Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Wah pedaal gaat niet lekker

    Hallo,
    Ik heb een Dunlop Jimi Hendrix JH-1 wah pedaal.
    Mijn wah pedaal piepte erg, daarom heb ik hier en daar een beetje wd-40 tussen gespoten. Het pedaal piept niet meer alleen gaat het nu niet meer lekker soepel. Als het pedaal omhoog staat valt deze naar beneden. En het pedaal gaat soms een beetje zwaar en soms te licht. Of te wel, het pedaal gaat niet lekker soepel. Ik heb al wat vet tussen het tandwiel gedaan alleen helpt dit niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
    Groet,

    Bram

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik kan me voorstellen dat je hem uit elkaar haalt en de draaivlakken weer droogt van WD 40. Wellicht dat dit helpt....... succes!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    WD40 is een smeermiddel die een residue achterlaat en vuil aantrekt. De enige manier om dit te herstellen is een nieuwe pot te kopen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Als het pedaal vanzelf naar beneden valt kun je ook die beugel onder die voetplank wat strakker draaien doormiddel van de (dacht ik) 2 schroeven die die beugel spannen. Maar dan moet je wel eerst even het overtollige smeermiddel wat weghalen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard

    WD40 zou verboden moeten worden...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Helemaal niet.
    WD40 is prima spul, zolang je het niet verwart met contact cleaner.

  7. #7

    Standaard

    Oké, wd40 was dus niet zo handig om te doen. Ik kan hem nu dus het best eerst even goed schoon maken. En eventueel een nieuwe pot. Ik heb even gekeken op internet en ik schrok een beetje van de prijzen. Moet er dan ook weer wat nieuw vet tussen? En zo ja wat is hier goed geschikt voor? Zijn er naast deze dingen nog meer dingen die zouden kunnen helpen?
    Laatst gewijzigd door BramW; 20 februari 2019 om 11:51

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Helemaal niet.
    WD40 is prima spul, zolang je het niet verwart met contact cleaner.
    Helemaal wel.

    WD40 in rotspul wat elke geclaimde functie beroerd uitvoert en alléén door z'n misplaatste reputatie voor amateurs als "handig allesmiddel" zoveel wordt gebruikt. Je hebt daarmee 2 soporten reparatieklussen. De gewone en de krengen waar je eerst de hele boel moet schoonmaken omdat die troep overal zit. Ik heb letterlijk volledige printplaten in de isopropyl gehad omdat de eigenaar van het apparaat, of z'n "handige vriend/oom/vader/buurman/kennis die verstand had van", overal WD40 overheen had gespoten inm de hoop dat het defect weg zou gaan.

    En dan heb ik het niet over het misplaatstere concept waarin het spul als contactspray word gebruikt


    WD40 zou verboden moeten worden. En anders in elk geval een postbus51 campagne tegen het wijdverbreidde misbruik van het spul.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9

    Standaard

    Meer on topic,
    Ik haal uit het verhaal van de TS nog niet dat de pot stuk is eigenlijk. Meer een mechanisch issue.

    idd schoonmaken van je WD40 avontuur. Daarna doen wat AoDf zegt mety die 2 schroeven. Daarna zou je klaar moeten zijn. Als er toch gesmeerd moet worden die je dat met vriendenvet (Vaseline dus).
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    WD-40 is prima om sticker resten te verwijderen. Beetje WD40 in je raamkozijn houdt insecten buiten. Kind met kauwgom in zijn haar? WD40 en je hebt het er zo uit. Het is ook handig om de hondenstront tussen het profiel van je schoenzool vandaan te halen. Wd40 laten intrekken op de houten handvaten van je gereedschap houdt het splintervrij. Zalmvissers spuiten hun kunstaas in met WD40 omdat het de vissen aantrekt en het de mensengeur maskeert. Het is ook goed te gebruiken bij het verwijderen van dode insecten van je autogrill. De BBQ grill is ook goed schoon te maken met WD40.

    Maar hou het alsjeblieft uit de buurt van electronica en gebruik het vooral niet als smeermiddel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top