Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard Fender Modern Player Telecaster Plus

    Mag ik jullie advies/inschatting? Een gebruikte Fender Modern Player Telecaster Plus, wel met wat butsjes volgens de verkoper. Denk dat ie voor zo'n 300 euro weggaat. https://link.marktplaats.nl/m1366603750

    Wat ik zoek is een goede telecaster gitaar die lekker speelt, betrouwbaar is, en "alles kan". Ik ben geen telecaster-purist, wil er vooral gewoon pop en rock mee spelen in een coverbandje. Een Baja zou prachtig zijn maar 2x zo duur.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    300€ lijkt mij idd een realistisere prijs dan de vraagprijs als er niet al te erge wear op zit.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kijk ook eens naar London City. Vooral de vroege series tele's waren goed.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dank voor de tip! Bedoel je daarmee de Comet Mk1? Als die goed zijn is dat echt een superkoopje. 175 euro tweedehands wauw! Ik wil best tot rond 1000 euro uitgeven aan een gitaar, maar ik weet ook dat je soms voor minder geld ook een prima keus kunt maken. Heb ook al ontdekt dat een Baja tweedehands een relatief hoge marktwaarde heeft dus als ik die wil kan ik misschien net zo goed voor een nieuwe gaan. Heerlijk dat wikken en wegen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Zo’n gewone tele is natuurlijk iets heel anders dan die modern player. Dat is een soort zwitzers zakmes in telecastervorm. Die met die comet vergelijken of een baja vergelijken is nogal appels/peren.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Zeker is een klassiek tele-type iets heel anders. Klinkt misschien beetje gek, maar van mij mag het een HSS zijn maar ook een SS. Ik denk namelijk dat ze beide breed genoeg inzetbaar zijn voor pop en rock. Waar het mij om gaat is vooral de prijs/kwaliteit verhouding van de pickups en de hals. Wat dat betreft neig ik naar een Baja. En ja ik moet ze zelf uitproberen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Zeker is een klassiek tele-type iets heel anders. Klinkt misschien beetje gek, maar van mij mag het een HSS zijn maar ook een SS. Ik denk namelijk dat ze beide breed genoeg inzetbaar zijn voor pop en rock. Waar het mij om gaat is vooral de prijs/kwaliteit verhouding van de pickups en de hals. Wat dat betreft neig ik naar een Baja. En ja ik moet ze zelf uitproberen.
    De Baja heeft een wat dikkere dan standaard neck. Als je dat ligt geen probleem. Wat betreft de Comet: leuke tele's voor dat geld en voldoende gitaar om te upgraden indien gewenst.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De Baja heeft een wat dikkere dan standaard neck.
    Precies om die reden heb ik destijds mijn Baja weggedaan. Kon aan de hals niet wennen, volgens mij was het een V-vorm. Maar goed, dat voel je snel genoeg als je er een in je handen hebt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Precies om die reden heb ik destijds mijn Baja weggedaan. Kon aan de hals niet wennen, volgens mij was het een V-vorm. Maar goed, dat voel je snel genoeg als je er een in je handen hebt.
    Juist daarom hou ik van mijn Baja. Veel hout, dat hoor je terug, en ik vind het lekker vastgrijpen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik ga op zoek naar een Baja die ik kan uitproberen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top