Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 117
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Eigenlijk weet ik het al redelijk zeker. De Greer Amps Lightspeed staat icm de (nog te repareren) Z-Vex Super Hard On kloon, mijn AC15 en mijn ES347 garant voor het perfecte geluid. Zeer direct, gortdroog en bijzonder dynamisch. Het is de tegenpool van de Paisley Deluxe. Al moet ik zeggen dat ik 'm met pijn in mijn hart wegdoe, want hij klinkt super en het speelt zoooooo makkelijk!

    Ooit komt de Wampler nog eens terug, als ik klaar ben met het aanschaffen van alle pedaaltjes die ik nodig denk te hebben om mijn volledige arsenaal aan topkwaliteit basisgeluiden te realiseren. Ik moet er nog vier. Dat lijkt veel, maar twee daarvan heb ik binnen een maand al binnen en van de twee overgebleven pedaaltjes is er één relatief goedkoop. De laatste aanschaf uit die vier wordt de lastigste, want moeilijk aan te komen en de tweedehands prijzen variëren gigantisch. Dat wordt de Crowther Hotcake. Geloof me, ik weet wat ik doe. Die Hotcake klinkt vooral te gek als ie flink open mag, maar dat is dan ook precies de bedoeling.

    Vanavond, mits het doorgaat, want ik ben voor het eerst sinds vier jaar ziek, repeteer ik nog een keer met de Paisley Deluxe. En stiekem hoop ik dat dat enorm tegenvalt met de hele band (niet eerder in een volledige bandsetting kunnen testen), want anders ga ik natuurlijk weer twijfelen. Godver..., ik wou dat ik dat ding nooit gekocht had!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik stel voor dat je uit je pedalencollectie het meest extreme vervormingspedaal meeneemt tot afgrijzen van de zangeressen. Daarna neem je het pedaal mee dat je wilt gebruiken en dat kan dan alleen maar meevallen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik stel voor dat je uit je pedalencollectie het meest extreme vervormingspedaal meeneemt tot afgrijzen van de zangeressen. Daarna neem je het pedaal mee dat je wilt gebruiken en dat kan dan alleen maar meevallen.
    Ik heb niet zoveel extreme vervormingspedalen. Sterker, ik heb 1 distortion (een Wampler Pinnacle kloon van Schizo910 en dat ding klinkt heerlijk!!!) en verder heb ik alleen maar overdrives of clean boosters. Een fuzz heb ik nooit gehad. Pas enkele weken geleden voor het eerst een fuzz gehoord waar ik echt heel erg blij van werd.
    Feitelijk is de Paisley Deluxe de meest extreme drive die ik heb, samen met de Pinnacle.

    O, ik vergeet de Boss Metalzone. Maar die heb ik nooit gebruikt als distortion. Enkel als volumeboost met een krachtige eq. Toch anders.
    Maar de zangeressen schrikken snel, hoor.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Sterker, ik heb 1 distortion (een Wampler Pinnacle kloon van Schizo910 en dat ding klinkt heerlijk!!!)

    Toen ik dat ding klaar had en hem uitprobeerde, wist ik meteen dat deze helaas niet op mijn board thuis hoorde maar in jouw arsenaal

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Toen ik dat ding klaar had en hem uitprobeerde, wist ik meteen dat deze helaas niet op mijn board thuis hoorde maar in jouw arsenaal
    Maar ik geniet dan ook echt van dat ding. Vooral als ik 'm volledig over de zeik laat gaan. Niet door de gain vol open te zetten, maar door een bepaald frequentiegebied op te zoeken. Of het de bedoeling is weet ik niet, maar je kunt 'm laten klinken alsof je een lekker wijf achter op je Harley Davidson zet, de motor start en vlak voor je wegspurt kotst dat wijf er nog snel drie maaltijden uit, waarna ze een kauwgompie in haar bakkes duwt en tegen je aan begint te rijden. En ja, daar word ik blij van.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard


  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Woehahahaha......, dit vind zelfs ik iets aan de viezige zijde!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    En? En? En? Vertel!!!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    En? En? En? Vertel!!!
    Ha!!!
    Ja, nou, wat ik al voorspelde. De Greer Amps Lightspeed vind ik zo goed, dat ik tijdens de repetitie even stopte met spelen en alleen nog maar voor me uit kon staren. Aan de ene kant doet het bij een milde setting niet gek veel voor je geluid, maar je geluid klinkt gewoon ineens binnen alle frequentiegebieden beter dan voorheen. Ik was er stil van. En ik heb me de rest van de avond kapot zitten genieten. Mijn spel veranderde ook, omdat het pedaal veel dynamischer was dan wat ik daarvoor gewend was, dus daar ga je gebruik van maken.
    De Vulvasonic Zone achter de Lightspeed is de lekkerste boost die je je maar kunt wensen. Dus dubbele feestvreugde! Waanzinnig, geweldige combi.

