Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 117
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De SL drive heb ik een tijd gehad, klinkt errug lekker hoor! Klinkt vooral smeuïg. Prikt ook lekker door de mix. Het pedaal deed me erg denken aan de Barber direct drive pedalenreeks.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    En de Direct Drive doet het bij mij dus errug goed!

    Even over Weehbo.. ik heb er twee gehad. Eerst de JVM Drive en later de Plexdrive. (Ik wilde eigenlijk de JCM Drive.) Op YouTube klinken ze waanzinnig, met name de clips van Brett Kingman. Ik wilde ze heel graag goed vinden. Maar beiden werkte bij mij niet lekker. Er zat een soort “rafeltje” aan dat mij irriteerde.
    Ik denk dat mijn JCM zo afgesteld staat dat veel pedalen niet lekker klinken. Bijna alle pedalen met een Marshallverwijzing in de naam faalde bij mij. Ik denk dat ze ontworpen zijn om op een cleane amp het betreffende Marshallgeluid te reproduceren.
    Ik heb nu de Animal en de Direct Drive op mijn board, de één meer low gain, de andere high(er) gain ingesteld. Tot nu toe het beste..
    Ik heb nog de Paisley Drive Deluxe staan die ik nog op mijn main rigg moet testen. Als die niet werkt kap ik met mijn zoektocht (hoe vaak heb ik dat al niet gezegd) en is Animal/DD mijn ideale setup...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #82

    Standaard

    Mijn duit in de zoektocht naar verlichting
    Volgen mij niet geheel niet verkeerdde miab van onze bekende amp designer
    Kost weingh
    https://m.youtube.com/watch?v=8M-4Dz3eYVk

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik beschouw die SL drive niet zozeer als een Marshall dinges maar meer als de overdrive versie van de EP pre amp met mids en hoog manipulatie.

    Tijdje geleden beide, de SL en de EP op het board gehad en elke keer dacht ik, als ik hem clean gebruik hoor je het verschil met de EP niet.
    Maar ik zeg er wel bij, die 2 upper mids staan bij mij uit (dus dat kleurt hevig mijn bril)
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 maart 2019 om 10:11
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Overigens, als ik een pedaal zou willen met 'raaawwk' dan is de eerste die bij mij opkomt een Rat.. en daarna de HAO rust driver.
    Ik ben fan van HAO maar ik snap (1 knop, de rest moet van het baasje zelf komen) waarom die nooit de legendarische status van de Rat heeft gehaald maar toch, voor peanuts wel te krijgen (via Reverb gok ik)

    Tis geen fancy pants SL drive maar meer een rauwe zeebonk, in de geest van een JMP.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    En de Direct Drive doet het bij mij dus errug goed!

    Even over Weehbo.. ik heb er twee gehad. Eerst de JVM Drive en later de Plexdrive. (Ik wilde eigenlijk de JCM Drive.) Op YouTube klinken ze waanzinnig, met name de clips van Brett Kingman. Ik wilde ze heel graag goed vinden. Maar beiden werkte bij mij niet lekker. Er zat een soort “rafeltje” aan dat mij irriteerde.
    Ik denk dat mijn JCM zo afgesteld staat dat veel pedalen niet lekker klinken. Bijna alle pedalen met een Marshallverwijzing in de naam faalde bij mij. Ik denk dat ze ontworpen zijn om op een cleane amp het betreffende Marshallgeluid te reproduceren.
    Ik heb nu de Animal en de Direct Drive op mijn board, de één meer low gain, de andere high(er) gain ingesteld. Tot nu toe het beste..
    Ik heb nog de Paisley Drive Deluxe staan die ik nog op mijn main rigg moet testen. Als die niet werkt kap ik met mijn zoektocht (hoe vaak heb ik dat al niet gezegd) en is Animal/DD mijn ideale setup...
    Hoe heb je je JCM afgesteld? En welke is het, de 800, of de 900?
    De meeste pedalen (niet allemaal) die ik in dit topic voorbij heb zien komen zijn gevallen die het best werken op een spatcleane versterker met voldoende headroom. Als jij een JCM800 hebt en dat ding staat op het randje van breken (heerlijk!), dan duwt ieder pedaal 'm regelrecht de afgrond in. Dan kun je nog steeds wel iets vinden dat perfect werkt, maar dan denk ik eerder aan een Z-Vex Channel 2, of een ander booster-achtig pedaal, of gewoon een simpele Tubescreamer oid. Maar geen 'amp in a box style pedaal'.
    Die Paisley Drive Deluxe zou trouwens zomaar waanzinnig goed uit kunnen pakken. Maar verwacht wel gigantisch veel gain.

    Ik heb gisternacht die Weehbo gevallen eens zitten beluisteren. Vooral de JCM vond ik niks tegenvallen. Ik vond alleen het ontwerp niet handig. Je krijgt de indruk dat je er heel veel kanten mee op kan, maar uiteindelijk zul je in de praktijk toch voor 1 sound gaan. Vreemd dat je tussen twee kanten kunt kiezen, terwijl je een gedeelde eq over beide kanten hebt. Er zitten goede geluiden in, maar ze hadden het wat slimmer aan kunnen pakken.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Mijn duit in de zoektocht naar verlichting
    Volgen mij niet geheel niet verkeerdde miab van onze bekende amp designer
    Kost weingh
    https://m.youtube.com/watch?v=8M-4Dz3eYVk
    Zit hij achter Xvive? Ooit nog eens een goedkoop delay pedaaltje van gekocht. Niks bijzonders, maar deed wat ie moest doen, tot ie ineens helemaal niks meer deed. Ik had 'm net 2 jaar. Amper! Ik sta er dus een weinig bevooroordeeld in. Al moet ik zeggen dat het pedaaltje me in positieve zin verrast. Klinkt prima! Lijkt me wel een ding dat niet graag onder 12 uur gaat zitten qua gain.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik beschouw die SL drive niet zozeer als een Marshall dinges maar meer als de overdrive versie van de EP pre amp met mids en hoog manipulatie.

