Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 t/m 117 van 117
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Zonder stekker geen geluid hè?
    Ja, beetje irritant als er bij herhaling wordt afgezegd.

    Ik heb nu een paar pedalen ingeslagen op Marktplaats om te kijken of ik iets pittigers kon vinden voor op mijn kleine boardje. Ik heb ook de SL drive aan de tand gevoeld. Op de Plexi stand vond ik 'm teveel laag eraf halen. In de Superbass stand nog steeds laag af, maar niet teveel. Als je wel eens op een Superbass gespeeld hebt, weet je dat de naamgeving marketing is en niet omdat het sprekend op het origineel lijkt, maar goed
    Op 18V vond ik 'm wel tof, op 9V eigenlijk niet zo. Dan werd het toch weer wat doffer en minder dynamisch. Ik ga geloof ik nog even verder experimenteren met die dip switches. Die +6dB was redelijk nutteloos.
    Ik heb ook nog de Mastiff van Weehbo geprobeerd. Ben ik nog niet helemaal over uit. Leek ook vrij dof, maar met wat extremere standen qua EQ kwam er toch wel degelijk lekkere bite en gain uit.
    Ik test nog even verder... eigenlijk zoek ik gewoon een stand-in voor mijn modded TubeKing die op mijn grote board staat. Die heeft precies de juiste hoeveelheid laag, bite, mids, sustain, dynamiek. Pure liefde eigenlijk. Alle andere medium gain pedalen missen altijd wel één element, of meer. Lastig.
    Niet voor niets blijven wij gitaristen altijd bezig met geluid. Ik zal het je gekker vertellen, vrijwel dit hele topic gaat over het Marshall geluid in pedaalvorm, maar los van het feit dat iedereen daar een ander beeld bij heeft (zo vond ik het vrij apart om te merken dat - ik gok nu - ongeveer 70% van al deze pedaaltjes het best klinken in een gebied waarop ik een Marshall van nature nog noooooit heb gehoord, namelijk met een gigantische hoeveelheid drive), ik zal toch ook moeten bekennen dat het Marshall geluid, zoals ik dat heb leren kennen iig, helemaal geen geluid is waar ik nu zo heel blij van word. Integendeel. Ik vind ze doorgaans niet te pruimen.
    Maar...., ik heb gezocht en ik heb de vertaalslag gemaakt naar mijn eigen situatie (een kunst op zich, maar wel een waar ik behoorlijk goed in geworden ben, al zeg ik het zelf) en ik ben uitgekomen bij de Xotic SL Drive. Zijn er geen mooiere drives? Jawel, zeker wel. Ik heb ze gehoord, ze bestaan, maar voor wat ik kan, voor wat ik nodig heb om goed uit de verf te komen is dit, tot zover ik dat met enige zekerheid weet te zeggen, de juiste keus.

    Dat er veel van het laag afgehaald wordt is nu juist een van de dingen die mij er in aantrekt. Ik ben van het midhoog en het hoog. Altijd al geweest. Vind ik lekker. En de gitaristen met wie ik werk gaan altijd juist een beetje aan de lage kant van het midden zitten. En dat is helemaal prima natuurlijk, want op die manier zitten we elkaar ook niet in de weg.
    De reden waarom er iemand is die mij altijd bozigjes aankijkt en zegt dat ik te hard sta heeft ook niets te maken met het feit dat ik daadwerkelijk te hard speel. Het zijn de frequenties die overal doorheen prikken waar deze persoon niet tegen kan. Persoonlijk vind ik die frequenties nu juist heerlijk, maar ik kan me op zich best voorstellen dat sommige mensen daar meer moeite mee hebben. Als ik op vol volume in mijn uppie zit te spelen met mijn eigen geluid, dan is dat ook niet echt een feest, maar omdat ik mijn geluid moet instellen zoals ik het hebben wil gebeurt het nog wel eens dat ik dat toch even moet doen. En dan volgt de vernietigende blik. Echter, zodra het hele bandje speelt valt alles perfect op z'n plek. Er zit een hele mooie balans tussen de verschillende instrumenten.

