Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 134
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Welke pickups voor Stratocaster?

    Ik heb nog een strat body liggen (lijkt op een Squier, net iets dunner dan m’n USA std maar wel massief hout.

    Van Marktplaats is een Squier-halsje naar me onderweg (rosewood toets, grote 70ies kop).

    Trem heb ik ook nog liggen.

    Qua uiterlijk wil ik ‘m een 70ies look geven. Body is sunburst met vrij veel rood erin. Slagplaat en het plastic gaan daarom zwart worden.

    Maar nu de grote hamvraag: wat zijn toffe elementen tegen een redelijke prijs? Ik hou van vol en vet, misschien zelfs een wat donkerder sound in een strat, maar ‘t moet ook lekker funky kunnen bijten op t brugelement of droog kunnen grooven in de tussenstandes. Dun en schel wil ik ver vandaan blijven...

    Dus wie kan wat aanraden?

    Op MP worden door Scheffer pickups complete hand wound sets (met slagplaat en alles gemonteerd) met alnico V poles aangeboden voor 169 euro. Ziet er helemaal niet slecht uit. Iemand ervaring hiermee? Overpriced? Waar voor je geld? Klank?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is een gewoon Fender setje niet iets...? Dun en schel is natuurlijk persoonlijk maar ligt wel op de loer bij een Strat. Dan kun je beter een Tele pakken als je dat niet wilt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kijk eens naar GFS en Tonerider Pickups, bijvoorbeeld de City Limits, die iets meer ballen hebben dan de Pure Vintage. Of misschien een setje Smitty Blues '64. Heb je ook nog NL-pickups in je strat. Ik heb zelf Bare Knuckle Irish Tours, maar die zijn weer iets duurder.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Ik zou hem eerst eens in elkaar zetten voordat ik er nog meer geld in stopte.
    Kijk eerst wat het akoestisch doet en hoe het speelt en voelt, beslis daarna pas of het de moeite waard is om af te maken.
    misschien is die Squier neck wel getordeerd

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    https://s.click.aliexpress.com/e/b5NmawpF

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ik zou hem eerst eens in elkaar zetten voordat ik er nog meer geld in stopte.
    Kijk eerst wat het akoestisch doet en hoe het speelt en voelt, beslis daarna pas of het de moeite waard is om af te maken.
    misschien is die Squier neck wel getordeerd
    Dan zou het een kat in de zak zijn, maar zag er op de foto’s nog goed uit.....

    Ja eerst eens samenvoegen en snaren erop doe ik sowieso voordat ik pickups aan ga schaffen!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Is een gewoon Fender setje niet iets...? Dun en schel is natuurlijk persoonlijk maar ligt wel op de loer bij een Strat. Dan kun je beter een Tele pakken als je dat niet wilt.
    In m’n ‘91 usa std zitten nog gewoon de Fenders. Zeker niet slecht, maar ik zoek nu een iets vetter geluid.

    In m’n tele zitten Gibson P90s en dat klinkt super vet en dik, dus dat ding is een echt jazzmonster! (En vast ook geschikt voor vette rocksounds maar dat speel ik niet

    En ik wil het een beetje low budget houden...
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    https://s.click.aliexpress.com/e/b5NmawpF
    Tsja AliExpress.... beetje een crapshoot vind ik dat.....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Kijk eens naar GFS en Tonerider Pickups, bijvoorbeeld de City Limits, die iets meer ballen hebben dan de Pure Vintage. Of misschien een setje Smitty Blues '64. Heb je ook nog NL-pickups in je strat. Ik heb zelf Bare Knuckle Irish Tours, maar die zijn weer iets duurder.
    Thanks, ga ik eens naar kijken!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    De eerder genoemde Smitty Blues 64 vind ik ook erg goed, maar bedenk dat het voor Stratocaster wel elementjes met een redelijk hoge output zijn, je moet daar van houden. Maar als je ze laag in de slagplaat monteert, vind ik dat soort elementen waanzinnig lekker. Zo ook de Fender CS Fat ‘60s, die nu in m’n EJ Strat zitten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top