Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Welke hoofdtelefoon

  1. #11

    Standaard

    Hey Max, dat is wel een bekend verhaal hoor. En ik ben het zeker met je eens. Soms is je sound super en de week erna klinkt het niet. En dat terwijl er nul,nul wijzigingen in de settings zijn. Bij mij is het vaak een stukje vermoeidheid.

    Als ik zonder hoofdtelefoon een nummer uitzoek dan hoef ik tijdens de repetitie alleen een beetje bij te tweaken zodat het lekker in de mix past.
    Met mijn huidige hoofdtelefoon zijn de verschillen veel te groot om ff te tweaken en moeten mijn muziek vrienden meerdere malen een partij overdoen omdat ik moet ‘zoeken’. Dat is niet efficiënt zeg maar.

    En voorwat betreft de inears heb dezelfde ervaring. Gewoon geen optie helaas.

    Ik ga volgende week naar Goes en ga gewoon een aantal exemplaren testen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Sennheiser HD 25-C II, al jaren blij mee, handig ook omdat je losse schelpjes en andere onderdelen kan kopen.
    Mwa...

  3. #13

    Standaard

    Het is geworden een
    AKG K-702 professionele open-back. ( idd open back)
    Bij de Bax diverse merken geprobeerd.
    Het blijft een compromis zoals hiervoor al gezegd. Maar desalniet te min een enorme vooruitgang. Ik ben blij
    Thx voor de aanbevelingen 👍🏽
    Luut

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Dat die hoofdtelefoon een redelijk afwijkend beeld geeft van de werkelijkheid vind ik op zich niet zo’n probleem. Een beetje tweaken en de soundd is OK.
    Wat ik wel super lastig vind is als ik een nummer aan het uitzoeken ben ennop zoek ga naar de bijbehorende sound uit mijn pedalenbak het gewoon niet te doen is.
    Heb ik mijn pedalen ingeregeld en vervolgens in de oefenruimte rooit het nergens naar. Ik wil zeg maar hoofdtelefoon en oefenruimte iets meer naar elkaar brengen. Snappie?

    Luut
    Dat heb ik dus ook, thuis stel ik mijn buizenbak met pedalen in maar als je de amp harder zet is het geluid ook wezenlijk anders. Ik zag een filmpje van pete thorn dat die voor een auditie zelf een oefenruimte afhuurt, en op repetitie volume met de originele tracks als mp3 zijn sound afstelt. Dat verschil thuis en band blijf je altijd flink houden imo.

    Qua headphones heb ik een beyerdynamic dt 770 , die doet het echt prima, digitale sounds zijn goed icm amplitube , irig en evt. pod farm.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top