Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard The Chicken (Pee Wee Ellis) live

    Bij deze ga ik helemaal Kirk Hammet

    The Chicken van Jaco Pa... nee, van Pee Wee Ellis, het is een nummer dat oorspronkelijk door James Brown is opgenomen. Een zanger die hooguit tamboerijn speelt, maar wel een hele LP met instrumentaal werk uitbracht. Rare tijd, die sixties Morgen* op de setlijst, ook jazz was oorspronkelijk om op te dansen! Haarlak en cape zelf meenemen... of beter van niet. Het flitsende voetenwerk van mr. Brown dan weer wel

    *morgen is vandaag (10-2), vanaf 16:00 uur in het Bluescafé in Apeldoorn.


    https://www.youtube.com/watch?v=g8GHF3BYFRk

  2. #2

    Standaard

    dit groeved als een trein
    nice

  3. #3

    Standaard

    Thanks! Net terug van de gig in het bluescafé. Kan melden dat er behoorlijk gedanst werd Zelfs bij het eerste nummer gelijk al. Niet gek voor een 50+ band die jazzrock speelt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De drummer jaagt erg in het begin maar later minder. Bassist top hoor! Jouw solo vind ik echt minder, vooral dat rasgueadao komt niet echt uit de verf, ik zou sowieso een cleane solo meer gewaardeerd hebben, toetsensolo is ook niet echt top.... Nahja, je weet dat ik nooit wat bereikt heb, maar dit is wat ik er van vind.

  5. #5

    Standaard

    De meningen zijn verdeeld dus. No biggie. Speel prettig met deze drummer, terwijl ik doorgaans vrij snel uit mijn hum ben als een drummer te veel voor in de tel gaat hangen. Even gecheckt door het eerste couplet over het laatste te leggen in de opname. Die eindriff is dan compleet gelijk. Na de eindriff heb je nog wat akkoorden, daar gaat het laatste couplet juist even wat vlotter, tenzij ik verkeerd om gekeken heb. Maar in dat geval zouden we ook weer vertraagd moeten hebben.

    Versie was niet op de solo's uitgezocht trouwens. Peter is inderdaad een heel fijne bassist om mee te spelen, en goed ingespeeld op Tom.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Fijn nummer; herken me niet in de opmerking van Erik voor wat betreft de drummer. Wel ten aanzien van de gitaarsolo: clean zou ook mijn voorkeur hebben gehad. Los daarvan een beetje het idee dat je niet precies wist hoe de solo in te vullen.
    Ik weet het, makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar gezien je niveau in 'Streetwalker' had ik iets tja... anders verwacht.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Fijn nummer; herken me niet in de opmerking van Erik voor wat betreft de drummer. Wel ten aanzien van de gitaarsolo: clean zou ook mijn voorkeur hebben gehad. Los daarvan een beetje het idee dat je niet precies wist hoe de solo in te vullen.
    Ik weet het, makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar gezien je niveau in 'Streetwalker' had ik iets tja... anders verwacht.
    Vanaf de zijlijn zou jij jezelf sowieso niet kunnen herkennen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vanaf de zijlijn zou jij jezelf sowieso niet kunnen herkennen.
    Heb je daar erg lang over na moeten denken, of floepte die er zo ineens uit?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Fijn nummer; herken me niet in de opmerking van Erik voor wat betreft de drummer. Wel ten aanzien van de gitaarsolo: clean zou ook mijn voorkeur hebben gehad. Los daarvan een beetje het idee dat je niet precies wist hoe de solo in te vullen.
    Ik weet het, makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar gezien je niveau in 'Streetwalker' had ik iets tja... anders verwacht.
    Clip was ook niet gekozen om de solo. Moet altijd te hard nadenken over de modulaties... En dat bij een nummer dat je kunt begeleiden met één greep die je steeds een fret omlaag schuift Wel weer happy met het wahwerk in de begeleiding hier.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Clip was ook niet gekozen om de solo. Moet altijd te hard nadenken over de modulaties... En dat bij een nummer dat je kunt begeleiden met één greep die je steeds een fret omlaag schuift Wel weer happy met het wahwerk in de begeleiding hier.
    Nog een paar keer beluisterd. Niet echt een makkelijk thema om een solo 'op te bouwen'. Relaxt clubje trouwens, zo te zien....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top