Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik heb het eens gedaan door de lak in te snijden (is mogelijk helemaal niet nodig) en dan met een horloge schroevendraaiertje en een hamertje van uit het midden, in een sleufje de topkam kapot te tikken. Niet vanaf de zijkant doen!
    Waarom niet vanaf de zijkant doen?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Dan heb je kans dat je het hout sneller beschadigd met wrikken of uitschieten.
    De tip van in de lengterichting doorzagen is ook een mooie. Dan kan je hem met een tang dichtknijpen en er voorzichtig uit trekken. Een nieuwe zet je niet met secondelijm vast, maar maak je gewoon goed klemmend of in het slechtste geval alleen een heel klein drupje houtlijm in het midden.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Dan heb je kans dat je het hout sneller beschadigd met wrikken of uitschieten.
    De tip van in de lengterichting doorzagen is ook een mooie. Dan kan je hem met een tang dichtknijpen en er voorzichtig uit trekken. Een nieuwe zet je niet met secondelijm vast, maar maak je gewoon goed klemmend of in het slechtste geval alleen een heel klein drupje houtlijm in het midden.
    Ik heb dat kreng er inmiddels uit! Heel voorzichtig in de lengterichting gezaagd tot zo diep mogelijk. Zijkanten kon ik daarna wel enigszins insnijden met een stanleymesje. Daarna was hij er vrij makkelijk uit te trekken. Maar wat een achtergebleven lijmresten zeg!!
    Het is precies wat jij zegt... Gewoon goed pas maken dan klemt hij vanzelf. Zo heb ik dat ook gedaan bij een andere strat hals van me. Daardoor krijg je een goede topkam op hout verbinding zonder troep er tussen.

    Iemand nog tips over hoe ik die lijmresten het beste kan verwijderen?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    driehoekig vijltje, met haaks vijltje krijg je de sleuf nooit echt haaks meer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top