Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ja, tuurlijk werken lucifers ook. Maar j wennen kan er ook voor kiezen om gewoon net werk te leveren.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nu weet ik niet wie j wennen is, maar ik snap dat nette werk ook al niet. Mijn oplossing is goedkoop, snel, efficient, duurzaam en niemand ziet het. Eigenlijk de definitie van "net werk."

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Klein schermpje maakt weleens rare woorden.... Is al laat hé. Lees niet alles na, nadat het ingetoetst is. Strekking van het verhaal lijkt me duidelijk. Het kan ook gewoon netjes en degelijk maar een Buurman en Buurman-oplossing is ook een keus.

    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als je nogal vaak je hals demonteert (geen idee waarom, maar goed, de schroefgaatjes zijn ook ergens van dolgedraaid) zou je ook nog voor inserts kunnen kiezen, en dan met schroefjes met metrische draad je hals aan je body kunnen bevestigen.

  5. #15

    Standaard

    Voor nu vind ik de oplossing met sateprikkers goed genoeg. Misschien ooit wel eens de gaten uitboren en met deuvels vullen, omdat dat toch netter is. Maar niemand ziet dit en als er wat mis gaat met die gaten/deuvels techniek, dan ben ik verder van huis.

    Heb in de tussentijd wel een ander probleem erbij. Ik wil de topkam uit die strat hals halen, maar hij zit muurvast. Ik heb net al aardig hard met een brede schroevedraaier en klauwhamer er op getikt/geslagen, maar dat hielp helemaal niets.

    Iemand daar nog tips voor?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Voor nu vind ik de oplossing met sateprikkers goed genoeg. Misschien ooit wel eens de gaten uitboren en met deuvels vullen, omdat dat toch netter is. Maar niemand ziet dit en als er wat mis gaat met die gaten/deuvels techniek, dan ben ik verder van huis.

    Heb in de tussentijd wel een ander probleem erbij. Ik wil de topkam uit die strat hals halen, maar hij zit muurvast. Ik heb net al aardig hard met een brede schroevedraaier en klauwhamer er op getikt/geslagen, maar dat hielp helemaal niets.

    Iemand daar nog tips voor?
    Warnfohnen misschien.

  7. #17

    Standaard

    Ik denk echt dat hij met secondelijm vastzit, dus vraag me af of föhnen dan wel zin heeft

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Even met een scalpeltje of een los Stanley-mesje aan de zijkanten de lak rondom de topkam voorzichtig insnijden en een dreveltje op de zijkant van de topkam zetten. Droog klopje met een hamer en in 99 van de 100 gevallen tik je hem er zo uit.

    En anders vanaf de bovenkant de topkam in de lengterichting (voorzichtig) doorzagen met een ijzerzaagje en de twee ontstane helften samenknijpen met een tangetje. Het mag duidelijk zijn dat je daarna een nieuw topkammetje nodig hebt............
    Laatst gewijzigd door Van Dattum; 8 februari 2019 om 15:30

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ik heb het eens gedaan door de lak in te snijden (is mogelijk helemaal niet nodig) en dan met een horloge schroevendraaiertje en een hamertje van uit het midden, in een sleufje de topkam kapot te tikken. Niet vanaf de zijkant doen!

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum Bekijk bericht
    En anders vanaf de bovenkant de topkam in de lengterichting (voorzichtig) doorzagen met een ijzerzaagje en de twee ontstane helften samenknijpen met een tangetje. Het mag duidelijk zijn dat je daarna een nieuw topkammetje nodig hebt............
    Met een dun mesje kom ik er helaas niet tussen. Dus ik denk dat dit het gaat worden. Zag dezelfde werkwijze ook al op youtube langskomen. Radius is wel 7,25 inch, dus dat wordt uitkijken met zagen.

    Moet ik met deze methode proberen om zo diep mogelijk te zagen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top