Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Is dat het zelfde effect als wat Phil Collins bij z'n drums gebruikt?
    Nee, Phil gebruikte Kepex noisegates en voegde daar een galm aan toe. Dus wat je hoort is de attack op het drumvel en een galm daarop.

    Die 'gated reverb' zat in de jaren 90 in ongeveer elk multi effect apparaat, tot mensen er schijtziek van werden. Maar Phil zette wel zijn stempel.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    @ Mario: ik zou ook met een pedaaltje tenminste de treshold, de attack, de ratio en de release willen kunnen regelen.

    Er zijn ook prima 19" apparaatjes met afstandbediening via pedalen.

    Mooi toch?

    Onieda?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veance Bekijk bericht
    Een korte vraag...als ik een compressor pedal heb (vb. MXR dyna comp) , heb ik dan nog een equalizer pedal (vb. Boss GE-7) nodig?

    En omgekeerd, als ik die equalizer pedal heb, heb ik dan nog een compressor pedal nodig?
    volgens mij is de TS completely compress t vanwege alle info die eigenlijk zou moeten draaien om zijn antwoord op: wat wil je ermee bereiken.
    heb van die info wel wat geleerd:
    mijn tonelab st heeft diverse pedaaltjes met maar 1 regelknop in zijn software.
    en ik snapte er al niets van dat hoe meer ik die ene knop open draaide het geluid bij een clean setup steeds meer richting akoestische gitaar ging bij de aanslag

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    @ Mario: ik zou ook met een pedaaltje tenminste de treshold, de attack, de ratio en de release willen kunnen regelen.

    Er zijn ook prima 19" apparaatjes met afstandbediening via pedalen.

    Mooi toch?

    Onieda?
    Tuurlijk, als het puur om de compressor alleen gaat zijn er ook wel betere pedaaltjes, zoals de Origin Effects Cali76, of de Keeley Compressor Pro, of de Compressor+, ook van Keeley en bovendien zeer betaalbaar. Maar de TS zocht naar een combi van eq, compressie (en misschien ook nog wat boost).

    O, en ik blijf erbij dat het een pedaaltje moet zijn. Ik zou zelf nooit meer met een rack gaan lopen. Teveel gedoe. De Compressor+ staat hoog op mijn lijstje. En het is dat ik de Unit67 te duur vind, anders was het een absolute must voor mij. Nu moet ik zeggen dat mijn 'pedal shopping wish list' erg lang is.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 5 februari 2019 om 22:52
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #35
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Ik heb nu iets van 14 compressors en ik heb er nog veel meer gehad. Bijvoorbeeld de Manley buizencompressor en het mooie is dat je die niet hoort werken. De Fairchild buizencompressor werd vroeger als doorstop gebruikt en staat nu op Ebay voor 30.000+ dollar.

    Er zijn geen twee compressors die hetzelfde klinken, maar als het betaalbaar en goed moet zijn gaat mijn voorkeur naar DBX en wil je een beetje smerig basgeluid, dan doet de Behringer Composer het erg goed.

    Ik heb ook nog ergens een compressor pedaaltje van Ibanez, werkt ook prima maar daar valt weinig aan in te stellen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik heb een GE-7 op mn pedalboard en gebruik ik als solo. Net als wat sommigen hier dat ook doen cut/boost ik wat frequenties en de level iets omhoog trekken.
    En mn Boss CS-3 gebruik om mn funky en reggea slagpartijen strak te krijgen.

    Dus weet niet wat de ts in gedachten heeft maar ik denk dat hij nu wel weet wat een comp en een eq pedaal doet.
    Laatst gewijzigd door ateng; 7 februari 2019 om 12:39

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik denk eigenlijk dat de TS zich allang heeft teruggetrokken uit dit hele verhaal. En wij ons maar druk maken en enorm helpend zitten wezen. Zijn dank is groot (not).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met een postpakket wat hij niet (maar eigenlijk toch weer wel) heeft gekregen, is hij hier drukker mee geweest.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top