unlimited 'm nagekeken.

    De amp heeft een 2 x 6V6 push pull 20 watt eindtrap en heel veel schakelmogelijkheden: plaats van de tonestack, cathodevolger of niet, 2 3 of 4 voorversterkingstrappen (12ax7), choke of weerstand, GZ34 of diodebrug, negatieve tegenkoppeling of niet en dan nog allerlei waardes van componenten die kunnen worden geschakeld.

    Ik kwam er achter dat sommige dingen een groot verschil maken op de klank en andere bijna niet, het was een leuk project wat ik misschien nog eens ga modificeren.

    Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

    Hieronder de tekeningen en foto's.
    Waar op de tekeningen meerdere waardes staan bij een component zit een switch met die waardes als schakelmogelijkheid. Er kunnen in het bouw proces wat dingen anders zijn gegaan, maar het meeste klopt wel.














  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard

    De foto's.


















  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ik kijk hier met bewondering naar en beperk me tot een eerbiedig en gepast stilzwijgen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Niet omdat het moet, maar omdat het kan? Ver boven mijn pet, maar wel een mooi spiderweb dit.
    Fijn dat je het door guru Frans heb laten checken, geeft me toch een iets geruster gevoel.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Heb jij aandelen in een dipswitchfabriek??

    Tof om zoiets uitgebreids te bouwen. Wel een kladblokje erlangs leggen om mooie settings te noteren, die zou ik dus meteen vergeten

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ziet er ingewikkeld uit..!! Zelfs zonder dip switches.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    The ultimate amp unlimited dus!
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ik heb de eer gehad deze amp in gebruik te stellen na een checkup. Toen zaten er nog geen labels bij de schakelaars dus het was voor mij per schakelaar vergelijken met het schema om te weten of dat wat er gebeurde ook zo bedoeld was. Verder kon ik TS maar op een foutje betrappen en dat was in de eindtrap waar een kathode weerstand met een elco op zijn rug. De kathode elco wordt namelijk gecremeerd door de bloedhete kathode weerstand en daardoor een vroege dood sterven. De bias was een beetje te koud maar neem aan dat dit is opgelost. Verder is de lange bedrading een issue maar dat bleek geen nadeel voor de werking zover ik me kan herinneren. Deze amp is zeer netjes gebouwd en ook het soldeerwerk is niets op aan te merken. Dit is het typische product van iemand die heel secuur en netjes kan werken. Ik zie zoiets al gelijk aan de manier waarop alles gedocumenteerd is. Zelf de handgetekende schema's in module vorm zijn overzichtelijk en geven een goed inzicht van wat je aan het onderzoeken ben. Menig fabrikant doet het slechter. Kortom als ik hier een cijfer voor zou moeten geven komt dat in de buurt van een negen. Dikke pluim.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #9

    Standaard

    Kijk dat is super leuk!
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard

    Dank voor de leuke reacties.
    Niet omdat het moet maar omdat het kan, dat was absoluut het idee ja, lekker naïef ontdekken.
    Cluseau = Frans, goed om te weten en bedankt voor je "cijfer"
    Als ik er wat nieuws over te posten heb doe ik dat zeker.
    Binnenkort toch eens wat settings noteren en een paar dingen modificeren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top