Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Supertof project zeg, dit is perfect voor het verkennen van het hoe en waarom achter het geluid van een gitaarversterker.

  2. #12

    Standaard

    Mooi hoor. Respect!

    Ik was ook wel benieuwd naar rationale achter de schema's die langs zijn gekomen...

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard

    Ik begon met zoeken naar schema's van amp's die me wel aanspreken, JTM45, Tweed Champ, Deluxe Reverb, Dumble ODS, Trainwreck Express. Omdat ik er over had gelezen, ze heb bespeeld of had gehoord.
    Als je de schema's op "elkaar" legt, haal je de gelijkenissen en verschillen er zo uit. Op dat moment was ik me er nog niet zo van bewust dat bijv. de power section een hele grote invloed heeft op de werking en klank.
    Op dat moment was het vooral enthousiasme en weinig ratio.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Mooi hoor. Respect!

    Ik was ook wel benieuwd naar rationale achter de schema's die langs zijn gekomen...

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard

    Jazeker, sommige dingen hebben echt grote invloed, andere veel minder (kan ook aan de gekozen waarden liggen) dan gedacht. Het meeste dat je leest op internet en hoort van mensen die je spreekt is heel theoretisch en in eerste instantie heel abstract, ik mis nog de kennis om dat te vertalen naar hoe dat zich uit in het gedrag/klank/feel van een amp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Supertof project zeg, dit is perfect voor het verkennen van het hoe en waarom achter het geluid van een gitaarversterker.

  5. #15

    Standaard

    Dat heb je dan toch maar mooi gedaan want tussen een aardig idee en de daadwerkelijke uitvoering zit veel werk. Ik zou zelf enorm geïnteresseerd zijn om een soort van vintage multi buizen preamp te bouwen met daarin de originele schema's van een Champ, Deluxe, JTM/Plexi en een Vox. Ik weet dat vroeger Egnater/Randall en tegenwoordig Synergy dat kant en klaar aanbieden maar het lijkt me juist leuk om zoiets zelf te bouwen. Alleen die drempel...

    Heb ooit een keer een leuke sessie van Dolf Koch bijgewoond waarin hij aangaf dat de zoektocht naar een amp meestal eindigt in een basis aan theorie en daarna enorm veel kleine modificaties op gehoor.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 februari 2019 om 15:40

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Warnsveld
    Berichten
    40

    Standaard

    Super veel opties, mooi project...
    Alleen wordt het wel een issue om alle opties te bereiken als je hem ooit in een kast zet.

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2018
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    53

    Standaard

    Thanks. Ja dat dan weer wel, maar ik laat 'm zo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wfolkers Bekijk bericht
    Super veel opties, mooi project...
    Alleen wordt het wel een issue om alle opties te bereiken als je hem ooit in een kast zet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top