    En het is natuurlijk niet zo dat er helemaal geen laag in mijn geluid zit, dat zou gek zijn, maar de balans helt over naar de hoge zijde. En dat is prima.

    Ondertussen heb ik het pedaaltje getest en, zoals ik had verwacht, bevalt ie me meer dan uitstekend. Maarrrrrrr...... ik heb 'm alleen nog maar in de default setting getest, op laag volume en op 9 volt. En ik verwacht dat er nog een klein beetje winst te behalen valt op met name die twee laatste puntjes.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zit ook altijd te worstelen met de eq van die dingen.
    Idealiter wil ik iets wat neutraal is en waar je zelf de voicing kan regelen, naar gelang situatie.
    Veel drives beloven dat maar maken dat niet waar. Snap ik, hoe meer mids hoe amp vriendelijker.
    Maar 'einschrankung' van de uitersten herzen maakt het geluid kleiner. Irriteert me.

    De SL drive kan je met de dips nog redelijk recht curven maar snoept toch wel wat van de uiteinden af. Vergeet die marketing namen, dat slaat nergens op. Iets over de compressie wellicht wat een ander woord voor indigestie is.

    Heel fijn.
    De enige drive die default ECHT een rechte eq heeft is, op de Bad Cat 2tone na natuurlijk, de Dr.Z drive.
    Of je daar heel erg blij van wordt is een ander verhaal maar dat is wel categorie borsthaar echte mannen.
    Blijft behelpen. Dat gezegd hebbende:
    Ik zou VOLMAAKT gelukkig kunnen worden met mijn Toneman Rangemaster als ie niet zo verdomde picky zou zijn op wat er voor en na hem staat. Hoe simpeler, hoe beter je toon, dat gaat voor mij op.
    Neutraal. Is dat de politiek correcte term voor een 'transparante drive'?
    Mijn Greer Amps Lightspeed die ik recentelijk heb gekocht is een pedaal dat wat dat betreft nog het meest in de buurt komt van wat ik daar onder zou verstaan. En nee, ik heb nog nooit een echte Klon Centaur getest....., maar (ik durf het bijna niet te zeggen) als ik een Klon Centaur hoor en vooral op de manier zoals ie doorgaans gebruikt pleegt te worden, dan begrijp ik de ophef niet zo. Ja...., klinkt waanzinnig voor een paar dingetjes bij gitaristen die heeeeeel anders spelen dan ik, zowel qua geluid als spel. Ik denk dat Stevie Ray Vaughan er heel blij mee zou zijn geweest. Maar jongens..... ik ben geen Stevie Ray Vaughan (niet doorvertellen!!!).

    Ik zou ook dolgraag als een echte country chicken picker, gewapend met een telecaster, een Fender Vibrolux en een compressortje de strijd aangaan met alle grote jongens uit dat wereldje, maar..... ik kan er geen kloten van.

    Gelukkig weet ik wat ik wil en wat ik kan en (het allerbelangrijkst!!!) ik weet heel erg goed wat ik NIET kan. En daar doe ik het mee.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Neutraal. Is dat de politiek correcte term voor een 'transparante drive'?
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat men met transparant bedoeld, ik denk meer in getallen en grafieken.
    De Klon is (nagenoeg) recht zolang je de drive op nul houd maar de. eq zit gekoppeld aan de germanium (wat ik nooit begrepen heb maar ik heb ongelijk gezien zijn status).
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Germanium..., nog zoiets. Ik ga er niet eens aan beginnen. Ze krijgen me niet zo gek!
    Amalgaam transistortjes daarentegen....
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #115
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Don't get me started Ik heb een goeie Klone en die is me heel wat waard. Zelf gebruik ik 'm als dirty boost, dus juist met net wat drive, geeft -ie ook iets meer laag, doet net iets in het mid. Zeker niet neutraal, maar wel degelijk subtiel. Wel afhankelijk van de amp of =ie heel tof is of niet. Op een Vox is -ie wel heel tof hoor vulv
    Verder heb ik helemaal niets met SRV, go figure. Maar ik houd wel van een vette hap en dan is zo'n ding erg leuk. Met je mid/hoog fetish kun je rustig de andere kant opkijken
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Germanium..., nog zoiets. Ik ga er niet eens aan beginnen. Ze krijgen me niet zo gek!
    Amalgaam transistortjes daarentegen....
    Mr wappie aan het woord
    Met lego kun je alles maken
    https://m.youtube.com/watch?v=PH2uj9bWfM4

