Ik kreeg een smsje van een vriend/kennis (ingewikkeld) van me.
"Heb jij interesse in een ouwe Höfner?"
Heb 'm dus opgehaald. Wat 't kostte doet er even niet toe
Ik kreeg een foto. Dus ik ben 'm gaan ophalen, en hier is-ie!


Het hout is zo te zien allemaal origineel. Een aantal dingen niet, met name elektronisch:




Het DeArmond-element is sowieso oud, waarschijnlijk seventies. De brugpickup weet ik niet, zou wel eens een ouwe PAF ofzo kunnen zijn. Moet ik er nog uit halen.


Tuners zijn ook niet origineel (en missen ringetjes), en de schroefjes van de truss rod cover zijn verdwenen.


Ik denk dat het meeste niet te herstellen is. Ik heb 'm nog niet uit elkaar gehaald maar hij zei dat de pickups er redelijk log in gehakt zijn, dus ik vermoed niet dat ik daar nog originele in ga kunnen zetten. Als-ie goed klinkt maakt me dat trouwens geen lor uit.

Er is 1 ding waar ik me wel een beetje zorgen om maak, het is vast te fixen maar ik kan het niet:

De hals laat los. Heeft denk ik een reset nodig, en ik heb geen idee wat dat financieel doet, iemand hier wel?

Ik durf de (roundwound, foei) snaren nog niet zo goed op stemming te brengen.

De lak is echt gewéldig gecraqueleerd en ik vermoed dat het ding uit de fifties komt, maar omdat Höfner tot in de jaren '70 geen serienummers gebruikte weet ik niet zo goed hoe ik dat kan controleren. Ik ben er wel vrij zeker van dat het een Committee is.