Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 134
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Welke pickups voor Stratocaster?

    Hey Ateng, leuk dat je ook reageert! Heb je video’s al bekeken en die van Scheffer en ben er wel van overtuigd dat Scheffer gewoon goede pickups maakt. De slagplaten-sets zijn goed gesoldeerd en zitten goed in elkaar volgens mij. Qua prijs vind ik de Scheffers zeker niet duur: bestel een setje Fenders en een slagplaat met alle pots en switches los en je zit er zo overheen qua prijs.

    Ik experimenteer vrij veel met pickups in verschillende gitaren en kan jouw bevinding onderstrepen: pickups klinkend verschillend in andere gitaren en het blijft dus altijd trial en error....

    Hopelijk komt vandaag de hals al en dan gaat het Strat-out-of-leftover-parts-avontuur beginnen! Zal ik wel een topic voor aanmaken.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Maar moet wel zeggen dat door heel veel pickups te hebben getest, gemerkt heb dat een pickup lekker kan klinken in het ene gitaar maar in een ander weer minder klinkt... nou ja minder in ieder geval anders.
    Want zo heeft Scheffer een pickup voor mij gewikkeld die te gek klonk in zijn strat maar in mijn eigen strat klonk t niet zoals ik t had verwacht.
    Heb je dezelfde versterker gebruikt voor het testen?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Heb je dezelfde versterker gebruikt voor het testen?
    Ja over zijn eigen Vox AC15 versterker.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Hey Ateng, leuk dat je ook reageert! Heb je video’s al bekeken en die van Scheffer en ben er wel van overtuigd dat Scheffer gewoon goede pickups maakt. De slagplaten-sets zijn goed gesoldeerd en zitten goed in elkaar volgens mij. Qua prijs vind ik de Scheffers zeker niet duur: bestel een setje Fenders en een slagplaat met alle pots en switches los en je zit er zo overheen qua prijs.

    Ik experimenteer vrij veel met pickups in verschillende gitaren en kan jouw bevinding onderstrepen: pickups klinkend verschillend in andere gitaren en het blijft dus altijd trial en error....

    Hopelijk komt vandaag de hals al en dan gaat het Strat-out-of-leftover-parts-avontuur beginnen! Zal ik wel een topic voor aanmaken.
    Ben benieuwd!!

    Ik ben samen met Scheffer ook bezig om een all parts strat samen te stellen... naturel body had ik nog ergens liggen en zwart laten spuiten, hals met rosewood toets en jumbo fret besteld en headstock ook zwart laten lakken, golden hardware (Wilkinson VS100 brug en tuners) moet nog ff kijken waar ik ze ergens goedkoop kan scoren en t wordt een tortoise kleur slagplaat met zwarte HSS pickups.
    Het wordt een imitatie Dan Huff classic gitaar

    Laatst gewijzigd door ateng; 28 januari 2019 om 16:22

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ja over zijn eigen Vox AC15 versterker.
    Hmmmm..., vreemd. Dat verschil zou dan nooit zo groot mogen zijn. Tenminste, aangenomen dat de boel normaal is aangesloten en de PU hoogtes niet extreem verschillen (wat mij sterk lijkt). Andere verschillen? Dat hij gitaar 1 bespeelde en jij gitaar 2 (ik noem maar iets)?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Hmmmm..., vreemd. Dat verschil zou dan nooit zo groot mogen zijn. Tenminste, aangenomen dat de boel normaal is aangesloten en de PU hoogtes niet extreem verschillen (wat mij sterk lijkt). Andere verschillen? Dat hij gitaar 1 bespeelde en jij gitaar 2 (ik noem maar iets)?
    Zou je denken! Ik heb hier 2 Strats met beiden een elzen body met identieke maten en beiden 3 delig verlijmd. Beiden hebben een identieke Allparts hals met jumbo frets, zelfde Wilkinson brug, locking tuners én dezelfde set pickups ( Tonerider Pure Vintage ) én dezelfde electronica.....je raadt het al: klinken niet identiek! Ra ra; politiepet

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Andere set snaren misschien?

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Donlis is niks mis mee, ik heb ze in 2 van mijn strats zitten


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Zou je denken! Ik heb hier 2 Strats met beiden een elzen body met identieke maten en beiden 3 delig verlijmd. Beiden hebben een identieke Allparts hals met jumbo frets, zelfde Wilkinson brug, locking tuners én dezelfde set pickups ( Tonerider Pure Vintage ) én dezelfde electronica.....je raadt het al: klinken niet identiek! Ra ra; politiepet
    Laat staan 2 verschillende strats en dan bedoel ik rosewood vs maple, Wilkinson vintage style bridge vs Fender 2 pivot bridge, '81 Tokai Silverstar vs 2013 Fender Stratocaster.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Beiden hebben een identieke Allparts hals met jumbo frets, zelfde Wilkinson brug, locking tuners én dezelfde set pickups ( Tonerider Pure Vintage ) én dezelfde electronica.
    Heey ik speel al een tijdje met Tonerider Pure Vintage in mn Tokai en bevalt nog steeds erg goed! Net als jij heb ik ook jumbo frets en Wilkinson brug

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top