Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 79 van 79

Discussie: Two-Rock ervaringen

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Ik speel nu op een Fender Blues Junior III Lacquered Tweed.
    Die versterker gaat juist de andere kant op dan een Dumblesque amp zoals de Two Rock. De Fender wordt vrij snel dirty terwijl de Two Rock graag glassy clean blijft.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Psies. Voor thuis en de studio is Two Rock een heerlijke amp en een forse verbetering tov de genoemde Fender.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #73

    Standaard

    Voor thuis/studio ?
    Zou ik deze is bekijken
    Slechts 5 watten en kost geen drol !
    https://milkmansound.com/collections...rs/products/5w
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 23 februari 2019 om 11:20

  4. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik kan nog pagina's vol lullen over mijn langzaam gegroeide liefde voor Vox, maar het ging over Sonny's interesse voor Two Rock
    Voor thuisgebruik, coming from Fenders middle of the road amp: moet een fantastische vooruitgang zijn.
    Daar ga ik inderdaad wel van uit dat het een fantastische vooruitgang zal gaan zijn. De blues junior is geen slechte versterker, veel bang for the buck. Vandaar dat het waarschijnlijk ook de best verkochte buizenversterker is. Maar ik mis wel enige diepgang. Er komt geluid uit dat niet slecht is, maar het weet mij niet te raken.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die versterker gaat juist de andere kant op dan een Dumblesque amp zoals de Two Rock. De Fender wordt vrij snel dirty terwijl de Two Rock graag glassy clean blijft.
    Maar bij de blues junior kan je de master op max zetten en het volume op rond de 2, waardoor je niet snel een dirty geluid krijgt. Of vreet dit de de buizen op?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Psies. Voor thuis en de studio is Two Rock een heerlijke amp en een forse verbetering tov de genoemde Fender.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hoop het echt! Een soundje dat inspireert om te spelen, is wat ik hoop te vinden in een Two-Rock. Dat heeft de blues junior niet voor elkaar weten te krijgen.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Voor thuis/studio ?
    Zou ik deze is bekijken
    Slechts 5 watten en kost geen drol !
    https://milkmansound.com/collections...rs/products/5w
    1899 dollar = geen drol?

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Daar ga ik inderdaad wel van uit dat het een fantastische vooruitgang zal gaan zijn. De blues junior is geen slechte versterker, veel bang for the buck. Vandaar dat het waarschijnlijk ook de best verkochte buizenversterker is. Maar ik mis wel enige diepgang. Er komt geluid uit dat niet slecht is, maar het weet mij niet te raken.
    Op welke versterkers heb je nog meer gespeeld?


    Maar bij de blues junior kan je de master op max zetten en het volume op rond de 2, waardoor je niet snel een dirty geluid krijgt. Of vreet dit de de buizen op?
    Dat kan met vrijwel iedere Fender van de afgelopen 40 jaar en het zal weinig veranderen aan de levensduur van de eindbuizen.


    1899 dollar = geen drol?
    Ik denk een grapje, ik denk dat een Two Rock nog een pak meer kost en op mijn scherm kost 'ie trouwens 2.299 dollar.

  6. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Op welke versterkers heb je nog meer gespeeld?




    Dat kan met vrijwel iedere Fender van de afgelopen 40 jaar en het zal weinig veranderen aan de levensduur van de eindbuizen.




    Ik denk een grapje, ik denk dat een Two Rock nog een pak meer kost en op mijn scherm kost 'ie trouwens 2.299 dollar.
    Langere tijd op een VOX AD30VT valvetronix (modeling combo), 1 keer op een Fender Frontman 212 en een keer in de winkel op een Fender Hot Rod Deluxe, maar kan ook een andere Fender zijn geweest. De eerste twee... sowieso niet zo heel veel bijzonders dus.

    Ik dacht dat als je de master voluit zet, dat je dan echt het maximale van de buizen vraagt. Is gelukkig dus niet zo, weer wat geleerd

    Bij mij staat er trouwens ook 2299 dollar voor die Milkman. Weet ook niet hoe ik nou op 1899 dollar kwam

  7. #77

    Standaard

    Alleen de top is $1899,-

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Daar ga ik inderdaad wel van uit dat het een fantastische vooruitgang zal gaan zijn. De blues junior is geen slechte versterker, veel bang for the buck. Vandaar dat het waarschijnlijk ook de best verkochte buizenversterker is. Maar ik mis wel enige diepgang. Er komt geluid uit dat niet slecht is, maar het weet mij niet te raken.
    Ik heb een paar jaar een blues junior gehad en daar ook wat van de bekende BillM mods op losgelaten. Op zich een geinig versterkertje maar als ik dan mijn Ceriatone (geen Two-Rock, wel enigzins vergelijkbaar) aanzet op vergelijkbaar volume hoor je wel wat er mist in de Blues Junior. De junior ontbreekt o.a. een punch en fundament in het laag in vergelijking. De ceriatone is echt glazig clean en heeft headroom te over, de blues junior moet hard zijn best doen en laat dan steken vallen m.b.t. druk en laag in het geluid. Maar goed, qua prijs, beoogd gebruiksdoel en specs (15w vs 100w)is het dan ook een andere klasse.

  9. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Ik heb een paar jaar een blues junior gehad en daar ook wat van de bekende BillM mods op losgelaten. Op zich een geinig versterkertje maar als ik dan mijn Ceriatone (geen Two-Rock, wel enigzins vergelijkbaar) aanzet op vergelijkbaar volume hoor je wel wat er mist in de Blues Junior. De junior ontbreekt o.a. een punch en fundament in het laag in vergelijking. De ceriatone is echt glazig clean en heeft headroom te over, de blues junior moet hard zijn best doen en laat dan steken vallen m.b.t. druk en laag in het geluid. Maar goed, qua prijs, beoogd gebruiksdoel en specs (15w vs 100w)is het dan ook een andere klasse.
    Een paar BillM mods had ik zelf ook in gedachte voor mijn blues junior. Maar het lijkt erop dat het dan nog steeds ver van in de buurt van een Two-Rock of in jouw geval dan een Ceriatone komt. Ik bedoel dan niet specifiek qua tone, maar qua kwaliteit van geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top