Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k1ngray Bekijk bericht
    Wat bedoel je hier precies mee?

    "Bedenk wel dat je luchtgeluidsisolatie niet de lading dekt. Je zult voor een optimale isolatie ook je contactgeluid moeten minimaliseren."
    Ik bedoel eigenlijk dit:
    https://www.greten.nl/luchtencontactgeluid

    Dat je dus misschien, afhankelijk van wat je in de studio van plan bent, mogelijk ook moet kijken naar zwevende vloer en dat soort dingen.
    Het zou zonde zijn als je veel energie steekt in goede isolatiematerialen en door iets over.het hoofd te zien / verkeerd gebruik, je alsnog veel geluid door laat.

  2. #12

    Standaard

    Yes, dat zijn we ook van plan!

    Het wordt een zwevende ruimte. Binnenmuren en plafond dus gips/houten frame met steenwol/gips+green glue+gips en voor de vloer gaan we beton in de aarde storten (is een klein gebouwtje op een vakantiepark, circa 16 vierkante meter)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Vrijstaand gebouwtje? Kickass!

  4. #14

    Standaard

    Vrijstaand gebouwtje idd!! Dus dat scheelt een hoop

  5. #15

    Standaard

    Iemand anders nog ideeën hoe we kunnen berekenen wat de beste verhouding qua materialen is?

  6. #16

    Standaard

    Ik vind dit isolatiemateriaal --> goede verhalen over gehoord --> glaswol R13 --> iemand hier bekend mee?

    https://dutch.alibaba.com/product-de...159dQ0vKdu&s=p

  7. #17

    Standaard

    Glaswol, steenwol... Maakt allemaal blijkbaar niet zoveel uit. R-waarde is allemaal hetzelfde. Dat is natuurlijke warmteisolatie, maar het zegt zeker wat.

    Wat betreft de beste verhouding materialen, ik ben iets verder gekomen. De afstand tussen de binnen en buitenmuur, dus hoeveel cm lucht, moet tot een minimum beperkt worden. Deze dient er alleen voor te zorgen dat er geen contactgeluid is. Want het two-leaf systeem is ideaal. En dat is er reeds --> gips (massa) + houten frame met steenwol (veer) + gips/greenglue/gips (massa). Feitelijk gezien wordt het dan dus een three leaf system --> niet ideaal, daarom het aantal cm lucht beperkt houden, zodat er meer ruimte is voor massa.

    Een formule om geluidsisolatie mee te berekenen, vind ik nergens. Ik weet dat het in db (decibel) wordt uitgedrukt, maar goed. Daarom denk ik dat het gewoon zo simpel is: massa = isolatie. Dus hoe meer massa een materiaal heeft, hoe hoger de geluidsisolatie. Dat is ook wat ik uit het boek van Rod Gervais haal.

    Nu alleen de vraag --> hoe de verhouding gipsplaten / steenwol bepalen. En dus berekenen wat ik minimaal aan ruimte nodig heb, voor een enigszins prettige werkruimte + wat je nodig hebt voor een beetje redelijke isolatie. Erg lastig met 16 vierkante meter...

    Ik ben inmiddels een discussie met mezelf aan het voeren, ideeën en tips zijn welkom

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard



    Hier zie je dat je met dezelfde materialen een extra reductie krijgt van 23 dB als je ze op een andere manier toepast.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19

    Standaard

    Yes, deze ken ik idd

  10. #20

    Standaard

    Deze komt ook uit het boek van Rod Gervais, of niet? Wat me opviel, is dat hier lucht tussen de twee isolatieplaten zit, maar, zover ik zag, werd dit nergens echt duidelijk beschreven...

    De constructie met STC57 verschilt alleen met die van STC36 door de hoeveelheid steenwol + wat lucht. Verbaast me dat dit zoveel verschil maakt... Beide een two-leaf systeem met nagenoeg dezelfde massa. Dit is mij nog niet duidelijk...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top