Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 62
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, die headroom bedoel je toch? Vond ik op filmpjes wel goed klinken.
    Was kandidaat in mijn zakformaat zoektocht maar is uiteindelijk de Gurus geworden, ook omdat die wat kleiner was
    nouja, klein... centimeter of 30.. maar past op een board
    is eigenlijk de Flint maar dan met echte veren en tube driven
    is leuk maar in de praktijk neem ik toch de flint mee

    Ik ben wel fan van Strymon maar zoals je fan bent van een Zwitsers zakmes
    ik zou er geen mud aardappelen mee schillen maar voor ditjes & datjes superhandig
    Jep, Headroom inderdaad. Leuk concept, maar het is wel érg onpraktisch, lijkt me.
    Flint; waarvan akte. Thanks voor je uitleg.

    Ontopic, mensen!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Jep, Headroom inderdaad. Leuk concept, maar het is wel érg onpraktisch, lijkt me.
    Flint; waarvan akte. Thanks voor je uitleg.

    Ontopic, mensen!
    Je bent ontopic. Soort van dan....
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Pepe, mocht je toch weer eens op zoek gaan naar de 'perfecte' (?) spring reverb in een kleine behuizing, die ook nog eens zeer tweakable, veelzijdig en tremolo is, ga dan eens op zoek naar de laatste video van Pete Thorn over de SOURCE AUDIO TRUE SPRING (ik schreeuw even, want dan weet je meteen waar het over gaat. Pete is er zeer mee in zijn nopjes. Zal geen goedkoop pedaaltje zijn, vrees ik.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ja, looks the part.
    Maar online editor enzo.. dat is het niet voor mij, mezelf kennende. Ik ben ook niet super geïnteresseerd in het beste of meeste bang for the buck of whatever
    het moet er geil uitzien, het mag onhebbelijkheden hebben, beperkingen, irritante gewoontes desnoods.. maar het moet ergens in de hersenschors van Pepe als een malle resoneren
    ik hou van retro dingen met buisjes, kattenogen en uitslaande wijzerplaten en als het dan ook lekker klinkt... DAN ben ik verkocht

    daar val ik niemand lastig mee wegens afwijkend
    nou ja, soms dan.. zoals bij jou in het geval van de sun face.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Snap ik. Wat mij vooral tegenstaat is mijn gebrek aan hersencapaciteit tegenwoordig. Zodra ik twee knoppen zie, bedoeld om de reverb te tweaken en ik kan na het ingedrukt houden van een knopje aan de achterzijde dezelfde knoppen tweaken voor de tremolosetting, waardoor ik een knop zie dat qua positie niet overeenkomt met wat ik hoor, dan schiet ik direct in zeekomkommer modus. Mijn breintje krijgt dat niet verwerkt.
    Maar ik had jou wel wat intelligenter ingeschat.

    Nee hoor, was maar een grapje (o, nou doe ik het wéér! Ik ben jou er eentje).

    Maar zonder gekheid, ik snap dat jij, met jouw grafisch vormgeversbloed, niet heel erg opgewonden raakt van dat pedaal. Sommige bouwers moeten echt een grafisch vormgever inhuren voor hun pedalen. Er zit wat rotzooi bij.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik heb even opgezocht bij 60 cycle hum, mijn go2 spring reverb channel



