Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 79

Discussie: Two-Rock ervaringen

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Two-Rock ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Live vond je hem dus zielloos en karakterloos klinken. Waardoor kwam dat, denk je?
    Ik zou het niet weten. Ik miste “smoel”. Maar dat was alleen live. De amp vind ik live “te braaf”. Bij een hoop andere amps heb ik dat niet. Persoonlijk houd ik erg van Vox achtige amps live. Vandaar dat ik uiteindelijk bij Meyer amps een Vox gevoicede amp heb laten bouwen. Dat is nu een jaar of 6 geleden. Mijn eeuwige zoektocht naar een goede amp is met de Meyer amp tot een einde gekomen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 16 februari 2019 om 11:29
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik krijg het gevoel dat je jouw keuze al gemaakt hebt en hier alleen komt voor de bevestiging.... hetgeen vaker voorkomt
    Hier kan je wel eens heel erg gelijk in hebben, Erik

    Alleen is het niet dat ik hier alleen kom voor de bevestiging. Het leek mij gewoon een leuk idee om eens wat over deze versterkers te praten en ervaringen uit te wisselen zonder bijbedoelingen of bevestiging te krijgen.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik zou het niet weten. Ik miste “smoel”. Maar dat was alleen live. De amp vind ik live “te braaf”. Bij een hoop andere amps heb ik dat niet. Persoonlijk houd ik erg van Vox achtige amps live. Vandaar dat ik uiteindelijk bij Meyer amps een Vox gevoicede amp heb laten bouwen. Dat is nu een jaar of 6 geleden. Mijn eeuwige zoektocht naar een goede amp is met de Meyer amp tot een einde gekomen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Duidelijk

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Hier kan je wel eens heel erg gelijk in hebben, Erik

    Alleen is het niet dat ik hier alleen kom voor de bevestiging. Het leek mij gewoon een leuk idee om eens wat over deze versterkers te praten en ervaringen uit te wisselen zonder bijbedoelingen of bevestiging te krijgen.
    Stoer dat je dat ook toegeeft Sonny..!

    Tja weet je, ik wilde graag een Fender combo en dacht dat de Hotrod Deville een krappe versie van een Twin zou zijn.... wellicht niet hetzelfde maar wel in die buurt. Dat bleek niet zo te zijn. Inmiddels een Fender Super-Sonic aangeschaft en die doet het wel...! Erg leuk maar je kunt je afvragen waarom de een wel en de ander niet.
    Resumé Overflakkee: je kunt zomaar op je bek gaan als je niets uittest

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Op je bek gaan is default positie
    ik geloof niet zo in winkel uittesten, pas na een paar weken kan je iets op zijn merites beoordelen
    soms heb ik dingen een jaar op de plank liggen voordat ik het kan laten werken
    zijn vaak de beste aankopen want instant gratification daarentegen is als slagroom op een taart zonder taart
    anywho
    Die hele hot rod familie is een fijne amp ALS je hem niet met de silverface vergelijkt,
    minder dynamisch en minder gecompliceerd maar wel makkelijker in de omgang
    Silverfaces kunnen nukkig doen als je iets van ze wilt waar ze geen zin in hebben
    de hot rod is daarbij vergeleken een breezer sletje
    ik zeg er wel bij, zo denkt ik er over.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Stoer dat je dat ook toegeeft Sonny..!

    Tja weet je, ik wilde graag een Fender combo en dacht dat de Hotrod Deville een krappe versie van een Twin zou zijn.... wellicht niet hetzelfde maar wel in die buurt. Dat bleek niet zo te zijn. Inmiddels een Fender Super-Sonic aangeschaft en die doet het wel...! Erg leuk maar je kunt je afvragen waarom de een wel en de ander niet.
    Resumé Overflakkee: je kunt zomaar op je bek gaan als je niets uittest
    Mijn doel was niet om stoer over te komen. Bedoelde gewoon dat je best wel eens gelijk kon hebben dat ik mijn keuze al heb gemaakt

    Hopelijk zal ik niet op mijn bek gaan...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Mijn doel was niet om stoer over te komen. Bedoelde gewoon dat je best wel eens gelijk kon hebben dat ik mijn keuze al heb gemaakt

    Hopelijk zal ik niet op mijn bek gaan...
    Oh maar ik bedoelde dat alleen maar positief, begrijp me niet verkeerd Sonny.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Two-Rock ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    (...)
    Is trouwens de reden waarom Robben Ford vaak een red knob twin gebruikt als zijn amps niet mee mogen. Zen drive er voor en niemand merkt het verschil.
    Briljant. En wat een kutversterker is die Fender Redknob.... zelfs op de 25W stand liggen je trommelvliezen binnen no-time uit hun behuzing. Wat kan dat ding hard zeg!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Duidelijk
    Ik begrijp alleen niet wat je bedoeld met "specialized cork sniffing only, in mijn boek iig"?
    Volgens mij bedoelt ie dat een Two Rock een (dure) na-aap Dumble versterker is die geliefd is in kringen van mensen die allerlei details menen te horen en interessant zitten te doen over minuscule verschillen die verder niemand hoort (cork sniffing). Met "in mijn boek" bedoelt ie denk ik dat het zijn (persoonlijke) mening is. Maar het is inderdaad allemaal nogal cryptisch omschreven. Zonder vertaling begrijp je er geen reet van.
    Laatst gewijzigd door NLF; 17 februari 2019 om 13:55

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja... artiesten he, raar volk...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top