    Echterrrrrrr....., deze jongen is niet klaar, want hoe goed ik het ook vind, er zijn ook nummers waarvoor ik een ander soort drive zoek. Zowel voor mijn sologeluiden als voor mijn basisgeluid. Ik wil namelijk ook nog een Marshall-achtig geluid. Maar dat Marshall geluid is echt bedoeld om ook een ander smaakje op mijn bordje te hebben. Dus nu ben ik in een zee van twijfel terechtgekomen. Er zijn namelijk fucking veel goede 'Marshall in a box style pedals'. De volgende pedalen hebben de afgelopen weken mijn aandacht getrokken. De good old Fulltone OCD (€159,-), de Suhr Riot Mini (€159,-), de Catalinbread Dirty Little Secret mk III (€205,) de JHS AT plus (€239,- maar wel met een extra en onafhankelijke boost knop), de Wampler Plexi Deluxe (€259,- ook onafhankelijke boost knop) en dan heb ik nog gekeken naar wat Friedman pedalen, maar dat geld zal ik nooit ... dat is ... nee, dat wordt me te gek. Dus jongens, ik wéét het gewoon niet meer!

    Want nu een paar punten ter overweging. Ik ging EIGENLIJK voor de Crowther Hotcake, om dezelfde reden waarom ik voor de Lightspeed ging. Ik wéét gewoon dat dát een geluid is dat bij me past. Maarrrrr...., toch vooral als solo boost voor wat ik nu heb. Dus de Vulvasonic Zone voor de rauwe, directe, ijzige, snijdende boosts en de Hotcake voor de vunzige, edoch warme en romige, eindeloos sustain hebbende boosts. Nou, dat lijkt dus een makkelijke keuze. Maar nee dus, want ik mis dan nog steeds die tweede smaak (de Marshall in a box smaak) en noch de Vulvasonic Zone als de Hotcake zal zowel voor de Lightspeed als voor de 'Marshall' goed klinken. Ergo, als ik voor de Hotcake ga (toch niet al te goedkoop), dan moet ik er alsnog wéér een extra pedaal bij kopen om de Marshall style pedal te boosten op een prettige manier. Ik wil namelijk per definitie meer dan slechts een volume boost. Ik wil ook iets meer gain en iets meer mids en soms wat meer hoog. En dit wordt financiëel gewoon absoluut onhaalbaar, tenzij ik de Hotcake probeer te vergeten (dat wordt lastig, ik ken mezelf) en kies voor de AT plus, of de Plexi Deluxe (vanwege de extra boost knop). Ik heb alleen op geen enkele wijze enige zekerheid gekregen dat deze boosts werken voor zowel de romige boost voor mijn Lightspeed, als voor de juiste boost voor de AT plus of de Plexi Deluxe.

    Lees het nu eens allemaal terug en probeer te begrijpen wat ik wil. Het is niet te doen!

    Nu ik het zelf ook nog eens teruggelezen heb, zou ik zomaar tot de volgende conclusie kunnen komen. Kijk, van alle hierboven genoemde Marshall-achtigen merk ik dat ik dat ik het meest had met de OCD (de goedkoopste) en de Plexi Deluxe (de duurste, als je de Friedmans niet meetelt). Ik vind de OCD toch beter dan de Riot. De Riot lijkt me beter voor het high gain gebeuren en de OCD kan toch iets milder.
    De OCD kun je soms nog wel scoren voor rond de €100,- tweedehands. Een TC Electronic Spark, de grote (€69,-), heeft feitelijk alles wat ik zoek in een goede boost. In dat geval ben ik voor €169,- klaar en dat is slechts een tientje duurder dan mijn goedkoopste oplossing (sterker, niet eens mijn goedkoopste oplossing, slechts het goedkoopste pedaal binnen die oplossing!!!).
    De Fulltone OCD vind ik top. De Spark niet en dat is het enige dat een beetje wringt. Maar waar lullen we over? Misschien werkt het perfect. En zo niet, dan kan ik altijd nog overwegen om een jaar te sparen voor een betere oplossing.

    Voor alle duidelijkheid, ik heb nu al heel veel mogelijkheden met de drive pedalen die ik sowieso al heb. En dat is allemaal prima. Ook mijn Mini Spark klinkt te gek! Maar ik ben klaar met prima en te gek. Ik wil perfectie. En op dit moment heb ik die perfectie, op twee pedaaltjes na. En nu ik eindelijk na 8 jaar iets meer financiële ruimte heb, wil ik mezelf tracteren op de perfectie die ik zo lang heb gemist.

    Sorry, Leon. Je weet, als je mij iets vraagt zul je een antwoord krijgen ook.

    Trouwens, mocht het je interesseren, ik wil mijn signal flow en pedaaltjes wel even noteren, hoor. Zeg het maar. Ik doe het graag.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 28 februari 2019 om 03:06
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    CM Plexitone, Alexander Jubilee Silver?
    Laatst gewijzigd door MarkS; 28 februari 2019 om 11:37

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top