Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 146
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die versterker van Thomas Blug klinkt in de demo’s wel prima vind ik. Nooit zelf op gespeeld trouwens.
    Zit een Nano-tube in hoor 😎

    Ik heb een Amp1. Heb een beetje een haat - liefde verhouding met het ding. De ene dag vind ik de geluiden prima, de volgende dag prut. Nou heb ik dat wel vaker dus dat zegt niet alles. Het instellen heeft aandacht nodig omdat er nogal wat bediening gedeeld wordt door de kanalen.

    Heb ook het idee dat ie op band - volume toch makkelijker opbloeit. Toen ik de master op 6 zette bij een repetitie begon de rest gelijk te klagen over lawaai. Heb hem in mijn eentje een keer op acht gehad en toen begon de hele ruimte te resoneren. Volume zit wel goed dus.

    Ik heb het ding primair als backup voor mijn buizen bak. De Amp1 weegt 1,2 kilo. Ik zet hem wel van de grond af, schakelen doe ik met een standaard Fs-2 met 2 knoppen. Denk ook niet dat de Amp1 blij zou worden van mijn gestamp met klompen. Of van de bier en zweet-douches bij optredens..

    Verder veel transistor bakken gehad. Eigenlijk altijd een vervelend "hard" geluid in het hoog en op hoog volume wordt het vak ook niet mooier.

    De beste vond ik de Marshall 75 Reverb. Zat wel zo'n kut Celestion Sidewinder in maar over een 4*12 klonk ie prima. Het slechtst vond ik de Sessionette, erg vervelend hard mid - hoog en hoog. En zo'n rare gesloten kast waarin bij hogere volumes van alles mis gaat qua resonantie. En ontzettend vieze vervorming. En dan niet op een goeie manier.

    Het hangt er ook natuurlijk vanaf wat je voor muziek speelt en wat je vaardigheden zijn.

    Vooralsnog geef ik de Amp1 het voordeel van de twijfel. Clean is ie echt prima dus misschien gooi ik er wel een scheur doosje voor. Het lage gewicht en de compactheid is in ieder geval een verademing mijn oude rugje.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Kan iemand me even uitleggen waarom hier appels met peren worden vergeleken?
    - Die quilter is een SS pedaal met de claim van 200W output (Hoe ziet de adapter er uit?). Dat matcht met de vermogensklasse van, bijvoorbeeld, een JC120.... behalve dat we 2 dikke 12" speakers in de vergelijking missen.
    - Fijn dat je een Victory lunchboxversterker met buizen kan kopen maar dit was een SS topic. Kom dan niet met die zaaddodende buizen vs SS discussie.
    - Fijn dat je een Victory lunchboxversterker met buizen kan kopen maar da's dus een miniversterkertje en niet die vermogensklasse waarin dat Quilter ding en die JC120 zaten...

    Dus, hou op met appels met peren te vergelijken omdat 1 van de 2 je smaak toevallig niet is.
    Ik vind het legitiem om in een bepaald prijssegment amps te vergelijken. 1200 euro voor een tranny is gewoon duur. Die Victory blaast trouwens die JC weg hoor. Buizenwatts zijn geen trannywatts.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vroegah tijdje met een Sessionette opgetreden maar dan wel op een 4x12 waardoor het zaklampeffect effect een stuk minder was.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vroegah tijdje met een Sessionette opgetreden maar dan wel op een 4x12 waardoor het zaklampeffect effect een stuk minder was.
    Vroegah speelde ik soms stereo, met een Roland Cube 100 en een Fender Princeton Reverb II. Mag je raden welke harder ging.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Kan iemand me even uitleggen waarom hier appels met peren worden vergeleken?
    - Die quilter is een SS pedaal met de claim van 200W output (Hoe ziet de adapter er uit?). Dat matcht met de vermogensklasse van, bijvoorbeeld, een JC120.... behalve dat we 2 dikke 12" speakers in de vergelijking missen.
    Je verwart de microblock 45 ( pedaal, 25 - 45 watt) met een quilter aviator /mach 2 (100 watt in een 8 ,10 of 12 inch)
    Die mach 2 zegt ook 2 x 100 watt te leveren maar dat is alleen als je beide inputs gebruikt, dus een gitaar in een kanaal en een microfoon in de andere. Beetje onhandige claim van Quilter, maar goed, 100 watt in een 8 inch met een gewicht van 9 kilo plus de uitgebreide opties vond ik niet terug in een andere kandidaat toen ik ging shoppen voor een versterker met tremolo en reverb voor het zelfde geld....

  6. #136

    Standaard

    Ik zou zelf niet zo heel snel een transistor versterker kopen. Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat veel gitaarmuziek is opgenomen met kenmerkende buizenversterkers zoals Marshall, Vox, Fender etc. Kennelijk imiteren we dat voornamelijk door vergelijkbare versterkers en gitaren te kopen en dan kom je toch weer snel uit bij de originele producten.

    Maar dat geld ook voor solide state amps want een uitzondering hierop is de jazz muziek waarvan de meeste gitaar georiënteerde nummers vaak met transistor versterkers zijn opgenomen.

    Zou ik er eentje willen hebben dan wordt het de Hendriksen Jazz amp of de DV Mark Little Jazz.

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Mij maakt het niet zo veel uit wat de technologie is, wel of ik hem lekker vind klinken, en ook of hij handig in gebruik is, zo moet hij zacht genoeg kunnen voor thuis en hard genoeg voor een klein optreden zonder microfoon ervoor.

    Dus wat ik eens zou willen doen is rustig zelf vergelijken. Qua solid state ben ik erg benieuwd naar de Katana Artist (die lijkt echt wel beter te klinken dan de andere Katana's). Keertje vergelijken met een Fender Blues Jr of Vox AC15 (dus zelfde prijsregio). Gek genoeg hoor ik nooit verhalen van mensen die zo'n Katana Artist naast een buizenversterker echt zelf hebben vergeleken. Aangezien de Katana heel veel flexibiliteit biedt zou een buizenversterker van rond 600 euro toch echt wel beduidend beter moeten klinken voordat ik daarvoor zou kiezen.
    Laatst gewijzigd door twoerd; 24 april 2019 om 10:22

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.980

    Standaard

    Misschien is die nieuwe H&K Black Spirit wel de best klinkende solid state. Iemand dat ding eens getest al?

    Remork sluiten.

  9. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vroegah tijdje met een Sessionette opgetreden maar dan wel op een 4x12 waardoor het zaklampeffect effect een stuk minder was.
    Om die reden heb ik een beamblocker gemonteerd. Doei zaklampeffect en zonder met een 4x12 op stap te moeten. En dat ik dat ding altijd (2 cola kratjes) op heuphoogte wil hebben staan.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die waren er nog niet in de jaren ‘80, maar strook gaffa op het speakerdoek zag je ook wel eens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top