Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 146
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Wat grappig, ook mijn eerste versterker. Je kop tussen de speakers steken voor de chorus. Was bepaald niet nodig. Een JC klonk wel beter.

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    De beste soiid-state versterker aller tijden is wat mij betreft die Charlie versterker waar Lademacher jaren op heeft gespeeld. De beste solid-state versterker van de laatste tijd is wat mij betreft de Orange Crush pro 60.
    En dan denk ik puur aan de sound.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Ik heb een Fender super champ x2 head. Fantastisch ding.
    Zijn de XD en de X2 eigenlijk geen hybride versterkers, zit ik me nu te bedenken? Pre-amp buisje toch?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb een Vox Pathfinder 15R, en een Blackstar Fly 3 mini versterker.

    https://www.blackstaramps.com/uk/products/fly-3

    De Blackstar klinkt eigenlijk lekkerder dan de Vox. En zelfs ook wat beter dan de THR5 die ik heb (THR5 heeft wel meer mogelijkheden). Het is een mini amp, lekker blazen met een drummer gaat dus niet.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Tech 21 trademark 120.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Zijn de XD en de X2 eigenlijk geen hybride versterkers, zit ik me nu te bedenken? Pre-amp buisje toch?
    Zowel de Vibro Champ XD/X2 als de Super Champ XD/X2 zijn hybrides met een buisje, maar alleen de Super Champ heeft een dedicated clean buizenkanaal, bij de Vibro zit ie voor het modeling gedeelte.

  7. #17

    Standaard

    Ik heb tegenwoordig een vox mv50 clean. Eigenlijk voor thuis en dan live de ACC30 maar laatst een gig mee gedaan en klonk echt goed.
    Heeft wel iets waarvan ze zeggen dat t een buis is maar is in feite een class d solid state.
    Prima bakkie hoor!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Beste solid state waar ik op gespeeld heb en in de jaren '80 ook nieuw gekocht heb is de Fender Showman 112. Ontworpen door Paul Rivera, bedoeld als een soort Boogie killer en dus voorzien van allerlei push/pull potmeters, switchable 5 bands grafische EQ en 200 watt. Ding klonk niet alleen clean erg goed maar had, zeker voor transistor een dynamisch en vet scheurgeluid. Heb 'm weggedaan vanwege al die knopjes, die door vervoer etc. nog wel eens ineens anders stonden.


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Niet veel ervaring mee, omdat ik vrijwel alles wat ik vroeger (!!!) probeerde en niet volledig buizen was eigenlijk per definitie kut vond klinken.
    Alles? Nee, toch niet. Uiteraard heb ik sowieso niet alles geprobeerd, maar twee solid state versterkers die ik goed kon hebben voor een mooi rond en warm geluid waren de Roland Jazz Chorus (hoe verrassend ) en enkele AER versterkers (typenaam is me ontschoten).

    Ik heb ook nog een tijdje (een flinke tijd zelfs) voor kleinere optredens gebruik gemaakt van een hybride versterker met één 12AX7 in de voortrap, te weten de Fender Performer 1000. Héérlijke versterker. Zeker als je er een 4x12" kast onder had staan. Clean was goed, overstuurd en solo was waanzinnig, maar die rauwe scheur met dat viezige randje (het equivalent van de vagijn van mijn laatste ex dus eigenlijk), dát kreeg je er niet uit. En da's jammer, want dat vind ik nou net zo lekker.

    En nu hebben we dan weer een nieuwe generatie versterkers, waarbij ik het meest bekend ben met de Kemper. En ik moet zeggen, ik ben zeer onder de indruk. Ik denk dat we inmiddels al zo ver zijn dat we qua geluid en bedieningsgemak met dat spul icm enkele andere moderne technieken al die buizenbakken niet meer nodig hebben. En veel bands (ook grote) hebben dat gesleep met al dat buizenspul reeds afgezworen.
    Maar wat het nieuwe gedoe mist imo, is de rauwe power van een acht- of twaalftal 12" speakers die continu van die doffe windstoten tegen je armen laten blazen en die je broekspijpen doen wapperen. En ik ben daar verslaafd aan.
    Vroeger trad je op in blauw gerookte zaaltjes waar de druppels zweet tegen het plafond hingen, waar er een batterij aan gloeiend hete lampen op je bol hingen te schijnen, waar je je lange haren tegen je ontblote bovenlijf voelde plakken, waar je met een sigaret in je mondhoek tegen een muur van geluid stond te raggen op mishandelde gitaren, die je vooraf met je blote oortjes gestemd had, want een stemapparaatje had je niet en waar vrouwen half naakt tegen je aan stonden te rijden in een superstrakke legging met panterprint en een kanten bra, waar het stonk naar sigarettenrook en magnesium.....
    Tegenwoordig sta je met je in ears onder wat LED lampjes op een zeer beschaafd volume je ding te doen in een van verse lucht voorziene ruimte, waar mensen naar je staan kijken of je niet goed snik bent. Nee, de tijden zijn veranderd. En niet ten goede als je het mij vraagt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Iemand al ervaring met de Boss Katana Artist? Heeft momenteel mijn interesse wel, ik vind hem erg betaalbaar als hij inderdaad zo goed klinkt als op de YouTubefilmpjes het geval lijkt te zijn. Heb zelf een Katana 50 (prima hoor) maar da's toch wat anders qua luidspreker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top