Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 62
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard Strymon Volante delay

    Verbaast me dat ik hier nog niks over de nieuwe delay van Strymon heb gelezen, of ik heb het gemist.
    Best een interessante delay, wel met de typische Strymon saus.

    Laatst gewijzigd door apekop; 24 januari 2019 om 17:54
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Lekker ding dat pedaal!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Zonder het filmpje bekeken te hebben gok ik dat het een high tech rendering is van de oude Binson?
    Zoniet, dan heeft men niet heel erg hun best gedaan er NIET op te lijken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Klinkt goed die strymon. Ik heb nu diverse keren gespeeld met strymon pedalen en in eerste instantie denk ik vaak wauw maar uiteindelijk altijd verkocht.

    Het was top notch, absoluut.

    Maar mn simpele malekko analoge delay klinkt gewoon altijd goed, en zit nooit in de weg.

    En mn spring reverb in mn fender amp leeft ook gewoon veel meer. Op elk volume klinkt dat anders, en das zo vet!

    Misschien is het mn leeftijd, maar ik begin steeds vaker naar analoog te neigen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Klinkt goed die strymon. Ik heb nu diverse keren gespeeld met strymon pedalen en in eerste instantie denk ik vaak wauw maar uiteindelijk altijd verkocht.

    Het was top notch, absoluut.

    Maar mn simpele malekko analoge delay klinkt gewoon altijd goed, en zit nooit in de weg.

    En mn spring reverb in mn fender amp leeft ook gewoon veel meer. Op elk volume klinkt dat anders, en das zo vet!

    Misschien is het mn leeftijd, maar ik begin steeds vaker naar analoog te neigen.
    Geheel mee eens. De chorus, flanger en tremolo effecten vond ik op de Strymon Mobius niet goed klinken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Als je een Strymon verb op een Fender tube spring wil laten lijken zal de laatste per definitie altijd beter klinken.
    Maar die Fender kan maar 1 ding en is op zijn beurt uiterst belabberd in het nadoen van de Strymon verbs.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik word er ook niet warm of koud van. Kwaliteit, maar karakterloos. Maar ieder zijn meug. Ik ben met gitaar spul een grotere zeikert dan met toetsen. Die wil ik voor geen goud analoog, veel te zwaar
    Al die high end delays zijn super praktisch, maar je moet niet verwachten dat het aanvoelt als een extra instrument.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb een delaypedaaltje die vier keer zo goedkoop is. Een beetje volumedrop maar wat een diepte en karakter. En hij is ook nog vijf keer zo klein als die Strymonpedalen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Klinkt goed die strymon. Ik heb nu diverse keren gespeeld met strymon pedalen en in eerste instantie denk ik vaak wauw maar uiteindelijk altijd verkocht.

    Het was top notch, absoluut.

    Maar mn simpele malekko analoge delay klinkt gewoon altijd goed, en zit nooit in de weg.

    En mn spring reverb in mn fender amp leeft ook gewoon veel meer. Op elk volume klinkt dat anders, en das zo vet!

    Misschien is het mn leeftijd, maar ik begin steeds vaker naar analoog te neigen.
    Ik heb ook geen enkel digitaal doosje meer. Live doet mijn Maxon AD-9 Pro het geweldig, zelfs voor de amp. En een tubedriven reverb van de amp is ook echt anders dan uit een reverbpedaal. Wat dat betreft is de Fender reverb onovertroffen.
    Het is bij mij misschien ook een bepaalde luiheid om me te verdiepen in de 1000 en 1 sounds en parameters van een Strymon. Ik koop de laatste tijd bijna niks meer. De laatste aanwinst was een Suhr Eclipse. Het enige wat nog op de bucketlist staat is een Mini Vent II.
    Ik kan me wel voorstellen dat Strymon pedalen in het pulletje vallen bij gitaristen die graag soundscapes maken en/of lange delaytijden nodig hebben.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik kan me wel voorstellen dat Strymon pedalen in het pulletje vallen bij gitaristen die graag soundscapes maken en/of lange delaytijden nodig hebben.
    Bij mij het tegenoverstelde juist. Ik heb wel de eenvoudige jongens, Deco & Flint.
    Behalve dat de Deco ook cleanboost is, de enorm delay knop is de enige knop waar ik aan hoeft te draaien om delays in te stellen. Heeft zelfs de beste slap van al mijn delays.
    is live praktisch, andere delays zijn veel omslachtiger.
    De Flint heeft prachtige trems en de verbs gebruik je niet voor zijn spring (kutsound) maar voor shimmmer 80's drama

    Ik heb wel eens een tourneetje met enkel die 2 (plus tuner) gedaan en dat kan prima.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 26 januari 2019 om 00:02
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top