Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 146 van 146
  1. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die waren er nog niet in de jaren ‘80, maar strook gaffa op het speakerdoek zag je ook wel eens.
    Da's de tijd dan men ook nog gewoon begreep wat je bedoelde als je Gaffa zei. Tegenwoordig krijg je daar bijna standaard dezelfde koeiige holle blik of blik vol panische angst. Pas als je jezelf "corrigeert" naar Duc(k)(t) tape komt er herkenning.

    Zal wel een leeftijdsdingetje zijn.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Da's de tijd dan men ook nog gewoon begreep wat je bedoelde als je Gaffa zei. Tegenwoordig krijg je daar bijna standaard dezelfde koeiige holle blik of blik vol panische angst. Pas als je jezelf "corrigeert" naar Duc(k)(t) tape komt er herkenning.

    Zal wel een leeftijdsdingetje zijn.
    Grappige is dat het eigenlijk "gaffer tape" is. Ik denk dat wij in NL er zelf Gaffa van gemaakt hebben. Maar klopt, vandaag nog gecheckt maar tegenwoordig zegt het niets meer.

  3. #143

    Standaard

    Dat dacht ik dus ook maar .....
    Volgens meneer bax
    https://www.bax-shop.nl/blog/bekabel...tape-gebruikt/

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er zit inderdaad een verschil tussen gaffer en duct tape. De eerste heeft een textiel rug, de tweede niet. Maar beide benamingen worden door elkaar gebruikt en de duct tape die ik koop heeft een textiel rug.

  5. #145

    Standaard

    Ik denk dat je rustig kunt gaan stellen dat het corrigeren tussen Gaffa en gaffer, Duct en Duch etc ongeveer even nutteloos is als proberen mensen te corrigeren als ze het hebben over tie-wraps, tie-ribs, tie-rips, Ty-Rap (de patentbenaming) , bundelbandje, cable tie etc etc...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #146

    Standaard

    Geen beginnen aan inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik bundelbandje wel een mooie Nederlandse term vind! Nog nooit eerder gehoord ook overigens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top