Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 117
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard Pedaalkeuzestress / denk u mee?

    Probleem en dilemma:

    Ik heb een jaar gespaard voor de Wampler Paisley Deluxe Drive. Sinds anderhalve week in mijn bezit en gisteren voor het eerst serieus kunnen testen op volume en over mijn eigen versterker.
    Persoonlijke conclusie: wat een onwaarschijnlijk vet pedaal! Ik ben er echt enorm mee in mijn nopjes.
    Dat lijkt mooi en tot dusverre is het dat ook.

    ECHTERRRRR.... niet voor niets hoor je op 99,5% van alle beschikbare demo's op Youtube een manneke het ding testen met een Telecaster in diens klauwen. Het is namelijk geen pedaaltje voor 'the faint of heart'. Dit pedaal is een monster! En ik speel eigenlijk voornamelijk op gitaren met humbuckers. En dan wordt dat ruige karakter alleen maar erger. Erger, maar bloedmooi en supergeil. Perfect om te gebruiken in stevige rockbands. Heerlijk!!!
    Alleen...., helaas zit ik niet in een stevige rockband. Ik speel country en ik weet eigenlijk nu al dat onze meiden (meiden, ze zijn godbetere samen net geen eeuw oud!) mij straks het liefst zouden willen vermoorden als ze komende woensdag voor het eerst geconfronteerd zullen worden met dit prachtige geweld. En het dient gezegd, ik heb dit pedaal gekocht om al mijn gain pedaaltjes van mijn plankie af te halen in ruil voor deze ene.

    Ik héb telecasters, maar op één na zijn die allemaal voorzien van humbuckers. Even een andere gitaar pakken is dus ook geen optie.


    Ieder frequent volger van dit forum weet dat ik sinds kort een pedaal heb gevonden dat mijns inziens tot het allerbeste behoort dat ik ooit heb gehoord en eigenlijk wist ik meteen al zeker dat dit pedaal er ooit MOEST komen. En ik wist ook dat als dat moment zich aan zou dienen dit het einde zou betekenen van de Paisley Deluxe, zoals ik die bedoeld had te zullen gebruiken.

    Nu kan ik het geld maar één keer uitgeven. De Paisley Deluxe heb ik echter gekocht bij Thomann. Dus binnen 30 dagen geld terug.

    Vraag:
    Stuur ik een geweldig, maar binnen dit bandje lastig inzetbaar pedaal terug en ga ik voor iets dat mijns inziens geweldig is, ofschoon ik dat natuurlijk helemaal niet zeker weet (maar ik denk het wel)?
    Of...., of toch maar niet?

    Voor alle duidelijkheid, ik heb het over de Greer Amps Lightspeed, wat veel minder veelzijdig is dan de Paisley Deluxe, maar wel veel breder inzetbaar. Ik kan me eigenlijk geen situatie bedenken waarin die niet iets toevoegt aan het totaalgeluid.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik zou een Kemper kopen en dat pedaal profilen.

    nee hoor, te veel moeite.

    De vraag is dus: waar heb je meer lol aan,
    in je uppie scheuren in de slaapkamer of buiten spelen met de meiden?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nou, voor welk pedaal ik ook ga, dat ding komt sowieso op mijn bordje en dat bordje komt op de planken. De vraag is, hou ik de dames te vriend of niet?

    Als ik mijn eigen stukkie lees merk ik dat ik zelf feitelijk al het antwoord geef. Met die Lightspeed doe ik waarschijnlijk iedereen een plezier en met de Paisley Deluxe doe ik alleen mezelf een lol, mits die lol me gegund wordt.

    @denis.hermans, jij hebt er een. Wat vind jij?
    En Pepe, heb jij er ook niet een? Mening?
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 7 februari 2019 om 23:19
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Keihard scheuren, en dan net doen of je je van geen kwaad bewust bent mocht je vernietigende blikken krijgen van de dames.


    Maar ja, mijn advies is meestal kut.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Die Paisley heeft meer knopjes. Makkelijke keus.
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Blijft toch lastig. De Lightspeed vind ik vooral enorm sterk als je cleane geluid een viezig randje heeft, zodat de Lightspeed 'm over de rand heen kan trekken en dan heb je aan iedere booster of overdrive voldoende om er een goed sologeluid uit te wringen. Maar dan moet ik wel afstappen van het idee om te werken met een spatcleane afstelling van de versterker.
    Dit gezegd hebbende, nu moet ik iedere keer opnieuw alle knopjes op alle drive pedaaltjes aanpassen, zodra het volume van de versterker moet worden aangepast. Dat is geen doen! Ik blijf dat een crime vinden.

    In principe verandert daar niets aan als ik straks voor de Lightspeed ga. Met dit verschil dat ik niet 20 knoppies moet aanpassen en op elkaar moet afstellen, maar slechts twee knoppies op de Lightspeed en daarna 1 of 2 op de boost. Dat maakt het leven makkelijker.

    Zojuist weer naar een stuk of 15 demo's gekeken. Dat randje heb ik straks nodig, anders vind ik de Lightspeed aanzienlijk minder interessant. Daar staat tegenover dat de Wampler altijd fantastisch klinkt, zolang je je versterker clean houdt, of dat nou hard is (liefst wel) of zacht.
    Maar dáár staat dan weer tegenover dat de Wampler vooral goed klinkt bij een flinke oversturing (doet ie van zichzelf al, vooral kanaal 1), maar dat ie bovendien niet mooi opschoont met de volumepotmeter. Hij is vele malen minder dynamisch dan de Greer.

    Ik word gek.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.588

    Standaard

    Ik zou het pedaal kiezen dat een blauw ledje heeft.

    Of één van je van HB Telecasters voorzien van een setje Phat Cat's én de Lightspeed kopen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Greer ftw!

    Ik ken het pedaal niet. De Paisley ook niet. Keuze gewoon gebaseerd op het dynamiek verhaaltje. Ik hou er zelf wel van dat een pedaal opschoont.

    Waarom overigens wel de Paisley en niet bijvoorbeeld de Hot Wired van Wampler (Brent Mason Signature)?

    Hoe verhoudt de Lightspeed zich tot bijvoorbeeld een Sweet Honey Overdrive of een Supreaux Deux?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik begrijp niet helemaal waarom anderen pissig zouden moeten worden, als je maar een goed geluid hebt toch?
    Misschien heb je nog tijd om dat ding in de oefenruimte met de band te proberen.

    Daarnaast vind ik het curieus dat je humbuckers in bijna al je gitaren hebt, iedereen weet toch dat dat de minst goed klinkende elementen zijn?
    Haha, geintje hoor, maar had ik niet verwacht van jou eerlijk gezegd.

    Humbuckers in Country is sowieso wel redelijk vaag, bovendien is het basisgeluid meestal vrij clean en snappy toch?

    Dus ja, ik zou ook overwegen andere elementen in een van je gitaren zetten.
    Al is het alleen maar een Gretsch / TV Jones achtig element ofzo, die hebben ze ook in een standaard humbucker formaat, dat zou qua sound al een heel stuk beter passen.
    Daarnaast is je verzameling gitaren dan ook gelijk een heel stuk veelzijdiger.

    Tja, of geen Country spelen, je bent toch eigenlijk ook een (psychedelische) rocker of niet?
    Laatst gewijzigd door Tristan; 8 februari 2019 om 11:20

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Locatie
    de haag
    Berichten
    884

    Standaard

    Zijn die humbuckers te splitten? Zelfde gitaar, zelfde elementen, alleen wat minder scheur, geen gezeik, iedereen rijk?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top