    en in vergelijking met een shitload aan andere springs

    Laatst gewijzigd door Pepe; 12 april 2019 om 01:05
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Alle 18 beluisterd, maar dan moet ik toch zeggen dat ik 'm het best vond klinken, tenminste, van de springtankreverbachtigen (dat past niet op een scrabblebord). Zeg ik erbij dat ik 'm toch ook graag had willen horen in een 1 op 1 met de White Whale van Crazy Tube Circuits, omdat dat de perfecte tegenhanger zou zijn. Digitaal en gemodelleerd vs analoog en met een echte veer. En die Franse knakkers met die pedalen in houten kastjes, gekoppeld aan een van hun uit drie verschillende groottes bestande losse kastjes met echte veren (sorry, naam kwijt). En dan hebben we natuurlijk nog de Carl Martin Headroom Spring Reverb. Dat ding, als ik dan als man met grafisch vormgeversbloed daarin ook een zegje mag doen, verdient door zijn eenvoud wel degelijk de prijs van 'het oog dat ook wat wilt'. Nadeel vind ik dan weer dat z'n uiterlijk vrijwel meteen z'n enige echte voordeel verschaft boven de anderen, want veel te groot, geen geweldige klank, veel te weinig mogelijkheden, de tweede footswitch hadden ze weg mogen laten en door de veer feitelijk totaal onbruikbaar als pedaal (al meen ik dat er een remote control op aangesloten kon worden, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen).

    Gelukkig heb jij je work around reeds gevonden, om niet afhankelijk te zijn van die enorme, maar o zo geweldige Fender reverb tank.

    O, heb je nog even? Want ik moet plots denken aan een volslagen idioot optreden dat ik ooit had op een alternatieve hippie-achtige camping in (de buurt van?) Amsterdam met de band Vulvasonic, in de aula van de ontmoetingsruimte aldaar. En de organisatoren vonden het blijkbaar een volstrekt logische keus om in ons voorprogramma een band te plaatsen, die heel erg in de rockabilly-surfpunkhoek pleegden te opereren (geen idee of ze daar zelf van op de hoogte waren). Allen in stijl gekleed, veel gel of brylcreem, gitaristen over AC30's, één van hen spelende op een geweldige rechthoekige Bo Diddley Gretsch (o, wat zou ik er graag een hebben in paars glitter met gouden hardware en een Bigsby! ). Enfin, kleedkamer was er niet, dus we zaten ons te bezatten op een leren bank, helemaal links op het podium. Hele gezellige TL-verlichting boven de grenen eettafels in de 'zaal'. En tussen ons (Vulvasonic), hangend op die roodbruine lederen bank, en de band die op het punt stond te beginnen in, stond een eikenhouten tafel vol bier ÉN de Fender Reverb Tank van de met Bo Diddley behangen gitarist. Deze knaap, een veertiger die zich als een zeer aimabel mens had laten kennen tijdens de enigszins chaotische opbouwfase, kwam tot mijn grote schrik, nog vóór hij ook maar één accoord had aangeslagen, als een briesende leeuw in zijn panterprintlegging op mij afgestormd en schreeuwde mij toe dat ik direct mijn poten van de tafel moest halen. Kennelijk licht verwonderd over zijn eigen woede-uitbarsting en zich gedwongen voelend uitleg te geven over het waarom van zijn minitirade mompelde hij er nog net hoorbaar achteraan dat hij zich zorgen maakte dat ik met mijn voeten (ik had er in die tijd nog twee), uit puur enthousiasme over zoveel muzikaliteit en rauwe energie, mee zou tikken op het ritme van hun liederen, waarmee ik een onwaarschijnlijk groot risico zou nemen om de veren met een hels kabaal te laten knallen. En o ja, ik mocht ABSOLUUT NIET aan de knoppen komen!!! Een mijns inziens wat aparte vraag, want waarom zou ik zoiets in vredesnaam doen?!?!

