Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Als je geluid niet lekker is, moet je daar wat aan doen, niet proberen recht te trekken met een eq-pedaal.
    Mee eens voor als je met eigen versterker speelt (en je wat moois kunt veroorloven), maar ik speel bij de popschool op een Fender Champion 100 en die maakt echt boomy geluid op sommige frequenties. We hebben daar nou eenmaal geen high end apparatuur. In zulke situaties vind ik het wel fijn om wat te kunnen schuiven met mijn GE-7.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    J Een slecht ontwerp zal je geluid niet beter maken met al die faseproblemen.
    faseproblemen in mono? of bedoel je frequency cancelling? We hebben het hier niet over een 2x31 bands he.. of parametrisch, of duizenden euro's kostende studio equipment.
    Gewoon bepaalde Hz'en boosten/cutten.

    Voor de rest comp vs eq is apples vs oranges.

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Bij de kantelfrequenties heb je met die goedkope meuk meestal fasefouten.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb heel lang een Boss Eq7 gehad als boost. Maar ik heb inmiddels andere manieren om te boosten. Een eq op je pedalboard vind ik een soort symptoombestrijding. Als je geluid niet lekker is, moet je daar wat aan doen, niet proberen recht te trekken met een eq-pedaal. Tenzij je hem ook daadwerkelijk als effect inzet.
    Niet per definitie mee eens. Als je een goede basis drive hebt, dan kun je een GE-7 prima inzetten als solo pedaaltje. Volumeboost en dan wat meer midden, beetje bas minder, hoog naar smaak en je hebt een perfect sologeluidje. Een clean boost kan goed werken, maar ik mis dan toch vaak de mogelijkheid om de eq aan te passen. Wat datbetreft begrijp ik werkelijk niet waarom er niemand eerder op het idee is gekomen om een pedaal als de J. Rocket Audio Designs Rockaway Archer, of de Melody Overdrive van hetzelfde merk te fabriceren. Ik vind ze aan de dure kant, maar het idee is briljant. Sterker, het was MIJN idee. Al tig jaar. Maar ja, naar Vulva luistert er niemand. Daarvoor moet je Steve Stevens heten, of Mark Lettieri.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Misschien doen die gasten meer aan marketing en schreeuwen ze harder hoe geweldig hun ideeen zijn?
    Had jij ook kunnen doen, Mario, dan was je nu een van zweelden geweest met allemaal topgitaristen in je klantenbestand, kwestie van commerciële instelling 😉

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Maar dat kan ook met een goeie boost. Als je het idee hebt dat je je booster nog moet afstellen, is die booster niet de goeie. Sinds ik die SOH-kloon heb, hoef ik geen eq meer bij mijn boost.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Maar dat kan ook met een goeie boost. Als je het idee hebt dat je je booster nog moet afstellen, is die booster niet de goeie. Sinds ik die SOH-kloon heb, hoef ik geen eq meer bij mijn boost.
    Bedoel je SHO?
    Dat ding kan zeker als een goede boost fungeren, maar dan nog heb ik liever iets waarmee ik het geluid meer kan kleuren. Ik zal het u sterker vertellen! Ik overweeg mijn Metalzone weer van stal te halen. Achter het drive pedaaltje zetten, knoppie 'dist' helemaal op 0, volume naar smaak en dan hou je een heel erg nuttige EQ sectie over om voor het perfecte sologeluid te gaan. Dat niemand dat pedaal zo gebruikt is niet mijn schuld. Ik zeg het al 20 jaar! En nu, na al die jaren, komt Josh Scott ook tot die conclusie. Maar ja, gaan we weer, meneer Josh nemen ze serieus, maar Vulva lult maar wat raak.

    Punt hier is denk ik het volgende: jij hebt een goed geluid en voor een solo heb je vooral een goede boost nodig, dat jouw geluid harder, maar ook wat steviger maakt. Beetje extra gain, omdat ie de amp begint te duwen.. en dat werkt allemaal perfect in een bepaalde setting. Maar ik zoek voor mijn sologeluid echt iets heel anders dan mijn basis drive. En dan is iets als een SHO niet genoeg. Mijn SHO gebruikte ik sowieso altijd als een altijd aan pedaal. Heel subtiel. Voor dat viezige randje.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Gebruiken jullie een boost voor de drive, waardoor je ook meer gain krijgt, of na de drive?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Gebruiken jullie een boost voor de drive, waardoor je ook meer gain krijgt, of na de drive?
    Ikzelf prefereer een boost (normaal gesproken) voor de drive, omdat ik een mild overstuurd basisgeluidje heb en als ik die dan wil boosten, dan wil ik meer drive hebben. Maar dat werkt alleen als je ook een beetje headroom hebt, zodat je ook nog een echte volumeboost krijgt. Als je je versterker al op het randje hebt staan, dan zal ie vooral meer oversturing geven en amper nog een boost. In dat geval zet ik een boost na de drive, maar dan heb ik wel liever nog een extra mogelijkheid om die extra drive te geven, want anders heb je slechts een volumeboost.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Oh sorry, inderdaad de SHO. Die Metal zone heb ik gekocht en geprobeerd op de settings zoals jij omschrijft, Mario. Maar die rare quack die in dat ding zit... Alsof je wah in een vage setting vastzit. Ik kon er niks mee. En idd, ik wil gewoon mijn geluid wat dikker en harder.

    Mijn SHO staat achteraan de keten, als volumeboost. Mijn Bluesdriver staat aan het begin van de keten, met weinig gain maar op een hoger level, dus als pre-boost. Die geeft de OCD als het moet een heel fijn pak op z’n sodemieter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top