Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 117
  1. #11
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Je kan een compressor vóór het pedaal zetten in de country band. Hij blijft knorren maar het vette fuzz randje gaat er dan af.
    Vriendelijke groet,

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    als je de mogelijkheid hebt om de gitaren te voorzien van een G&L PTB toneregeling kom je bij gebruik van de basscut denk ik aardig in de buurt van de telesound.
    gezien echter je bloedstollend pleidooi voor de Greer Amps Lightspeed, zou ik deze gewoon terugsturen en die Greer kopen als het budget het toelaat.
    want in dat pleidooi zat zoveel overtuiging, deze Wampler zal altijd tweede keus zijn ;-)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Je bent in deze in je eentje hoor.
    Je zou zeggen, het meest praktische maar praktisch staat niet altijd op no.1 in de gitaristenrij.
    Ik zit op dit moment, as we speak, te dubben tussen een MP Sweet Honey of een Bogner Wessex voor morgen
    moet ik eerst beslissen of ik een tele of Es mee neem
    ik heb voor mezelf al problemen genoeg
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Wampler Paisley Deluxe Drive houden. Heerlijk pedaal en ook met Hummies best wel te temmen... Niet te veel mid in je amp draaien en gaan met die banaan. Vrouwvolk in je band moet niet zeuren. Als het goed is voor Brad Paisly dan is het ook goed voor Vulviebaby!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik geef de Paisley Deluxe nog 1 kans. Komende woensdag repeteren we met de hele band. Afwachten hoe dat uitpakt.

    Maar no 1 hops heeft wel gelijk, ik ben helemaal hoteldebotel van de Greer.

    Ik gebruik trouwens humbuckers, omdat ik vrijwel altijd met humbuckers heb gespeeld. Ik hield van strats, maar ik had niks met het geluid. Ik hou wel van het geluid van de telecaster, maar ook daar heb ik uiteindelijk een humbuckertje ingegooid. Op 1 na, maar ik moet nu eenmaal van alles een backup hebben, anders voel ik me niet prettig.
    En ik weiger te veranderen nu ik wat country speel. D.w.z., ik ben best bereid me een beetje aan te passen, maar ik blijf bij mijn AC15 en mijn Gibsons en mijn stijl van spelen (mijn ES-347 heeft trouwens wel een single coil switch). Ik heb er namelijk een grondige hekel aan om dingen te doen waar ik niet goed in ben. Ik moet mijn sterke kanten benadrukken en ver weg blijven van mijn zwakheden. En als iedereen dat zou doen zouden we een hele goede band hebben. Dat is namelijk regel nummer 1 in het 'Muziekboek der Wetmatigheden', geschreven door M.H.G. Vulvasonic.

    Ik kan wel proberen te spelen als Johnny Hiland, maar dat gaat me nooit lukken.
    In die context zou je zeggen dat de Paisley Deluxe perfect is voor mij. En in zekere zin is ie dat ook. Maar als ik 'm niet 'mag' gebruiken, omdat ie gewoon te heftig is (en ja Gio, het ding is te temmen, maar dat voelt alsof je een wild paard hebt en je laat er Ankie van Grunsven mee klooien..., dit paard MOET rennen).

    Woensdagavond neem ik mijn beslissing. Vooralsnog neig ik naar de Greer.
    Ooooow en als ik mijn Vulvasonic Zone (SHO) gemaakt krijg, dan maakt dat mijn keus nog een stuk eenvoudiger (lauke 101, waar blijf je?!?!).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Even tussendoor.... door dit topic heb een broertje, de Wampler Plexi Drive Deluxe, gescoord..... en ik zou geen pedalen meer kopen! 😂

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ok, ik lees het zo eens allemaal door en dan denk ik: ''een pedaal waar Brad Paisley op staat en niet geschikt is voor Country, kan dat wel??"

    Nou, ik heb ze beide eens beluisterd bij dezelfde tester en mijn voorkeur gaat duidelijk naar de Paisley (ondanks de overdaad aan knoppen!!) gewoon omdat die meer karakter en een meer eigen geluid heeft. Die Lightspeed vind ik OK maar ik zelf zou er niet voor naar de winkel rennen, ik kan dat soort geluiden volgens mij prima voor mekaar krijgen met m'n eigen trouwe OD808 (waar ik zelf nog steeds erg dol op ben, ik ben een gelukkig mens).

    Gewoon mijn totaal onbelangrijke mening, vooral niets van aantrekken.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 9 februari 2019 om 11:36

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Paar dingen zijn heel eenvoudig. Ten eerste: uitgaan van de gitaren en amp die toch niet veranderen. Dat logische uitgangspunt benoem je zelf al.
    Ten tweede: speelstijl. Als dat beetje meer compressie van humbuckers je beter ligt en de hogere compressie van de Wampler ook: doen. Hoezo boze dames? Er zit toch een volume knop op? Of houden ze niet van dikke overdrive?
    Daarnaast: als je speelstijl juist beter past bij dynamiek dan heb je juist meer aan die Greer en minder aan de Wampler.
    En dan zeg ik bewust pas ten vierde: wat past in het bandgeluid? Niet dat jouw geluid belangrijker is dan de totale sound, maar in een band met meer dan vier personen vind ik het belangrijk dat iedereen op volume blijft. De totaal sound kan n je toch niet zo strak regisseren als in een trio.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik werd opgeroepen en hier ben ik. ;-) Ik kan wel niet veel toevoegen aan deze discussie behalve dat ik erg blij met mijn lightspeed die ik erg breed inzetbaar vind. Ik hou van de transparantie van het pedaal. Heb hem " gestacked" met de harmonic overdrive.
    Ben ook maar een slaapkamer gitarist, dus mijn " expertise" moet niet overschat worden...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb beide pedalen niet, maar wel video's ervan beluisterd. Ik heb sterk de indruk dat de Greer jouw kopje thee is. En als je geen afscheid kan nemen van de Wampler, zou ik ff doorsparen totdat je ook de Greer kunt aanschaffen. Ik heb zelf ook zitten aanhikken tegen de aanschafprijs van mijn Suhr Eclipse, maar nu ik hem heb, moet ik vaststellen dat die 299 euro goed zijn besteed.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top