Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard Bye bye SDE 330, hello D-Two

    Heb eerder een D-Two gehad maar die kreeg kuren dus voor optredens niet betrouwbaar meer.
    Heel snel een delay gevonden op mp en na wat research gedaan toch maar gekocht... tja voor prikkie laat ik m niet liggen.
    De Roland SDE330 heeft veel mogelijkheden maar kon er maar niet aan wennen, ik miste toch mn D-Two.

    Ik was niet eens opzoek naar een ander delay maar kwam toevallig een D-Two tegen op mp en ook nog voor een leuk prijsje dus ik dacht ik haal m gewoon
    In mn rack gemonteerd en een dagje bezig geweest met patches maken en finetunen... yes mn sound is back!
    Waarom de D-Two lekkerder klinkt dan de SDE330? Bij de SDE330 vind ik de delay erg vlak en minder muziekaal klinken. Als of de repeats niet blend met mn gitaarsound ofzo. Heb ik met de D-Two dus niet, gewoon een geheel met mn sound. En de Dynamic Delay is heel fijn en dat heeft de SDE330 ook niet. Ben in ieder geval weer blij!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Fijn dat je jouw "sound" terug hebt. Is niet geheel onbelangrijk!!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Je gaat iets missen als je m kwijt bent zeggen ze toch altijd? Dat had ik dus met de SDE330, ik miste gewoon iets. De SDE330 lijkt zo in de weg te zitten zowel lead als U2 dingen en als ik de high cut van de feedback wat dicht draait dan verdwijnt het fx.
    Nu is mn delay lekker ruimtelijk zonder al te aanwezig te zijn ��
    Laatst gewijzigd door ateng; 7 februari 2019 om 13:16

  4. #4

    Standaard

    Ja ik was ook altijd wel fan van de TC Electronic delay effecten. De G-Force ligt nog steeds in mijn setje met 19" reserve rackspullen (net als de Lexicon MPX G2). Ik weet uit ervaring dat ik ze toch wel weer een keertje gebruik ;-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Ook mijn ervaring (in een studio rack dan). Hoewel ik uiteindelijk minder ruimte had voor een dedicated delay unit en dat nu 'maar' fix met een Eventide Eclipse.

    Overigens is de broer van de Roland SDE-330 -de SRV-330- wél een hele toffe reverb en die heeft in m'n rack o.a. meerdere Lexicons overleefd. Pas na uitgebreid A/B-en met een TC Reverb 4000 (met name 'small wood room' achtige presets), vond ik de TC nét iets lekkerder blenden met het directe signaal. Let wel, dat is een galm die 3-4x zo duur is als de Roland.
    Klanktechnisch zat de Roland een beetje tussen TC (realistisch, helder) en Lexicon (smooth, larger than life) in, generaliserend gesproken.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    OOh ja wat reverb betreft... wat ik jammer vind van mn MPX500 is dat als ik van presets veranderd het laden best wel lang duurt. Kan ik het zo instellen dat het voor live wat meer praktischer is?
    Laatst gewijzigd door ateng; 23 februari 2019 om 04:04

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top