Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Ervaring Holyboard?

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Ervaring Holyboard?

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met de Holyboard Pedalboards? Vind ze er op de site mooi uit zien. Geschikt voor mijn beperkte aantal pedaaltjes maar ze zijn alleen te koop via de maker in de VS dus het is wel een gok dat te doen zonder er een echt ooit in handen gehad te hebben.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik ken ze, maar ik heb er geen ervaring mee. Het concept vind ik wel slim en de prijzen vallen me mee. Dit is een aanbieding, heb je een flinke knaap, maar handig vormgegeven EN (vind ik dan weer heel belangrijk) je krijgt er de koffer (flightcase) bij. En dat alles voor $168.- Lijkt niet erg goedkoop, maar als je een wat grotere Harley Benton pedaltrain-achtig geval koopt, inclusief een bijpassende flightcase, ipv een gigbag, ben je volgens mij minstens zo duur uit. En dan lijkt me deze Holyboard handiger:
    https://www.chemistrydesignwerks.com...ion-wide-sshh4

    En je kunt ze goedkoper en compacter krijgen. Moet je het koffertje er geloof ik wel apart bijkopen.

    Mijn vraag aan jou is..., wat kan er misgaan? Het is wat het is. Een stuk ijzer met gaatjes op voetjes... Tenminste ik neem aan dat het geen kunststof is. Nog niet uitvoerig gelezen.

    MIJN Holeyboard AmpTop + Mini - G.A.C. Hard Case Combo:

    HO, STOP, VERGISSING!!!!
    Niet handig aangegeven zie ik nu. De mini variant plus koffer is in de aanbieding voor $168.- Kun je 4 of 5 pedaaltjes op kwijt. Die grote is in de aanbieding voor 300 en kost normaal een heel stuk meer. Ergo, vergeet wat ik schreef en laat ze naar de kloten lopen.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 26 januari 2019 om 02:45
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3

    Standaard



    Nu heb ik voor het thuisgebruik en mijn 3+wah pedalen niet zo veel nodig. Ik merk dat ik nu mijn pedalen niet pak omdat het nog te veel fuzz (pun intended) is ze te pakken. Hoop dat, als ze k+k staan ik meer experimenteerdrift kan uiten.

    De prijsstelling is idd wat vaag maar met een ZigZag of een New Standard kom ik voorlopig een heel end. Dan zijn de prijzen ongeveer zoals jij het omschreef en in mijn conclusie dat het nog steeds geen gekke prijs is voor een, wat ik een mooi en apart pedalboard vind.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ja, maar voor 4 of 5 pedaaltjes heb je echt voor veeeeeeel minder geld een zeer goed functionerend pedalboardje, inclusief koffer of gigbag. En geloof me, dat is echt niks slechter dan dat Holyboard spul. Kijk voor de lol even op Thomann. Letterlijk honderden keuzemogelijkheden. En daar werken ook de hele grote jongens mee.
    Holyboard biedt mijns inziens maar 1 feature dat ze werkelijk iets interessanter kunnen maken dan al die andere dingen. En dat is het feit dat het een modulair systeem is. Je kunt het dus altijd uitbreiden als dat nodig is. Maar vergis je niet, want de koffer groeit niet mee, dus daar heb je in dat geval al snel niet veel meer aan. En de uitbreidingsmogelijkheden, zelfs de kleinste opties, zijn zo duur dat je gewoon een nieuwe pedalboard kan kopen bij een goedkopere concurrent.

    Voor 4 of 5 pedaaltjes...., niet doen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5

    Standaard

    Duidelijk, concreet en beargumenteerd. Zo heb ik mijn advies het liefst. Dank je wel, ik ga op zoek naar iets anders.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    neem een pedaltrain jr of als je kleiner wilt een nano type (heb die zelf van aliexpres)
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Zien er leuk uit op het eerste zicht die holeyboards, maar stel ze je eens voor met alle kabels....
    Rockboard heeft in mijn ogen momenteel het beste aanbod in de "betaalbare" categorie. Zeker eens bekijken (naast pedaltrain, hb, ...)

  8. #8

    Standaard

    @beruk: Je afwegingen en de beschrijving van de manier waarop je gitaar speelt lijkt op de mijne. Zou je een Wah kwijt kunnen op zo’n Solo18? Wat gebruik je als power supply?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.286

    Standaard

    Ik gebruik een one spot en daisy chain, voor een wah wordt de DUO 17 geadviseerd zijn wat dieper (net zo duur), ik heb een duo 24 met daarop:een pichblack, Wah, mxr dynacomp, EXH soul food, Maxon SD9, T-rex tonebug phaser, Big muff pi wicker, Electric mistress stereo, Ibanez AD9 en en Digitech Polara. Zonder al te veel hoeven passen en meten.
    Mwa...

  10. #10

    Standaard

    ik ben van mening:
    "de plank eronder hoor je niet"
    En heb gewoon een broodsnijplank van de ikea. Ziet er goed uit.
    die past in een gereedschapskoffertje die ik al had voor snoeren... die zie je op het toneel ook niet..

    en de voeding, di line6 ontvanger plus 3 pedaaltjes zitten gewoon met tywraps en van die schroef-floepeltjes op de plank.
    Vier pootjes van de ganna eronder met schroeven en laar.
    Werkt al 3 jaar feilloos.

    het hoeft niet moeilijk
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top