Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 146
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard De best klinkende solid state

    Lijkt me leuk om het eens over te hebben, ook al is het subjectief. Wat is volgens jullie de best klinkende buisloze versterker? Roland Jazz Chorus (120? 40?), Roland Blues Cube Hot, Boss Katana Artist, Blackstar ID:Core Stereo 100, Orange Crush 20 RT Solid State 20W komen wellicht in aanmerking? Of Kemper?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Gaat het om solidstate of buizenloos? Daar zou je nog verschil in kunnen maken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Gaat het om solidstate of buizenloos? Daar zou je nog verschil in kunnen maken.
    Doe maar wat je het interessantst vindt? Ik zou zeggen buizenloos. Alle technologie toegestaan verder.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Als een buis in de preamp wel is toegestaan, dan zou ik zeggen de Fender performer 1000. Maar mijn ervaringen met transistor versterkers beperken zich tot Marshall Valvestate, Huges & Kettner Attax 100 en 200, Peavey Bandit en Randall RG.

    Oja en een Vector 30, maar dat is zeker niet de moeite waard

    Mijn gitaar leraar had een Trace Eliot gitaar amp, ook solid state. Die was ook niet heel verkeerd. En in de jaren 90 was er een Laney die ook niet slecht klonk.
    Laatst gewijzigd door arcane; 28 januari 2019 om 17:36

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Oef, daar heb ik er best wel wat van gehad, maar meestal kleintjes voor thuis. De Laney LA30C deed het erg fijn als songwriter machientje, met een XLR ingang voor een microfoon en een active/passive ingang voor de acoustische gitaar. Session Rockette 30, een lekker bakje voor het stevigere werk op de Les Paul, maar nog steeds niet echt kroegvullend. Van de grote bakken waar serieus geluid in zit en ook uit komt, was ik wel gecharmeerd van de Yamaha VR-4000, met z'n stereo eindtrap en ditto chorus. O, en clean, de Roland Jazz Chorus natuurlijk.

    Maar goed, da's allemaal ouwe meuk. Als ik nu weer iets nieuws zou moeten kopen zou het waarschijnlijk iets als een Fender Super Champ XD (of dat heet nu de Champion 20?) worden denk ik. Bizar veel geluid voor je geld.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 28 januari 2019 om 17:58
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mijn enige buisloze gitaarversterker die een beetje serieus was (zeker qua prijs!) was een Peavey Bandit 65 uit 1983. Ook gekocht in '83 overigens. Je ziet ze bijna nooit meer, en volgens mij zou ik er ook geen één meer willen nu.

    Ik heb ook nog een buisloze Park G10 gehad, met twee gainstages, maar dat was niet veel. Heb op zolder nog een Trace Elliot Tramp staan waarvan het clean kanaal de buis niet gebruikt, en die is wel tof, maar voor de andere twee pseudo kanalen gebruikt die een 12AX7.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Enkel solidstate? Dus ook geen modelling?
    Ik vind de Fender Champion niet verkeerd klinken. En solid state is een Peavey Bandit altijd goed.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oef, daar heb ik er best wel wat van gehad, maar meestal kleintjes voor thuis. De Laney LA30C deed het erg fijn als songwriter machientje, met een XLR ingang voor een microfoon en een active/passive ingang voor de acoustische gitaar. Session Rockette 30, een lekker bakje voor het stevigere werk op de Les Paul, maar nog steeds niet echt kroegvullend. Van de grote bakken waar serieus geluid in zit en ook uit komt, was ik wel gecharmeerd van de Yamaha VR-4000, met z'n stereo eindtrap en ditto chorus. O, en clean, de Roland Jazz Chorus natuurlijk.

    Maar goed, da's allemaal ouwe meuk. Als ik nu weer iets nieuws zou moeten kopen zou het waarschijnlijk iets als een Fender Super Champ XD (of dat heet nu de Champion 20?) worden denk ik. Bizar veel geluid voor je geld.
    Ik heb een Fender super champ x2 head. Fantastisch ding.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Peavey transtube!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10

    Standaard

    Yamaha VR 5000 ben ik ooit 25 jaar geleden mee begonnen, alleen clean, de vervorming vond ik niks aan. Wel benieuwd hoe ik die nu zou vinden.. Staat nog ergens in de schuur.
    Nu heb ik als backup een Marshall lead100 mosfet die prima inzetbaar is voor mij, ook de oversturing dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top