Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Teuffel was in ‘95 met z’n Birdfish ook vrij radicaal met happen uit de body.


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    [QUOTE=Napoje;3409589]Dat vindt ik wat vergezocht. Als je nou steinberger had genoemd had je een punt gehad. Ik vindt het meer een gitaar die daaruit voorge-evalueerd is. Gecombineerd met multiscale en een goedoverdachte ergonomische body rn halsvorn.
    Zouden ze die halsvorn ook al gekloond hebben?

    Dat reb beach model heeft een floyd rose en die finetuners hebben die uitsparing niet nodig. Bij zo’n headless tailpiece kan je bijna niet anders.[/QUOTE}

    bij de Reb Beach was de uitsparing inderdaad niet functioneel en ik had andere modellen kunnen Quoten (Q series steinberg bijvoorbeeld)maar ik wilde in ieder geval duideljk maken dat de Strandberg niet origineel genoeg is om te voorkomen dat andere bouwers zich door hem laten inspireren en dat model verder laten evolueren, ben overigens benieuwd of zijn patent op de neck shape overeind blijft in een rechtzaak, er zijn meerdere neckshapes die buiten de "standaard" vallen, bijvoorbeeld EVH Wolfgang en daar is het ook niet bij gelukt, Strandberg zelf zegt ook dat hij voortborduurt op Torzal en Rick Toone
    life sucks and then you die

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ben overigens benieuwd of zijn patent op de neck shape overeind blijft in een rechtzaak
    Ik vraag het me ook af, bij een exacte kopie wellicht, maar ik zie genoeg ruimte om hetzelfde te bewerkstelligen en toch om het patent heen te werken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Kopieeren doen ze het toch wel. Of het nu in goedkoop in china of duur in polen doen. Imitatie is de hoogste vorm van vleierij zeggen ze weleens. Met de tremolobrug wordt het jatten blijkbaar al wat lastiger want die frees je niet zo uit een blok staal.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    zou je denken, met een cnc gestuurde frees maakt het niet of die frees in China of Europa Staat, btw ABM beschuldigd Strandberg ervan bij het design van hun tremelo weer patenten van ABM geschonden te hebben

    chinese fanned fret trem


    https://www.ebay.com/itm/7-Strings-H...QAAOSwZ3BafO7P
    life sucks and then you die

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi... en voor $100 sturen ze 'm ook nog worldwide op...!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Abm moppert ook op de Sophia trems. Jammer dat die trems na 3 jaar 't begeven door metaalmoeheid haha.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    En HipShit moppert ook weer op design fouten van ABM.

  9. #19

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Was Steinberger trouwens niet eerder met de 'hap eruit bij de trem dual cutaway' body dan Ibanez? Ik kon op internet zo snel geen jaartallen van de Steinberger vinden.
    Nee, Steinberger was eerder, ergens midden jaren '80, met de M-serie (zie ook Mike Rutherford van Genesis).
    Ik kan me zelfs een artikel in de Music Maker herinneren waarin Reb Beach werd geïnterviewd en het over zijn RBM ging. Daarbij zei hij dat de hap uit de body van zijn RBM geïnspireerd was door Steinberger.

    Over happen uit de body gesproken:




    En over originele ontwerpen gesproken:


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top