    Tijdje geleden beide, de SL en de EP op het board gehad en elke keer dacht ik, als ik hem clean gebruik hoor je het verschil met de EP niet.
    Maar ik zeg er wel bij, die 2 upper mids staan bij mij uit (dus dat kleurt hevig mijn bril)
    Ik heb de indruk dat jouw bril sowieso wat donkerder van tint is, niet? Zoals gezegd, ik ben meer van het hoog en midhoog.
    Maar volgens mij heb je gelijk. Het zou me niets verbazen als er gewoon een EP ingebouwd zit. Ik had vroeger twee Dynachord tape delays. Beide kapot, dus van twee kapotte één werkende gemaakt. Ik had echter niet zoveel met die delays, maar des te meer met de voorversterker van die dingen. Waanzinnig goed geluid!!! Helaas was het gesleep me teveel, de betrouwbaarheid te klein en de ruis te groot, anders had ik er wel voor gezorgd dat ik ze niet kwijt was geraakt.
    Kwijt? Ja, vraag me niet hoe, maar ik heb geen idee waar die dingen gebleven zijn. Zonde wel.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Overigens, als ik een pedaal zou willen met 'raaawwk' dan is de eerste die bij mij opkomt een Rat.. en daarna de HAO rust driver.
    Ik ben fan van HAO maar ik snap (1 knop, de rest moet van het baasje zelf komen) waarom die nooit de legendarische status van de Rat heeft gehaald maar toch, voor peanuts wel te krijgen (via Reverb gok ik)

    Tis geen fancy pants SL drive maar meer een rauwe zeebonk, in de geest van een JMP.

    Geweldig filmpje! Klinkt mijns inziens alleen goed in de high mode (daar gaan we weer), maar dan is ie ook perfect. Mits je van veel gain houdt. En dat doe ik, maar daar heb ik al andere pedaaltjes voor. Ik zoek iets tussen dit en een milde drive. Wel een pedaaltje om te onthouden dit.

    Voor wat betreft de RAT..., dat is typisch zo'n pedaal die ik altijd al wilde hebben, maar wat er nooit van gekomen is, terwijl ze goed te doen zijn. Over de RAT gesproken, heb je onlangs de spring reverb aflevering van onze lachebekjes van TPS gezien? Daar hadden ze de Jam Pedals Rattler Plus (die 'plus' is mijn eigen vermoeden) liggen. En dat ding was vele malen interessanter dan al die spring reverbs bij elkaar. Grieks bedrijfje. Het ding klinkt als een rat dat door een slang dreigt te worden opgevreten. Als dat je ding is, heerlijk!!!
    Mijn probleem op dit moment, het is volledig 'mijn ding', het is alleen niet 'het ding' van de bandjes waar ik in zit. Ooooo, wanneer komt die bevrijding nou?!?!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Chapeau overigens voor je uitgebreide beantwoordingen. De levendigheidsprijs van de week moet absoluut naar jou gaan.

    (Trouwens, ik kraak de SL absoluut niet af. Ik heb een EP-Booster en ben sowieso gecharmeerd van Xotic. Ik vind alleen niet alle YT-vids overtuigend. Zelf testen dus...)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Graag gedaan.
    Zelf testen is wel een dingetje geworden. Vroeger kocht ik alles gewoon bij de lokale gitaarboer, maar sinds de dozenschuivers hun intrede hebben gedaan en ik tegelijkertijd niet meer zo goed in de slappe was zit, vind ik het eenvoudigweg te lullig om bij de lokale gitaarboer te testen om het spul vervolgens bij een dozenschuiver te kopen.
    Een dergelijke constructie had ik vroeger overigens wel met EIG, maar daar had ik geen problemen mee, want dat zijn oplichters.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Vulv, mocht je interesse hebben in mijn Wampler Paisley Drive Deluxe... ik wil hem wel weg doen voor een GN-prijsje. Wampler werken voor mij gewoon niet. Ik heb er nu 4 gehad maar er was altijd net iets wat mij niet beviel. Ze leggen het allemaal af tegen mijn Direct Drive en mijn Animal...
    Best frustrerend..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik zou 'm dolgraag van je willen overnemen. D.w.z., ik weet zeker dat ik 'm ooit nog eens terug koop, maar dat kan nog wel een jaar duren en niet neem niet aan dat je 'm dan nog hebt liggen. Ik bedoel, mijn situatie is (nog) niet veranderd en hoe gaaf ik het pedaal zelf ook vind, binnen mijn bandje gaat ie niet werken, maar zodra ik iets anders heb...
    Wel fijn dat je aan me denkt!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Op marktplaats staat nu de drieknops Carl Martin Plexitone voor €150,- Dat is serieus goedkoop en misschien is er nog wel wat af te praten ook. Voor jouw doeleinden, over een clean signaal, ik zou het wel weten. Ik baal nog steeds dat de mijne kapot is. Moet nog steeds een keer gemaakt worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top