Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 79

Discussie: Two-Rock ervaringen

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De Vlaming Milo Meskens is een Two Rock-adept.

    Dat klinkt wel lekker!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De Vlaming Milo Meskens is een Two Rock-adept.

    Vreselijk om voor zo'n kritisch publiek te staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Dat klinkt wel lekker!
    Voor een versterker van 500 eur zeker, maar hij is iets duurder en dat hoor ik er niet vanaf, sorry.

  3. #13

    Standaard

    Matt schofield is een two rock gebruiker

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Voor een versterker van 500 eur zeker, maar hij is iets duurder en dat hoor ik er niet vanaf, sorry.
    Hoe vind je dit klinken?
    https://youtu.be/S0x4IT8-2_4

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Maar dit is toch niet specifiek two rock? Een twin reverb met een compressor pedaaltje zal ongeveer hetzelfde klinken lijkt me.
    Is trouwens de reden waarom Robben Ford vaak een red knob twin gebruikt als zijn amps niet mee mogen. Zen drive er voor en niemand merkt het verschil.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar dit is toch niet specifiek two rock? Een twin reverb met een compressor pedaaltje zal ongeveer hetzelfde klinken lijkt me.
    Is trouwens de reden waarom Robben Ford vaak een red knob twin gebruikt als zijn amps niet mee mogen. Zen drive er voor en niemand merkt het verschil.
    Weet ik niet, want ik ben ook maar een leek. Wat mij opvalt is dat het ontzettend vol klinkt en dat spreekt mij erg aan.

    En wat als je nou een compressor pedaal en een Zen drive voor een Two-Rock plaatst.., wat kan je dan qua sound verwachten?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Misschien is een Fender Hot Rod de Ville Michael Landau een goed en goedkoper alternatief voor jou.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Two-Rock ervaringen

    Ik heb een Two Rock studio gehad. Klinkt erg goed, vol, open en zeer goede pedalenslikker. Live in een coverband? Nog steeds vol, maar wat zielloos, karakterloos. Om die reden weggedaan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik heb een Two Rock studio gehad. Klinkt erg goed, vol, open en zeer goede pedalenslikker. Live in een coverband? Nog steeds vol, maar wat zielloos, karakterloos. Om die reden weggedaan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Live vond je hem dus zielloos en karakterloos klinken. Waardoor kwam dat, denk je?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar dit is toch niet specifiek two rock? Een twin reverb met een compressor pedaaltje zal ongeveer hetzelfde klinken lijkt me.
    Is trouwens de reden waarom Robben Ford vaak een red knob twin gebruikt als zijn amps niet mee mogen. Zen drive er voor en niemand merkt het verschil.
    Ik hoor het ook niet, gewoon een lekker clean geluid that's it. Jaren terug speelde Robben Ford bij een clinic op een geleende/gehuurde Twin met een TS ervoor. En nog steeds klonk hij, vreemd genoeg erg goed, een beetje zoals in dat filmpje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Weet ik niet, want ik ben ook maar een leek. Wat mij opvalt is dat het ontzettend vol klinkt en dat spreekt mij erg aan.

    En wat als je nou een compressor pedaal en een Zen drive voor een Two-Rock plaatst.., wat kan je dan qua sound verwachten?
    Ik krijg het gevoel dat je jouw keuze al gemaakt hebt en hier alleen komt voor de bevestiging.... hetgeen vaker voorkomt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Misschien is een Fender Hot Rod de Ville Michael Landau een goed en goedkoper alternatief voor jou.
    Laat ik er net eentje te koop hebben, nahja de gewone HRDV, maar wel met mijn geur

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top