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Don't get me started Ik heb een goeie Klone en die is me heel wat waard. Zelf gebruik ik 'm als dirty boost, dus juist met net wat drive, geeft -ie ook iets meer laag, doet net iets in het mid. Zeker niet neutraal, maar wel degelijk subtiel. Wel afhankelijk van de amp of =ie heel tof is of niet. Op een Vox is -ie wel heel tof hoor vulv
    Verder heb ik helemaal niets met SRV, go figure. Maar ik houd wel van een vette hap en dan is zo'n ding erg leuk. Met je mid/hoog fetish kun je rustig de andere kant opkijken
    O, maar ik vind de Klon-achtigen zeker wel heel leuk, hoor! Alleen het gehype van een pedaal wat mensen ertoe beweegt om er meer dan €2.000,- voor te vragen of te betalen, dát is wat ik niet begrijp.
    Ik heb best lang de EHX Soul Food op mijn bordje gehad (jaaaaaaaaa..., ik wéét dat ik die eigenlijk niet mag vergelijken, maar ik doe het stiekem tóch! ) en daar had ik best veel plezier van. Ik vond 'm het lekkerst op z'n onklonnisch, dus met een redelijke hoeveelheid gain en uiteraard veel mid-hoog. Op een Vox uiteraard. Ik heb ook nog wat andere Klon kloontjes getest en ze konden me allemaal wel bekoren, zelfs de Soul Food dus. Nu moet ik zeggen, nu ik de Greer Amps Lightspeed heb valt het kwaliteitsverschil met de Soul Food zo gigantisch op, dat ik 'm meteen van mijn plankie afgehaald heb. En ik was me ervan bewust, ook daarvoor al, je kunt best leuk spul voor weinig geld krijgen, maar uiteindelijk hoor je dat kwaliteitsverschil toch. En helaas heb ik nooit een echt goede Klon kloon getest, zoals de Rocket Archer, maar ik geloof niet dat ik 'm nu nog zal missen. Overigens was de keuze voor de EHX uit nood geboren. Ik ben blij dat ik nu, na zoveel jaar, eíndelijk weer wat meer te besteden heb.
    Het verbaast me wel dat je schrijft dat de drive voor wat meer laag zorgt. Ik geloof je, maar het was mij nooit opgevallen.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Mr wappie aan het woord
    Met lego kun je alles maken
    https://m.youtube.com/watch?v=PH2uj9bWfM4
    Ik kende 'm. En hier hebben hele volksstammen het dagelijks over. Mij interesseert slechts wat ik mooi vind. Wat er in zo'n doosje zit zal me worst wezen. Ik lach er altijd maar een beetje om. Ik weet nog dat Gibson enige jaren geleden ineens bumblebee resistortjes in hun Les Pauls gingen gebruiken. Betaalde je honderden euro's meer voor (ik vraag me sterk af of ik chargeer). Komt er zo'n wijsneus ineens uitleggen dat de huidige bumblebees slechts het uiterlijk hadden van de originele knapen. Zoiets was het toch? Heel de gitaristenpopulatie in rep en roer!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top