Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Twee (Vox MV50) heads naar 1 cab?

    Ik heb een Vox MV50 Clean en een Vox MV50 AC, de clean is toch echt fijner voor de cleane geluiden (doh), maar de AC is ook lekker voor de rauwe randjes en echt wat distortion. Ik heb ook een Harley Benton G112 vintage welke er fijn mee samenwerkt.

    Maar mijn proces nu is, alles in de ene amp... wil ik switchen, stroom, gitaar en cab-kabel eruit en in de andere prikken en daarmee verder gaan.

    Is er een eenvoudige manier om dit wat makkelijker te maken? Een soort van ABY switch waardoor ik simpel van cab kan wisselen? (Waarbij ik netjes de ene uit kan zetten en de ander aan, dat handmatige dingetje vind ik geen porbleem).

    Ik heb dit spul gevonden:

    https://www.soundonsound.com/sound-a...peaker-cabinet

    EN varianten daarop, maar die dingen zijn allemaal al snel 200 euro... Verder lees ik vooral dat dit een gevoelig iets is icm buizen (als in, zet ze aan zonder cab en je kan ze eenvoudig opblazen).

    Maar moet ik met de MV50, uiteindelijk toch meer een solidstate, daar ook zo voorzichtig mee zijn? En als ik de ene cab uit zet voor ik switch en de volgende aan NA het switchen, is het dan nog een punt?

    Anyway, beetje aan het zoeken naar de opties en al te veel moet het nou ook weer niet kosten want het is gewoon voor in de huiskamer en meer voor het gemak, maar als er fijne oplossingen zijn hoor ik het graag!

    *Edit* Was een G112, niet de G212! Foute copy paste...
    Laatst gewijzigd door dagrim1; 11 februari 2019 om 15:35

  2. #2

    Standaard

    Het voordeel van dit cabinetje (heb hem zelf ook) dat deze ook stereo te gebruiken is.
    Persoonlijk zou ik een versterker op de linkerspeaker aansluiten en de andere op de rechterspeaker.
    Dát, of een tweede cabinetje aanschaffen en deze eronder (of ernaast als je ze verticaal hebt staan) zetten.
    My 2 cents....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    In de handleiding staat het volgende over de speaker output:
    This is BTL (Bridge-Tied-Load) output. This means both tip and
    sleeve is the signal line, and sleeve is not grounded.
    Dus daar moet je een beetje rekening mee houden, in die zin dat die tube amp switcher van Radial waarschijnlijk ook niet blindelings voldoet.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Het voordeel van dit cabinetje (heb hem zelf ook) dat deze ook stereo te gebruiken is.
    Persoonlijk zou ik een versterker op de linkerspeaker aansluiten en de andere op de rechterspeaker.
    Dát, of een tweede cabinetje aanschaffen en deze eronder (of ernaast als je ze verticaal hebt staan) zetten.
    My 2 cents....
    Ugh, ik moet na middernacht posten... verkeerde cab gecopy-paste. Heb de G112, niet de G212!

  5. #5

    Standaard

    Dan zou ik een tweede cabje aanschaffen. Zo duur zijn de Harley Bentons ook weer niet

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Dan zou ik een tweede cabje aanschaffen. Zo duur zijn de Harley Bentons ook weer niet
    Haha, dat is het probleem niet zozeer nee

    Maar een strijd tussen zo'n opgeruimd mogelijke huiskamer (staat ie nu, 1 kan ik er simpel achter de bank schuiven en 2 wordt alweer wat lastiger) en zo 'makkelijk mogelijk' de gitaar erbij pakken...

    Ach, ik hou het wel bij de huidige aanpak voor nu... zo enrom veel werk is het nou ook weer niet om even de kabels en stekkers om te wisselen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top