Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 134
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die Amber pick-ups die ik in mijn strat heb zijn ook erg goed en gebalanceerd. Ik weet alleen niet of ze ook los te koop zijn. Output van 6,1/6,3kohm
    Welke ook veelzijdig zijn, zijn Texas specials. Kun je alle kanten mee op net als die Ambers.

  2. #12

    Standaard

    Het verbaast me een beetje dat er op je vraag niet is gereageerd. Dat is een euvel dat zich vaker voordoet. Iemand hoort strat en gaat gelijk loos. [domineeknop uit - ‘t is zondag tenslotte].
    Maar het verbaast me dat een GN’er nog maar anderhalve maand geleden op diverse plaatsen op GN nogal opzichtig de loftrompet stak over Scheffer pups, zich niet laat horen.

    Een heel andere gedachte:
    Vorig jaar hebben de werkelijk vreselijk aardige mevrouwen van Guitar Parts of zo uit Amsterdam-noord, op de Noorder Gitaardag in Zuidbroek een Tupperware doos vol strat pups neergezet voor €5,00 per stuk. Heb er een paar voor een vriendingetje meegenomen. En verdomd (zondag hè) als het niet waar is, heel aardig geluid. Voor een tiende van Scheffer. Maar ja, die moet de reclame er eerst uit verdienen natuurlijk.

    Als je t geduld hebt en daar toch naar toe wilt, zou je de gok kunnen wagen.
    En, eerlijk is eerlijk, Scheffer ervaring heb ik niet. Maar iets zegt mij dat de sound of the 50’s met een 5 stand schakelaar een vreemd verhaal is.
    Komt bij dat ik 2 en 4 niet te doen vind, maar dat is puur persoonlijk!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik ken Scheffer niet. De prijzen op de website gaan al aardig richting boutigue. In dat segment is er veel keuze, en mocht je je set ooit weer willen verkopen, dan raak je BKP, Amber of SD gemakkelijker kwijt, denk ik. Maar als het betaalbaar moet zijn zou ik naar Tonerider kijken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Het aantrekkelijke van zo’n Scheffer-set is dat ‘ie compleet gemonteerd komt met slagplaat, pots, knoppen, switch en mooi cloth-wire. Op de foto’s ziet het er heel netjes uit: goed gesoldeerd en net werk.

    Een setje Fender Tex Mex pickups kost ook al €99 en dan komt daar ook nog 40-50 euro bij om er een gemonteerde slagplaat van te krijgen.

    Dus dan lijkt de €169 voor een Scheffer set heel redelijk. Maar als het matig klinkt of zelfs slecht, zijn dat 169 weggegooide euros natuurlijk..... daarom ben ik op zoek naar gebruikerservaring......!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik ken Scheffer niet. De prijzen op de website gaan al aardig richting boutigue. In dat segment is er veel keuze, en mocht je je set ooit weer willen verkopen, dan raak je BKP, Amber of SD gemakkelijker kwijt, denk ik. Maar als het betaalbaar moet zijn zou ik naar Tonerider kijken.
    Eens, eventuele doorverkoopbaarheid is een goed argument, zeker omdat de enig manier om te kijken wat bevalt trial & error is.....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Het verbaast me een beetje dat er op je vraag niet is gereageerd. Dat is een euvel dat zich vaker voordoet. Iemand hoort strat en gaat gelijk loos. [domineeknop uit - ‘t is zondag tenslotte].
    Maar het verbaast me dat een GN’er nog maar anderhalve maand geleden op diverse plaatsen op GN nogal opzichtig de loftrompet stak over Scheffer pups, zich niet laat horen.

    Een heel andere gedachte:
    Vorig jaar hebben de werkelijk vreselijk aardige mevrouwen van Guitar Parts of zo uit Amsterdam-noord, op de Noorder Gitaardag in Zuidbroek een Tupperware doos vol strat pups neergezet voor €5,00 per stuk. Heb er een paar voor een vriendingetje meegenomen. En verdomd (zondag hè) als het niet waar is, heel aardig geluid. Voor een tiende van Scheffer. Maar ja, die moet de reclame er eerst uit verdienen natuurlijk.

    Als je t geduld hebt en daar toch naar toe wilt, zou je de gok kunnen wagen.
    En, eerlijk is eerlijk, Scheffer ervaring heb ik niet. Maar iets zegt mij dat de sound of the 50’s met een 5 stand schakelaar een vreemd verhaal is.
    Komt bij dat ik 2 en 4 niet te doen vind, maar dat is puur persoonlijk!
    Vriendelijke groet, Gus
    Tsja een Strat-pickup is ook niet echt rocket science natuurlijk, dus ik denk inderdaad dat je voor weinig geld al snel een heel aardig klinkende pickup kunt maken. Maar tussen ‘heel aardig’ en ‘goed genoeg voor mij’ kan nog best veel marge zitten.....

    Er staan wel filmpjes op de website van Scheffer, maar dat vind ik toch altijd lastig te beoordelen...
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vraag Ateng van dit forum (Martin Djababoe). Hij heeft hier ook filmpjes van Scheffer pick-ups gepost. Klinken niet verkeerd.
    Martin kent Scheffer ook persoonlijk.
    Ff de zoekfunctie gebruiken en zoeken op Scheffer pick-ups. Kom je vanzelf ook de demo filmpjes tegen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik zou 2dehands kijken op MP. Ik heb ooit 1X een element kapot gehad, een SD humbucker, kwam geen signaal meer uit, draadbreuk. Echt super zeldzaam. En een humbucker op een ouwe Jap Westone die ik echt helemaal uit elkaar moest halen en waarvan ik de spoelen mbv een multimeter weer fatsoenlijk moest aansluiten...

    GFS ken ik, leuke budget pickups maar tegenwoordig zelf bestellen uit de USA kan ik afraden ivm de invoerrechten en BTW. Laatst nog een pickup daar besteld, kwam 50 euro extra overheen

    Een compleet bedrade slagplaat scheelt je veel werk en geld. Ook de schakelaar en potmeters moeten goed zijn, CTS, Switchcraft.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Vraag Ateng van dit forum (Martin Djababoe). Hij heeft hier ook filmpjes van Scheffer pick-ups gepost. Klinken niet verkeerd.
    Martin kent Scheffer ook persoonlijk.
    Ff de zoekfunctie gebruiken en zoeken op Scheffer pick-ups. Kom je vanzelf ook de demo filmpjes tegen.
    Yep, zojuist gedaan. Klinkt prima in de filmpjes.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Nou ja, eerst de hals en tremolo maar eens monteren en kijken of dat überhaupt goed werkt en het waard is om te investeren in leuke pickups.

    En dan moet ik misschien die Scheffers eens een kans geven......

    Thanks voor alle adviezen! Hoop om over na te denken weer!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top