Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Welke hoofdtelefoon in combinatie met Boss Katana 100 amp ?

    Ik zie wel wat threads over hoofdtelefoons hier op gitaarnet, maar weet niet of dat ook van toepassing is, in het geval je een hoofdtelefoon rechtstreeks op de headphone out van een Boss Katana 100 in zou pluggen.
    Gaat dat dan echt een totaal ander geluid worden dan via de speaker ?
    Ik stel de vraag hier omdat ik van plan ben een hoofdtelefoon aan te schaffen, dus heb nog even geen mogelijkheid om iets uit te testen...
    Gebruikers ervaringen zijn van harte welkom
    Laatst gewijzigd door mtx123; 14 februari 2019 om 17:49

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Als ik een hoofdtelefoon inplug op mijn Katana 50 is het geluid redelijk vergelijkbaar met wat er uit de speaker van de versterker komt. Dat wil zeggen de effecten en settings worden gewoon gehandhaafd. Het is een prettige manier om te oefenen zonder anderen tot last te zijn. In de AUX van de versterker sluit ik soms mijn telefoon of iPad aan om met bijv. Spotify mee te kunnen spelen.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb op de 50 dezelfde ervaring. Ik vind de combi Katana/koptelefoon prima werken. Het maakt de tijden/momenten waarop ik kan spelen een stuk ruimer. Wat ik ook nog wel eens doe is zo'n kleine Vox AC30 mini gebruiken, in combi met de koptelefoon, als ik geen zin het om met mijn versterker te slepen. Ook dat werkt behoorlijk.

  4. #4

    Standaard

    @twoerd en @Moskie: welk merk/type koptelefoon gebruiken jullie hiervoor ?

  5. #5

    Standaard

    Zoals in die andere koptelefoon topic vermeld, mijn Sennheiser hd 201 heb ik geen klachten over. Tuurlijk is het geluid anders, alleen ik ben nooit ontevreden geweest over die aankoop. Prijs/kwaliteit is prima. Alleen niet meer te krijgen zie ik net.
    Ik neem aan dat een andere Sennheiser van dat bedrag ook prima zal klinken.

    In de gitaar winkel (music maniacs) liepen ze met speciale instrumenten koptelefoons te pronken. Flink duurder en ik vraag me af of dat het ook waard en waar was.
    Vooral omdat ik volgens hem een blackstar id core moest kopen, dat was beter dan welke versterker dan ook.

  6. #6

    Standaard

    Oja, ik gebruikte de koptelefoon op mijn Boss Katana 50

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik ook een Sennheiser. HD205 geloof ik. Gewoon in de winkel eentje die je fijn vind zitten en klinken uitzoeken binnen je budget. Zou er niet te moeilijk over doen. Inpluggen en spelen.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Ik heb speel ongeveer de helft van mijn tijd met koptelefoon. Had ook zo'n sennheiser ding maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat je beter eerst eenvoudige in ear koptelefoontje kan gebruiken. Met eenvoudig bedoel ik goedkoop want die duurdere zijn misschien beter maar bijna altijd hebben die extra bass. Die grote koptelefoons hebben hetzelfde. Die dingen zijn niet gemaakt voor gitaar geluid. Probeer eenvoudige van 15 euro en je zal zien dat die de verhoudingen bass / treble heel goed weergeven.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  9. #9

    Standaard

    En wat is het geworden?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Uiteindelijk werd het een JCM 900 met een 1960 A en B op vol gas - klonk toch beter LOL.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top