Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 146
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Prachtige post!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mijn eerste amp was een oranje Roland Cube 100. In die tijd klonk dat al heel behoorlijk. Nu koop je veel meer solid state amp voor je geld. Roland Blues Cube en Nextone, de Boss Katana-serie en de Orange Crush Pro zijn serieuze ampjes.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Zowel de Vibro Champ XD/X2 als de Super Champ XD/X2 zijn hybrides met een buisje, maar alleen de Super Champ heeft een dedicated clean buizenkanaal, bij de Vibro zit ie voor het modeling gedeelte.
    In de Super Champ zitten zelfs 2 6V6 buisjes meen ik.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    In de Super Champ zitten zelfs 2 6V6 buisjes meen ik.
    Klopt, buis in de voorversterker van het cleane kanaal, en 2 6v6 in de eindversterker.
    Maar volgens mij is ook het cleane kanaal wel met moddeling gemaakt, ondanks de pre amp buis. Maakt mij verder niet uit, het klinkt gewoon heel goed. Ik vind zelf de bassman stand echt heerlijk, die gebruik ik 90% van de tijd.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Ik heb een Fender super champ x2 head. Fantastisch ding.
    Daar zitten zowel voor als eindbuizen in. Die telt niet. Ook al word kanaal 2 in de voorversterking digitaal gemaakt, is de eindbuizen daar wel aanwezig. De preamp buis en eindbuis word op kanaal 1 wel gebruikt. De modulatie effecten zijn wel digitaal.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Mijn eerste amp was een oranje Roland Cube 100. In die tijd klonk dat al heel behoorlijk. Nu koop je veel meer solid state amp voor je geld. Roland Blues Cube en Nextone, de Boss Katana-serie en de Orange Crush Pro zijn serieuze ampjes.
    Mijn tweede amp was een Cube 60. In mijn herinnering volkomen kut. Maar dat was ik zelf in die tijd ook.

    Roland JC: Alleen clean te doen
    Sessionette 75: eerste versie in mijn herinnering redelijk, mk2 vreselijk "hard" en schel
    Marshall 75: best lekker over een 4*12, de ingebouwde Sidewinder speaker klonk een stuk minder

    Ik heb sinds kort een BluGuitar Amp 1 als backup. Op flink volume klinkt ie best goed maar op huiskamer niveau lukt het nog niet echt.

    Katana lijkt me ook goed te duren maar zelf nog niet over gespeeld.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #27

    Standaard

    Ik vind zelf de jazz chorus van roland vrij aardig. Geinige analoge reverb enzo

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Daar zitten zowel voor als eindbuizen in. Die telt niet. Ook al word kanaal 2 in de voorversterking digitaal gemaakt, is de eindbuizen daar wel aanwezig. De preamp buis en eindbuis word op kanaal 1 wel gebruikt. De modulatie effecten zijn wel digitaal.
    Ik zeg ook niet dat deze mee moet tellen, het is alleen een reactie op de post van Midwolda.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die ouwe Fender rocpro 1000 torren amps vond ik altijd zowel clean als overstuurde vrij overtuigend klinken.
    In de 90s waren die dingen te koop. Erg goed.

  10. #30
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik vind zelf de jazz chorus van roland vrij aardig. Geinige analoge reverb enzo
    Dat blijven prima amps. En de ingebouwde chorus klinkt uitstekend.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top