Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Welke hoofdtelefoon

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Welke hoofdtelefoon

    Ik ben benieuwd naar welke hoofdtelefoon jullie gebruiken bij je gitaarspel in de late uurtjes.
    Ik speel via de DI van mijn amp naar een mixertje. Om dan een redelijk geluid op mijn oren wil gebben moet ik aan alle knoppen draaien.
    Neck pickup zit te veel laag in. Bridge zit weer te veel hoog in. Uiteindelijk vind ik wel een lekkere sound. Maar wijkt weer enorm af van de sound zonder koptelefoon.
    Wat zijn jullie ervaringen met welke koptelefoon.
    Oja. Ik gebruik een Sennheiser van ca 40 eukers.

  2. #2

    Standaard

    Als je geen speaker simulatie hebt op die DI dan zal het altijd ruk klinken(tenzij heel cleane sound) Met wat drive of distortion zal je flinke moeten eq-en (hoog en laag filteren) of je moet het via een programma met iets van een speaker sim doen.
    Ik gebruik Beyer dynamic DT 770, maar die is ook veel te hifi voor mijn DI. Dus.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb een Fender DI stomp met speakersym erin. Gebruik ook een Beyer Dynamic DT 770Pro.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Speel wel eens over de ME-80 met speakersim naar een Sennheiser HD280Pro. Vind ik eigenlijk nog te hifi klinken dus dan prik ik ook wel eens een veertig jaar oude merkloze hoofdtelefoon in die wat meer kleurt en verzacht, is minder vermoeiend voor mijn oren. Er moet altijd wel iets gedraaid worden aan de eq voor een lekker geluid, is niet raar toch? Maar meestal ben ik die kopdingen snel zat, er gaat niets boven trillende luchtmoleculen in de vrije ruimte, zelfs al is dat zachtjes.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 10 februari 2019 om 01:08
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5

    Standaard

    Er zit een speaker sim op.
    Maar toch blijft het in de huidige situatie niet OK.

  6. #6

    Standaard

    Sennheiser hd 201, geluid is zonder koptelefoon wel beter. Gitaarspel zelf alleen niet.
    Was ook maar 25 euro geloof ik, is na de verhuizing eigenlijk meer in gebruik als vrouw op de iPad zit. Aangezien naast mijn kamer de buren een lege kamer hebben en dat is wel fijn.

  7. #7

    Standaard

    Dat die hoofdtelefoon een redelijk afwijkend beeld geeft van de werkelijkheid vind ik op zich niet zo’n probleem. Een beetje tweaken en de soundd is OK.
    Wat ik wel super lastig vind is als ik een nummer aan het uitzoeken ben ennop zoek ga naar de bijbehorende sound uit mijn pedalenbak het gewoon niet te doen is.
    Heb ik mijn pedalen ingeregeld en vervolgens in de oefenruimte rooit het nergens naar. Ik wil zeg maar hoofdtelefoon en oefenruimte iets meer naar elkaar brengen. Snappie?

    Luut

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Heb ik mijn pedalen ingeregeld en vervolgens in de oefenruimte rooit het nergens naar.
    Luut
    Dit had ik van de week ook weer eens, en ik had niet eens een koptelefoon gebruikt.

    "Zo hangt de waargenomen luidheid zowel af van de frequentie als van de intensiteit , de duur van het geluid en ook of er ook nog andere geluiden aanwezig zijn. Daarnaast spelen ook nog andere factoren een rol, zoals tijd van de dag, aard van de uitgevoerde taken, gewenning en persoonlijkheid.
    Gesteld kan worden dat het oor een comprimerende werking heeft: het geeft een grote versterking bij lage intensiteit en een kleine versterking bij hoge intensiteiten. Dit komt omdat het slakkenhuis een niet lineaire werking heeft en een comprimerende werking op geluid."


    Google maar eens op Fletcher Munson effect. Dat heeft er nog meer mee te maken dan je koptelefoon denk ik..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Dat die hoofdtelefoon een redelijk afwijkend beeld geeft van de werkelijkheid vind ik op zich niet zo’n probleem. Een beetje tweaken en de soundd is OK.
    Wat ik wel super lastig vind is als ik een nummer aan het uitzoeken ben ennop zoek ga naar de bijbehorende sound uit mijn pedalenbak het gewoon niet te doen is.
    Heb ik mijn pedalen ingeregeld en vervolgens in de oefenruimte rooit het nergens naar. Ik wil zeg maar hoofdtelefoon en oefenruimte iets meer naar elkaar brengen. Snappie?

    Luut
    Dat heb ik dus ook, thuis stel ik mijn buizenbak met pedalen in maar als je de amp harder zet is het geluid ook wezenlijk anders. Ik zag een filmpje van pete thorn dat die voor een auditie zelf een oefenruimte afhuurt, en op repetitie volume met de originele tracks als mp3 zijn sound afstelt. Dat verschil thuis en band blijf je altijd flink houden imo.

    Qua headphones heb ik een beyerdynamic dt 770 , die doet het echt prima, digitale sounds zijn goed icm amplitube , irig en evt. pod farm.

  10. #10

    Standaard

    Wat wolda heb alleen die gebruik ik nooit voor alleen te spelen hooguit om wat op te nemen
    Ik begrijp dat hfoon gedoe niet zo. Ik zet m'n amp zo hard dat ze net het geluid van m'n snaren overstemd
    Dat werkt prima....voor de @home ruklende opa
    En wat betreft een geluid te maken voor echt ...tja dat werkt imo alleen in het echt
    Bedoel zelfs met een isobox gaat dat me niet lukken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top