Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 79

Discussie: Two-Rock ervaringen

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Two-Rock ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Had een studio pro 22 misschien niet interessanter qua sound voor je geweest, in verband met minder headroom en dus sneller een licht overstuurde versterker? Omdat je eerder al liet weten dat je hem wat karakterloos en zielloos vond.
    Nee hoor, de studio 22 ook aan de tand gevoeld. Zelfde laken een pak. Nogmaals de versterkers klinken écht heerlijk, zijn veelzijdig in te stellen. Mooie boventonen en mooie rinkelende belletjes. Smooth en dik. Maar in een live situatie bleef het allemaal niet overeind. Het zijn heerlijke versterkers voor thuis, in de studio en op een heel groot podium met een goede backline. Maar als “werkpaard” voor de giggende kroeggitarist (zoals ik) in een bovenmiddelmatig coverbandje vind ik de nuances van de amp te duur.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #52
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Two Rock, Matchless en in zekere mate ook Hook en meer van dat soort merken hebben (uitzonderingen daargelaten) die "geproduceerde" sound. Alsof het allemaal gemixed wordt door iemand anders. Andere dynamiek, soms wat tragere attack, net iets teveel headroom.
    Nu generaliseer ik behoorlijk, maar binnen de vele dingen die ik op meetings of clinics of gigs gehoord heb, vind ik dit wel overeenkomsten.
    Die ene keer dat ik up close een echte Dumble aan het werk hoorde, vond ik echt van een andere orde. Maar veel van die "wauw" zat in de fantastische mix van instrument beheersing en rock attitude van de gitarist.

    Maar ja, ook hier spreekt een Vox of low gain Marshall fan die in een poprock coverband speelt. Dan wil je rauw, knal maar ook subtiel en dat wil je allemaal zelf in de hand hebben door met je volume knop te spelen, pedaal aan te trappen of gitaar te wisselen. Geen idee waar jij een Two Rock voor wil gebruiken voor n dat bepaalt in hoge mate het succes van de aanschaf.

  3. #53

    Standaard

    Uiteindelijk is Vox natuurlijk ook wel misschien de versterker die gewoon het meest uniek is in alle opzichten.

    Dat ding kan kristalhelder, maar ook dikke rock produceren ( AC30) En een vox sound haal ik er zo uit.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Uiteindelijk is Vox natuurlijk ook wel misschien de versterker die gewoon het meest uniek is in alle opzichten.

    Dat ding kan kristalhelder, maar ook dikke rock produceren ( AC30) En een vox sound haal ik er zo uit.
    Een Vox sound uit een Two Rock halen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Nouja... Vox uniek.. in feite zijn ze stil blijven staan waar Fender en Marshall zich door ontwikkelden door clean en clipping van elkaar te scheiden.
    Pas in de jaren negentig werd Vox weer "ontdekt" omdat merken als Dr.Z, Trainwreck en Matchless gebaseerd waren op een Vox topologie.
    En ineens was Vox hot, zei iedereen er altijd op gespeeld te hebben. Not.
    Alleen Brian May.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Geen idee waar jij een Two Rock voor wil gebruiken voor n dat bepaalt in hoge mate het succes van de aanschaf.
    Voornamelijk gewoon voor thuisgebruik. Misschien voor in de toekomst voor in een bandje. Voor het eerste geval, lijkt hij mij in ieder geval ideaal.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nouja... Vox uniek.. in feite zijn ze stil blijven staan waar Fender en Marshall zich door ontwikkelden door clean en clipping van elkaar te scheiden.
    Pas in de jaren negentig werd Vox weer "ontdekt" omdat merken als Dr.Z, Trainwreck en Matchless gebaseerd waren op een Vox topologie.
    En ineens was Vox hot, zei iedereen er altijd op gespeeld te hebben. Not.
    Alleen Brian May.
    Ritchie Blackmore speelde toch ook altijd op een VOX? Ik dacht laatst zoiets gelezen te hebben.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij alleen in de beginperiode van Deep Purple.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Voornamelijk gewoon voor thuisgebruik. Misschien voor in de toekomst voor in een bandje. Voor het eerste geval, lijkt hij mij in ieder geval ideaal.
    Waar speel je nu op?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Ritchie Blackmore speelde toch ook altijd op een VOX? Ik dacht laatst zoiets gelezen te hebben.
    Volgens mij alleen in de beginperiode van Deep Purple.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Blackmore is Marshall.
    Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie in de 70's en 80's nog op Vox amp speelde
    afgezien van Brian May, de Romantics en Tom Petty wellicht
    volgens mij is de AC30 tussen '76 en '89 ook niet meer geproduceerd?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top