    Tegen die tijd (de drummer gaf me nog even een vergoelijkende knipoog en lachte er vriendelijk bij) wist ik zeker dat wij te maken hadden met een tot in de puntjes verzorgde band, met allemaal topspul, eigenzinnig, blijkbaar wetend waar ze voor staan, mede gezien hun outfits, en het kon niet anders of ze zouden de lat voor ons erg hoog leggen. En gezien de aard van het publiek (het bleef tenslotte tóch een camping - ze zaten nog nét niet allemaal met een wc-rolletje onder een arm geklemd) had ik een angstig voorgevoel dat die lat wel een te hoog zou komen te liggen.
    Drummertje tikt af en ieder aanwezig medemens werd vol overgave getrakteerd op een ruim uur aan onwaarschijnlijke baggermuziek. Die gasten konden er helemaal geen kloten van!!! En ik kan er niets aan doen (geloof me), maar ik pieste bijna in mijn broek van het lachen toen ik de 'muziek' hoorde, in de gezichten keek van al die mensen, die met grote ogen van ongeloof naar die gasten stonden te kijken die keken alsof ze het beste waren wat een mens maar kan overkomen! Ik dacht dat ik er in bleef. Maar..... ik kon niet weg! Ik zat letterlijk in de bank óp het podium. Iedereen zag mij zitten. Ik probeerde mijn blik nog af te wenden, maar daardoor viel ik alleen nog maar meer op. Het was gênant, Pepe. Maarrrrrrr....., een keer goed lachen is een biefstuk waard', zoals ik altijd pleeg te zeggen.


    Ondertussen heb ik gigantisch het topic zitten kapen. Het ging tenslotte over de Volante. En Volante lijkt op Yolanthe. Yolanthe ging met een dapper Sneijdertje. Het dappere Sneijdertje trapte tegen een bal en een bal is rond, net als de Binson Echorec drum, waarmee we toch weer ontopic zijn gekomen.

    Hoewel...., nog even terugkomend op Yolanthe en haar ooit zo dappere Sneijdertje. Wesley heeft niet één, maar zelfs meerdere tatoeages van Yolanthe op z'n lijf laten tatoeëren. Een kus (de rode lippen van Yolanthe), plus hun trouwdatum, haar naam, een tekst (door Yolanthe persoonlijk getatoeëerd) en het ergst van al, haar portret dat over een flinke ruimte op Wesley's zij en buik staat vereeuwigd. Gelukkig voor de toekomstige vriendin van ons dappere Sneijdertje lijkt dat portret slechts tussen de wimpers van licht toegeknepen oogjes een beetje op Yolanthe, maar toch....., wat ik mij afvroeg, wat zou jij, wijs als jij bent en bovendien gezegend met vormgeversbloed, willen adviseren aan Wesley?
    Ik vroeg het me gewoon even af.

    Bon, ik krijg nu toch een beetje het benauwde gevoel dat ik willens en wetens, maar tóch onbewust (jawel, dat kan dus blijkbaar. Ik heb het zojuist gedaan!) het topic gekaapt heb, ondanks mijn poging het cirkeltje rond te lullen. Ik zou daarom mijn excuses willen aanbieden aan apekop. Bij dezen.
    Dit gezegd hebbende...., ik had ook wel een beetje het idee dat apekop er zelf al wel een tijdje klaar mee was met dit topic.
    Jammer, met de Volante als startpunt is het onderwerp 'reverb' iets waar niet genoeg over gezegd en geschreven kan worden. Zelf vind ik het een bijzonder interessant gegeven dat ik nu reeds 38 jaar gitaar speel, waarin ik alleen in de eerste 3 jaar en in de laatste 3 jaar met reverb heb gespeeld. Gedurende de overige 32 jaar heb ik NOOIT met reverb gespeeld. Ik vond het absoluut niet nodig. Integendeel, het stoorde me. Clean en gortdroog. Toch twee termen waarvan je niet verwacht dat ze bij mij passen. Vreemd hoe die dingen kunnen gaan.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Yolanthe schijnt, zo heb ik uit meerdere bronnen vernomen, best wel een leuke aardige meid te zijn. Ik bedoel daarmee, geen Estelle of Sylvie Meis golddigger bitch.
    Maar goed, je kijkt in de spiegel en de Yolanthes lachen je toe.
    Staat dat hoofd van Yolanthe op zijn buik? Dat hoe meer bier Wesley drinkt des te boller HAAR kop wordt?
    Lijkt me een grappig effect, ik zou het zo laten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ja, dat filmpje was de aanleiding van de verb posts

    Thorn is een prima gitarist met meestal goede reviews maar wetende dat ie ervoor betaald wordt moet je zijn waardeoordeel met een flinke korrel zout nemen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top