Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 82
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard Volume regelen tijdens het spelen

    Regelmatig merk ik tijdens het spelen dat ik toch te zacht of te hard sta. Soms tijdens de ritmepartijen / akkoorden, soms bij een solo, dan gebruik ik om harder te gaan een equalizer of drive pedaal, maar die blijkt dan niet goed ingesteld en dan is mijn solo te zacht of te hard. Ik wil daarom het volume makkelijk, snel en nauwkeurig kunnen bijstellen, en ook weer terug van soloboost naar "normaal". Mijn handen heb ik vol, ik zit midden in een nummer, dus het moet met de voet, snel, simpel en nauwkeurig. Is een gewoon volumepedaal dan handig? Het lijkt me nog steeds vrij onnauwkeurig, en niet per se geschikt als boost, of je moet de hele tijd met je volumepedaal half dicht spelen, en intrappen voor de solo, maar als je hem per ongeluk aantikt baal je ook.

    Wie van jullie heeft hier een fijne oplossing voor?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik gebruik hiervoor een little alligator volume pedaal van Morley, en dat werkt perfect voor mij.
    Je kan er het minimum volume op instellen terwijl het pedaal volledig dicht staat, en dat gebruik ik dan voor ritme partijen.
    heb je wat meer nodig dan kan je de pedaal gewoon wat verder intrappen en voor solo's ga je gewoon volledig open.
    werkt perfect voor mij.
    Bij mij staat hij achter de drive pedalen in de keten maar voor de modulatie en time effecten, dus enkel als volume boost.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dank Deefke! Zoiets klinkt handig ja. En die Morley is ook niet zo duur zie ik. Als anderen andere oplossingen hebben, ik ben benieuwd!

  4. #4

    Standaard

    Een volume pedaal in de loop van een amp kan hier goed werken, maar je kan dan soms wel ineens veel te hard staan. Ikzelf heb liever een volumepedaal aan het eind van mijn keten. Liever te zacht dan te hard. Als je ineens veel te hard staat heeft dat een negatief effect op de rest van de band, te zacht niet ( behalve dat je het zelf irritant vind).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Je kan hem inderdaad ook in de effectloop van de amp gebruiken.
    Ik gebruik enkel het cleane kanaal van mijn amp en haal al mijn drive sounds uit pedalen, daarom dat alles gewoon voor de amp zit.
    Op die manier is het voor mij ook het makkelijkste om mijn geluid te krijgen als ik over andere amps moet spelen.

    De reden dat de volume pedaal niet helemaal op het einde van de keten staat zijn de delay en reverb pedalen.
    Deze staan achter de volume pedaal, dus als ik de volume pedaal volledig dicht gooi, blijven de delay en reverb doorklinken.

    Je kan makkelijk wat experimenteren met de plaats van een volume pedaal tot je vind wat het best werkt voor jou.

    De ene werkt graag met een volume pedaal en de andere juist niet, voor mij is het onmisbaar geworden.
    Ik heb best veel volume pedalen gehad en getest en die little alligator van Morley was "the one" voor mij.
    En van prijs valt hij inderdaad heel goed mee.
    (hij heeft wel voeding nodig)

  6. #6

    Standaard

    volume knop van je gitaar gebruiken ?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    volume knop van je gitaar gebruiken ?
    Dat heeft gigantisch veel invloed op je sound, dus zo doe ik het liever niet.

  8. #8

    Standaard

    die +/- 20% die je nodig heb voor een solo boostje ?
    bij m'n meeste ampkes en gitaarkes vind ik dat reuze meevallen
    maja cest smaak

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik dacht dat je bij de Boss ES-8 en ES-5 bij elke patch het eindvolume een boost kon geven. Dus misschien je pedalen onder brengen in een wat duurder switching systeem die deze mogelijkheid heeft. Niet echt een goedkope oplossing natuurlijk.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dus misschien je pedalen onder brengen in een wat duurder switching systeem.
    Lijkt me niet echt voldoen aan "ik zit midden in een nummer, dus het moet met de voet, snel, simpel en nauwkeurig".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top