Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 15 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 146
  1. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Of dit nu waar is of niet, ik hoef geen versterker met eigen smoel. Als hij gewoon goed versterkt is dat voor mij ook prima. Dan hoef je hem alleen maar mooi geluid te voeren met je gitaar en pedaaltjes.
    score dan een hivie versterker of speel over je pc monitoren
    klaar is kees
    wel regelmatig aftstoffen

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    score dan een hivie versterker of speel over je pc monitoren
    klaar is kees
    wel regelmatig aftstoffen
    Grappig genoeg heb ik daar inderdaad best okee ervaringen mee. Uitgang van multi-effectpedaal / pedalboard recht naar de versterker waar ik ook radio en Spotify mee luister in de woonkamer. Klinkt gewoon prima. Je hebt alleen geen effecten in de versterker zelf dus je moet alles uit pedalen halen. En je moet natuurlijk wel een beetje een aardige versterker en luidsprekers hebben en hem niet te heel hard zetten, dat trekt ie waarschijnlijk niet zo goed.
    Maar goed, een thuisstereo ga je niet meenemen, dus dan is een gitaarversterkercombo een stuk handiger. En ik vind buizen leuk, maar de praktische nadelen ervan wat minder. En anno nu hebben we toch wel aardig geluid zonder buizen dacht ik. Vandaar dit draadje.

  3. #113

    Standaard

    ik zeg niks voor of tegen buizen
    zeg alleen dat de meeste gitaarversterkers hebben een eigen smoel hebben

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Tsja versterk je je gitaarspel, of bespeel je vooral je versterker met je gitaar, vraag ik me wel eens af.

  5. #115
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    The Edge van U2 ziet het gitaarspelen in het geval van effecten niet als spelen door een effect. Hij ziet het als een geheel. Ik vind dat wel een verhelderende kijk op elektrisch spelen. Je gitaar je effecten en je amp kun je zien als een instrument in zijn geheel.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Muziek is voor mij altijd een drieluik: het nummer, mijn spel, en de versterking (die begint bij de pickup en eindigt bij de speaker). Heb het nooit anders gezien of ervaren.

    Nog even over die Jazz Chorussen (Chorii?) he. Jullie weten toch wel dat ze ook berucht zijn om hun vrij hoge ruisniveau tijdens nullast?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nog even over die Jazz Chorussen (Chorii?) he. Jullie weten toch wel dat ze ook berucht zijn om hun vrij hoge ruisniveau tijdens nullast?
    Nee, wist ik niet, en ook nooit last van gehad; althans niet in de mate waarin destijds mijn H&H en Marshall-combo dat deden.

  8. #118

    Standaard

    Voor mij is de best klinkende solid state tot nog toe. De Roland Blues Cube Stage. Op twee de Fender Princeton Chorus 2x10. Van de transistorversterkers die ik geprobeerd heb natuurlijk.

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Tsja versterk je je gitaarspel, of bespeel je vooral je versterker met je gitaar, vraag ik me wel eens af.
    Dat laatste denk ik. Net zo goed als dat je, ik tenminste dan, niet op iedere gitaar hetzelfde speelt doet een versterker daar ook iets in. Uiteraard heb ik het over een elektrische gitaar.

  10. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    The Edge van U2 ziet het gitaarspelen in het geval van effecten niet als spelen door een effect. Hij ziet het als een geheel. Ik vind dat wel een verhelderende kijk op elektrisch spelen. Je gitaar je effecten en je amp kun je zien als een instrument in zijn geheel.
    Zo ziet John Mayer het ook. Heel veel nummers die door hem zijn geschreven komen voort uit een ( uniek) effect. Dat heeft the edge ook gehad: denk aan Elevation, Even better than the real thing. En John Mayer heeft veelvuldig gebruik gemaakt van de Adrenalinn

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top