Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    En bij mij stond ie juist vooraan en altijd aan (de SHO dan). En mijn MT-2 had geen rare 'quack'. Maar het is wel meer dan 15 jaar geleden dat ik 'm in mijn set up gebruikte, dus wellicht dat ik er nu ook een 'quack' in hoor.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Wat datbetreft begrijp ik werkelijk niet waarom er niemand eerder op het idee is gekomen om een pedaal als de J. Rocket Audio Designs Rockaway Archer, of de Melody Overdrive van hetzelfde merk te fabriceren. Ik vind ze aan de dure kant, maar het idee is briljant. Sterker, het was MIJN idee. Al tig jaar. Maar ja, naar Vulva luistert er niemand. Daarvoor moet je Steve Stevens heten, of Mark Lettieri.
    Die pedalen wil ik ook altijd nog eens proberen. En je vergeet in dat rijtje nog de J. Rockett I.Q. Compressor. Dat dus inderdaad een compressor met EQ. Keuzestress probleem opgelost!
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Die pedalen wil ik ook altijd nog eens proberen. En je vergeet in dat rijtje nog de J. Rockett I.Q. Compressor. Dat dus inderdaad een compressor met EQ. Keuzestress probleem opgelost!
    Het is niet echt een EQ, je kan door middel van de EQ bepalen welke frequentiegebieden compressie krijgen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Er zijn veel compressors met een side chain en als je daar een EQ in steekt bepaal je met die EQ welk gebied er wordt gecomprimeerd.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Je kunt trouwens ook de geweldige DryBell Unit 67 proberen. Dat is een perfecte combi van een booster/compressor/eq. Nadeeltjes, ze zijn niet makkelijk te verkrijgen en ze zijn al helemaal niet goedkoop.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Je kunt trouwens ook de geweldige DryBell Unit 67 proberen. Dat is een perfecte combi van een booster/compressor/eq. Nadeeltjes, ze zijn niet makkelijk te verkrijgen en ze zijn al helemaal niet goedkoop.
    Keuringsdienst van Snaren en Musik Produktiv heeft ze. Idd niet goedkoop.

    https://www.musik-produktiv.com/nl/drybell-unit-67.html

    https://www.keuringsdienstvansnaren....rybell-pedals/
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Hoop geld voor zo'n ding met zo weinig instelmogelijkheden, koop je een mooie 19"DBX voor en dan heb je er twee want hij is stereo.

    In elke moderne TV zit een compressor en vaak kun je die met de remote in en uit schakelen. Hij wordt niet aangeduid als compressor, maar met iets als 'spraak' oid en in feite is het een IC'tje van een paar euro.

    Met een 19"CL kun je alle nodige parameters instellen en hem helemaal naar je hand zetten en vaak zit er ook nog een gate achteraan.

    Hier, 150 euro en stereo: https://www.bax-shop.nl/audio-proces...SABEgJshvD_BwE


    En hier, 99 euro en werkt prima: https://www.thomann.de/nl/behringer_...20a5f7dd9f1783
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Wat ook een leuke mogelijkheid is van zo'n Behringer Composer is dat je de werking van de gate kunt omdraaien, dan noemen ze 'ducking' . De gate gaat dan niet dicht bij een te laag nivo, maar bij een (instelbaar) hoger nivo.

    Ik had er altijd een in werking op het kanaal waarmee ik naar de muzikanten in de opnameruimte luisterde als we ergens overleg over voerden. Als dan iemand (meestal een gitarist) opeens veel lawaai ging maken, door bijvoorbeeld even een ram op die snaren te geven, dan knalde dat kanaal dicht en hield ik de dure monitoren onbeschadigd.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Hoop geld voor zo'n ding met zo weinig instelmogelijkheden, koop je een mooie 19"DBX voor en dan heb je er twee want hij is stereo.

    In elke moderne TV zit een compressor en vaak kun je die met de remote in en uit schakelen. Hij wordt niet aangeduid als compressor, maar met iets als 'spraak' oid en in feite is het een IC'tje van een paar euro.

    Met een 19"CL kun je alle nodige parameters instellen en hem helemaal naar je hand zetten en vaak zit er ook nog een gate achteraan.

    Hier, 150 euro en stereo: https://www.bax-shop.nl/audio-proces...SABEgJshvD_BwE


    En hier, 99 euro en werkt prima: https://www.thomann.de/nl/behringer_...20a5f7dd9f1783
    Naaaah..., niet helemaal mee eens. Ten eerste heeft het ding juist enorm veel instelmogelijkheden voor een pedaaltje, ten tweede is de geluidskwaliteit onwaarschijnlijk hoog, het is bijzonder makkelijk in gebruik EN (en dit is niet onbelangrijk) het is een pedaaltje! Met alle respect, maar 'wij gitaristen' gaan anno 2019 liever niet meer met een grote flightcase met 19" spul rondsjouwen. Want je gooit zo'n ding ook niet onbeveiligd in je auto in een plastic tasje. Je hebt een flightcase nodig en een heleboel extra snoeren. Lange snoeren ook nog eens en bovendien kun je het niet zomaar makkelijk even aan of uit zetten (of je moet met nog meer rotzooi en nog meer kabels werken), terwijl het tegenwoordig allemaal snel moet, de ruimte heb je niet altijd en dan is zo'n pedaal een geweldig mooie uitkomst. Slechts een kleine ruimte op je pedalboard en that's it. Dat is mij persoonlijk €310,- waard. Ik héb het niet, maar als ik het wel had zou dat een hele goede gegadigde zijn voor mijn ideale boostpedaal, want dat is de belangrijkste functie: het is een boostpedaal met een zeer gewilde boostfunctie, een compressor die gebaseerd is op de 1176 en hij heeft een hele fijne eq en een kind kan 'm afstellen.

    Ik begrijp het nog wel vanuit jouw oogpunt, maar jij bent toch wat meer een man van de studio en wat minder een optredende gitarist. Ik zou te allen tijde voor de Unit 67 gaan ipv een van die andere dingen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Wat ook een leuke mogelijkheid is van zo'n Behringer Composer is dat je de werking van de gate kunt omdraaien, dan noemen ze 'ducking' . De gate gaat dan niet dicht bij een te laag nivo, maar bij een (instelbaar) hoger nivo.
    Is dat het zelfde effect als wat Phil Collins bij z'n drums gebruikt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top