Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Hoe te kleuren? en af te werken

    Ik heb nog een stratocaster body liggen met een schitterende tekening ( Swamp Ash) en ik wil deze een lekker ruwe uiterlijk geven. Beetje zoals dit?



    Deze is gemaakt van Pine. Dat heb ik niet, maar ik vind die ruwe onbeschermde look wel cool.

    Ik zat zelf te denken om de body te kleuren met Leather Dye

    https://angelusdirect.com/collections/angelus-dye-1

    Alleen wil ik de body nog wel enige bescherming geven. Of is gewone kleurbeits dan veel geschikter?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    je hebt de waarschuwing gelezen dat je kanker ervan kan krijgen en evt. geen nageslacht meer kan ........?

    maar goed, Rustin Danish oil is een goed afwerking op een body, wel olie maar ook met was er in zodat er niet van alles aan blijft plakken.
    ze hebben ook enkele kleuren dye's die hier mee samen werken.

    het lijkt erop, maar ik kan 100% mis zijn, dat die body ook een beetje met een brander is behandelt.
    weet echter niet of dit voor het materiaal van jou body zo goed uitpakken zou.

    mocht je de body wat ruwer willen maken.
    wat ik vroeger met new old tables moest doen is een verfschraper (driehoek model) iets afronden zodat je kleine geultjes schaafde over een tafel alsof deze al jaren in gebruik was.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Je kan de nerf accentueren door de body met ecoline of zoiets in te smeren. Als het eenmaal gedroogd is schuur je de body weer helemaal kaal. De donkere ecoline of stain die je gebruikt hebt blijft dan achter in de nerf.
    Volgende foto is van een body die ik ooit gemaakt heb en zo heb behandeld: (dit is overigens ook essen)


  4. #4

    Standaard

    Oh thanks!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top