Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 79

Discussie: Two-Rock ervaringen

  1. #41

    Standaard

    Ik kwam eerder vandaag dit youtube filmpje tegen. Hoe vinden jullie dit klinken in combinatie dus met een Zendrive?

    https://youtu.be/ASMG3M5Wilc

    Ik vind het persoonlijk echt een heel bijzonder geluidje, dat zingt en me echt raakt. Alleen die loop irriteer ik me aan, omdat hij te nadrukkelijk aanwezig is.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Er is de zendrive en de providence en het is mij niet duidelijk wat wat is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Ik kwam eerder vandaag dit youtube filmpje tegen. Hoe vinden jullie dit klinken in combinatie dus met een Zendrive?

    https://youtu.be/ASMG3M5Wilc

    Ik vind het persoonlijk echt een heel bijzonder geluidje, dat zingt en me echt raakt. Alleen die loop irriteer ik me aan, omdat hij te nadrukkelijk aanwezig is.
    poh dat vind ik echt een kutfilmpje, geluid is meh, loop is kut en t noodlen ook..
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Er is de zendrive en de providence en het is mij niet duidelijk wat wat is.
    Je hebt gelijk, daar had ik overheen gelezen in zijn titel beschrijving. Ik hoorde hem wel schakelen tijdens het spelen, maar ik dacht dat dat tussen het clean kanaal en het gain kanaal van de versterker was. Nu weet ik inderdaad ook niet wat wat is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    poh dat vind ik echt een kutfilmpje, geluid is meh, loop is kut en t noodlen ook..
    Wat vind je precies kut aan het noodlen?

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Ik vind het persoonlijk echt een heel bijzonder geluidje, dat zingt en me echt raakt.
    Wat maakt het dan uit wat iemand anders er van vindt? Als dit toch helemaal je ding is, is dat toch prima? Stel nou, iemand anders vindt het helemaal niks, vind je het dan ook minder mooi?
    Curiouser and curiouser said Alice....

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quink Bekijk bericht
    Wat maakt het dan uit wat iemand anders er van vindt? Als dit toch helemaal je ding is, is dat toch prima? Stel nou, iemand anders vindt het helemaal niks, vind je het dan ook minder mooi?
    Nee, tuurlijk niet. Maar ben dan gewoon nieuwsgierig wat jullie van die versterker in combinatie met die pedalen vinden. Uiteindelijk laat ik me niet beïnvloeden door jullie mening, want dat is smaak. Maar vind het wel interessant om over te praten.

    Dat ik aan Rozh vraag wat hij precies kut vind aan het noodlen, heeft als reden dat ik daar misschien iets van kan leren. Misschien maakt die kerel bepaalde foutjes, is het niet strak gespeeld of wat dan ook. Ik hoor dat nu niet, maar als het me wordt uitgelegd, dan ben ik daar in de toekomst misschien bewuster van en kan ik daar mogelijk mijn gehoor op trainen.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Had een studio pro 22 misschien niet interessanter qua sound voor je geweest, in verband met minder headroom en dus sneller een licht overstuurde versterker? Omdat je eerder al liet weten dat je hem wat karakterloos en zielloos vond.
    Dat een versterker iets sneller over zn nek gaat door minder headroom heeft dus totaal nul komma nul met wel of niet karakterloos en zielloos te maken.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Briljant. En wat een kutversterker is die Fender Redknob.... zelfs op de 25W stand liggen je trommelvliezen binnen no-time uit hun behuzing. Wat kan dat ding hard zeg!
    Ligt aan de volumepots van zo'n Fender. Terwijl het volume bij andere amps redelijk lineair omhoog gaat, is dat bij Fender in het begin steil omhoog en doet de volumepot vanaf half eigenlijk nauwelijks nog wat.

    Ik vind die Two Rock amps gewoon clean "leuk" klinken, maar totaal niet voor dat geld. Bekende gitaristen klinken met materiaal, drie keer zo goedkoop, gewoon hetzelfde.

    Voor minder zijn bv een Fender Custom '57 Twin of een Custom '64 Deluxe geweldig.
    Bezoek ook eens de website van het Belgische FAD... Die zijn Twins, Brownfaces en Blackfaces zijn om duimen en vingers vanaf te likken.

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Dat een versterker iets sneller over zn nek gaat door minder headroom heeft dus totaal nul komma nul met wel of niet karakterloos en zielloos te maken.
    Ik dacht dat hij hem misschien te clean vond klinken, vandaar dat ik die vraag stelde.
    Waar heeft het karakter en de ziel van de versterker wel mee te maken, nu we het er toch over hebben?

    En welke studio pro had jij eigenlijk?
    Laatst gewijzigd door Sonny; 20 februari 2019 om 14:07

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Maar Sonny houd blijkbaar van het dumbleisch karakter wat in feite een doorontwikkeling was van de Silverface Fender
    dat deed Fender zelf ook en de red knob is daar hun eindstation van
    dwz, high headroom crystaline hifi met extended bass
    vandaar ook de liefde voor de EV speaker bij dat soort amps, die sluit daar naadloos op aan

    het is een geluid dat haaks op de tweed twin staat, dat is een en al saggy compressie
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top